به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, July 5, 2008

* EsteghlalBlue * esteghlal 78

استقلال۷۸ با سليقه قلعه نويى
همه تازه واردها در تركيب اصلى!







با همه شيرينى هايى كه جذب بازيكنان مورد نظر دارد و به نوعى استقلال را برنده فصل نقل و انتقالات مى كند اما جذب بازيكنان تازه وارد نه تنها براى استقلال بلكه براى هر تيم ديگرى دردسرساز خواهد بود چرا كه هماهنگ كردن بازيكنان جديد با تيمى كه به لحاظ تاكتيكى فصلى نه چندان خوب را پشت سر گذاشت چندان سهل نيست و امير قلعه نويى كه اين روزها به شدت به دنبال جا انداختن بازيكنان جديدش در تركيب و سيستم دلخواه است را مجاب مى كند در اندك زمان باقيمانده تا آغاز بازيها هماهنگى را به نقطه اوج برساند تا او تركيب آرمانى اش را پيدا كند.

بررسى شرايط بازيكنان جديد الورود خود نشان دهنده آن است كه احتمال بازى كردن همه اين بازيكنان در تركيب اصلى بسيار بيشتر از سايرين است كه اين پيش بينى بى ارتباط با وضعيت استقلال در فصل گذشته نيست.


***

۱- هاشم بيك زاده: اولين خريد استقلال محسوب مى شد كه پس از دور زدن پرسپوليس در نهايت با استقلال قرارداد امضا كرد. فارغ از اين مسائل اما بيك زاده از توانايى هاى بسيارى برخوردار است. قلعه نويى اين بازيكن راست پا را همچون غلام پيروانى براى جناح چپ مى خواهد. بيك زاده به احتمال فراوان در سيستم ۴ دفاعه استقلال پست بك چپ را در اختيار خواهد گرفت هرچند كه بازى كردن او در بك راست هم محتمل به نظر مى رسد. با احتمال بازى كردن بيك زاده مى توان تصور كرد كه بازى به ميثم منيعى نخواهد رسيد.

۲- خسرو حيدرى: قلعه نويى مى داند كه خسرو حيدرى اگر در خط ميانى به بازى گرفته شود نتايج بسيار بهترى براى تيمش به همراه خواهد داشت. قلعه نويى، خسرو حيدرى را براى هافبك راست مى خواهد و در اين شرايط مهدى اميرآبادى مى تواند اميدوار باشد كه در بك راست باز هم بازى كند. ترديدى نيست قلعه نويى در تيم جديدش حساب جداگانه اى روى خسرو حيدرى باز خواهد كرد. حيدرى از قدرت بازيسازى بسيار بالايى برخوردار است و مى تواند امير قلعه نويى را در رسيدن به هافبك هاى دلخواهش يارى رساند. حيدرى هم بى ترديد تركيب اصلى تيم قلعه نويى را شكل خواهد داد.

۳- حسين كاظمى: انتقال پر سر و صداى حسين كاظمى و بازيهاى خوبش در سپاهان و سابقه خوش اين بازيكن در ۳ سال حضورش در استقلال و مهمتر از همه توانايى هايش در بازيسازى او را در تركيب اصلى استقلال جا خواهد انداخت. حسين كاظمى مى تواند از حضورش در ميانه ميدان جايى كه استقلال فصل پيش هم خلل بسيارى را در آن ناحيه احساس كرد مطمئن باشد. بى شك كاظمى تثبيت شده ترين بازيكن در تركيب استقلال پس از مجتبى جبارى خواهد بود. آيا قلعه نويى حاضر است از حضور يك كاظمى آماده در ميدان صرفنظر كند

۴- هادى شكورى: با توجه به ضعف استقلال در دفاع ميانى هادى شكورى گزينه بسيار مطلوبى به نظر مى رسد. اگر شكورى در تركيب اصلى قرار بگيرد آن وقت بايد منتظر بنشينيم و ببينيم چه كسى كنار او قرار خواهد گرفت قلعه نويى مجبور است از ميان منتظرى، قربانى و صادقى يكى را گزينش كند. شما تصور مى كنيد زوج احتمالى هادى شكورى چه كسى خواهد بود آيا پژمان منتظرى يا پيروز قربانى به نظر كار دشوار اما شيرين مى آيد.

۵- يدا... اكبرى: سوابقش در استقلال روشن است. قلعه نويى شيوه بازى اكبرى را هم مى پسندد اما اگر قرار باشد يدا... در تركيب اصلى قرار بگيرد ممكن است به مهرداد پولادى بازى نرسد.

قلعه نويى حتى يك لحظه هم به اين فكر نمى كند كه مجتبى را در تركيب اصلى نداشته باشد اما موضوع در قبال پولادى اندكى متفاوت است. اين تصور چندان غلط نيست كه قلعه نويى ليگ را با زوج حسين كاظمى - يدا... اكبرى در نقطه هافبك دفاعى آغاز كند. يدا... از قدرت بازيسازى بسيار مطلوبى هم برخوردار است. كارى كه پولادى كمتر انجام مى دهد.

۶- عليرضا عباسفرد: ضعف استقلال در خط حمله خود به خود همه نگاه ها را متوجه عليرضا عباسفرد مى كند. عباسفرد در كل مهاجم خوبى است و استقلال به كسى همچون او نياز دارد.

احتمال اينكه عباسفرد مهاجم ثابت استقلال شود چندان دور از ذهن نيست. عباسفرد مى تواند مرد اول قلعه نويى در خط حمله باشد. در شرايطى كه قلعه نويى فكر مى كند عباسفرد مهره گمشده استقلال در خط حمله است، به شكل اتوماتيك وار بازى كردن فرهاد مجيدى، آرش برهانى و على عليزاده در هاله اى از ابهام قرار مى گيرد. تصور كنيد در اين شرايط اكبرپور همه به استقلال بيايد! آن وقت چه شود...

۷ـ مهدى خيرى: بازيهاى خوب مهدى خيرى در پاس همدان به اشتياق قلعه نويى مى افزايد كه به اين هافبك راست تند و تيز و پاسور هم فكر كند. خيرى در جناح راست بازى مى كند و علاقه بسيارى به گلزنى و بازيسازى دارد. خيرى در به هم ريختن مدافعان حريف هم تخصص فراوانى دارد. خيرى را هم به رغم آنكه اين روزها كمتر از او مى شنويم مى توان در زمره بازيكنانى قرار داد كه ذهن قلعه نويى را به خود مشغول كرده است.

۸ـ احتمالات: مى گويند اكبرپور امروز - فردا قرارداد مى بندد، حرف از رضا عنايتى هم هست.

حضور اين دو بازيكن به خودى خود كافى است تا تركيب اصلى استقلال باز هم تغيير كند. در اين شرايط خيلى ها بيرون مى مانند.

يك لشكر بازيكن كه هر كدام براى خود ادعايى دارند. به نظر مى رسد استقلال ۸۷ با مدل سازيهاى قلعه نويى به ۲ تيم خوب تبديل شود. البته، اين همه از هنر امير قلعه نويى است كه در قبال بازى نكردن مدعوين واكنش مخصوص به خودش را نشان دهد.

قلعه نويى شايد راهش را بلد است كه اين طور دست به خريد بازيكنان مورد علاقه و از همه مهمتر حفظ ۸۰ درصد از تيم اصلى اش زده است.
 
thank you
**arya**



__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive