به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, July 8, 2008

* EsteghlalBlue * امپراتـــور یا تاجر پوسان

وقتی در واپسین روزهای لیگ گذشته, قطبی گفت که ( در ایران, مدیریت و سیاست را یاد گرفتم!!), این جمله ی قصار را گذاشتیم به پای شیرین زبانیهای همیشگی اش.

زمان زیادی نگذشت که قطبی در توجیه آن رفتن و این باز آمدنش, حرفهایی به زبان آورد که یکدیگر را نقض میکردند کمابیش  و سخنانی گفت که بی شک خلاف واقعیت بودند و دور از حقیقت.

بیم داریم که قطبی پای در مسیر سیاسیونی بگذارد که افکار عمومی را به بازی میگیرند و از واژه ی مردم بهره برداری میکنند به بهترین شکل. همانها که در مرامشان هرکس هنرمندانه تر دروغ بگوید, سیاستمدارتر است .

چندیست که از صدقه سر رسانه ی ملی و دور ریختن سریالهای آرشیوی توسط کره ایها, دریافته ایم که کره ایها از شم اقتصادی خوبی برخوردارند , به ویژه اگر یک بانوی زیرک! در برنامه ریزیهایشان حاضر باشد و بر عملکردشان ناظر.

قطبی نیز که کم با این جماعت نشست و برخاست نداشته و دست و دلش گیر است در آن دیار, ارزش دلار را بخوبی میداند و بویش را تشخیص میدهد به خوبی, حتی اگر دلارها بوی نفت بدهند به شدت.

اینک قطبی مدیریت و سیاست ایرانی را به راه و رسم تجارت کره ایها می آمیزد تا معجونی بسازد سحر آمیز.

امپراطور که حاضر نبود در پرسپولیس به کارش ادامه دهد, با دیدن در باغ سبز, (تورِِ) خود را برای صید دلارهای بی زبان گستراند. وقتی دید که قرمزها دست و دلباز شده اند و امتیاز میدهند از همه نوع , تصمیم به برقرارکردن یک ( تور مسافرتی) کرد تابصورت هفتگی بین تهران و دبی پرواز کند و وسوسه ی مدیریت و سیاست ایرانی غافلش نسازد از تجارت در دیار عربها. و اینگونه بود که امپراطور برای ماندن ( تور) گستراند. مهم اینست که اوضاع بر وفق مراد باشد, وگرنه چه فرقی میکند که امپراطور باشد یا امپراتور!!

اما گذشته از اینها قطبی باید بداند که رفتار ما جماعت ایرانی را چندان اعتباری نیست.! اگر یکروز احساساتمان هوایی خورد و القابی هدیه کردیم دلنشین, روز دیگر تاج و تخت ( سلطان) را به آتش میکشیم, درجه های ژنرال را به باد میدهیم, بال و پر عقاب را یکی یکی میچینیم, کاپلو را خانه نشین میکنیم و آقای گل جهان را به رقصیدن فرا می خوانیم!!

این صابون به تن خیلیها خورده است در این دیار,  حتی خیلی بزرگتر از سلطان و ژنرال و کاپلو  ودورا ز هیاهوی توپ و چمن و ورزش.

خوبست که قطبی با آن هوش سرشارش, اینها را دریابد , پیش از آنکه به مدیریت و سیاست ایرانی بیش از اینها دل ببنددو همچون خیلیها کاندیداتوری در شورای شهر و مجلس شورا و ریاست جمهوری قلقلکش دهد. و اگر خدای ناکرده کار به آنجاها کشید, فکری هم برای ( تایید صلاحیتش) بکند از همین حالا.

 

دلـــتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive