به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, July 29, 2008

* EsteghlalBlue * Perspolıs 87


پرسپولیس در فصل آینده چگونه تیمی خواهد بود با بررسی خطوط سه گانه و نفرات حاضر در این تیم چیزی كه مسلم جلوه می كند اینكه سرخپوشان علی رغم تغییرات اساسی در فاز مدیریت، در فصل نقل و انتقالات عملكرد مناسبی داشته اند و با جذب مهره های كارآمد و البته شناخته شده رقابتی سخت با رقیب سنتی خود پیش گرفته و البته همراه با این حریف از سایر تیم ها پیشی گرفته اند.
با این حال برای افشین قطبی به عنوان نفر اول گروه فنی این مجموعه و حتی هواداران پرسپولیس جذب تمام این مهره های كارگشا و برجسته نمی تواند تضمینی بر موفقیت در طول فصل آینده باشد هرچند می شود به این نكته استناد كرد كه با توجه به حضور پرسپولیس در سه جام و انجام حداقل ۵۰ مسابقه، نیاز به حضور این تعداد بازیكن شاخص در قالب یك تیم حتمی و ضروری به نظر می رسد. البته در فصل یارگیری به پرسپولیس ایراداتی هم وارد است. بسیاری بر این عقیده اند كه لزومی به این همه تغییر در تركیب تیمی كه موفق شده پس از شش سال عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد نبوده و این همه جابه جایی مهره توجیه فنی ندارد.
سه سنگربان و یك سنگر
درون دروازه شانس اول مهدی واعظی به نظر می رسد هرچند او حداقل دو هفته ابتدایی را از دست خواهد داد و این موقعیت به علیرضا حقیقی جوان داده می شود تا پس از پشت سر گذاشتن تمرینات سنگین ۴۵ روزه و یك فصل حضور پشت سر سه دروازه بان دیگر خودنمایی كند. در این منطقه میثاق معمارزاده هم می تواند پشتوانه خوبی برای راحت كردن خیال عابدزاده و افشین قطبی باشد.
ترافیك در خط دفاعی
در بررسی خط دفاع و با وجود درنظر گرفتن مدافع چپ برزیلی مد نظر افشین قطبی، پرسپولیس برای چیدن خط دفاعی چهار نفره اش نفرات متعدد و شاخصی را در اختیار دارد كه نسبت به فصل گذشته در این منطقه بسیار غنی تر به نظر می رسد. فرانك آتسوی و مجتبی شیری دو بازیكن برجسته تیم های ملی توگو و ایران در كنار سپهر حیدری و نبی ا... باقری ها كاندیداهای حضور در میانه خط دفاعی هستند و جالب اینكه تنها دو نفر از این عده در تركیب اصلی جای می گیرند.
این درحالی است كه تكلیف محمد نصرتی هم مشخص نیست و این بازیكن می تواند به این گروه چهار نفره اضافه شود. در جناح راست نیز رقابت سختی بین علیرضا محمد و مسعود زارعی درخواهد گرفت و با توجه به اینكه هر دو بازیكن نمایش های قابل قبولی داشته اند یك انتخاب دشوار اما شیرین برای افشین قطبی رقم می خورد. آرتور آنتونیو انریكه مدافع چپ برزیلی احتمالا نفر اول این جناح خواهد بود و با توجه به اینكه شیری، محمد و نصرتی هم قابلیت بازی در این منطقه را دارند با قطعی شدن قرارداد این برزیلی پرسپولیس در خط دفاع مشكلی نخواهد داشت البته قرمزها از جوانان شایسته ای مثل ضیا نیك نفس، كامیار قنبری و حمیدرضا علی عسگری هم بهره می برند تا خط دفاع كاملی داشته باشند.
یك هافبك پنج ستاره
با توجه به اتخاذ روش ۱-۳-۲-۴ كه همواره از سوی افشین قطبی به عنوان سیستم پایه درنظر گرفته شده قطبی می تواند از مازیار زارع، سید محمد علوی، پژمان نوری و كریم باقری در زوج تدافعی این خط استفاده كند و برای چیدمان این خط از بین این ۴ بازیكن شاخص فقط باید به دو نفر میدان بدهد. با توجه به معدود بازیهای تداركاتی پرسپولیس به نظر می رسد زوج نوری- زارع در این منطقه خوب جواب داده و هیچ بعید نیست محمد علوی یك نیمكت نشین باشد. از طرفی احتمال حضور كریم باقری در مركز خط سه نفره تهاجمی خط میانی بیشتر از حضور وی در فاز تدافعی است.
معمای خط سه نفره اما در جناح چپ است، جایی كه علیرضا واحدی نیكبخت به عنوان نفر اول حضور دارد و پشت سر خود نفراتی مثل ایوان پتروویچ، محمد منصوری و پژمان نوری را می بیند. از میان این جمع پتروویچ توانایی بازی در میانه این خط و منصوری قابلیت بازی در سمت راست را دارد. در ضمن حسین بادامكی هم می تواند در دو جناح این خط سه نفره بازی كند.
خط آتش تك نفره
در نوك خط حمله، پرسپولیس به یك مهاجم ششدانگ و تمام كننده صرف احتیاج دارد تا جای خالی محسن خلیلی را حداقل برای یك نیم فصل پر كند. ابراهیم توره گلزن سنگالی فصل گذشته پیكان مهمترین گزینه برای حضور در تركیب اصلی است ضمن اینكه صحبت هایی از حضور نیكبخت در این پست نیز به گوش می رسد. پرسپولیسی ها فرهاد خیرخواه و هادی نوروزی دو گلزن جوان را نیز در اختیار دارند و این دو منتظر فرصتی هستند تا خود را اثبات كنند.
بازیكنانی كه با ستاره مشخص شده اند در بلاتكلیفی به سر می برند و حضورشان در تركیب فصل آینده پرسپولیس قطعی نشده است. در چیدمان نفرات اصلی اولویت با بازیكنان فصل گذشته پرسپولیس است و نام بازیكنان جدید در داخل پرانتز آمده است.
نیمكت پر و پیمان
آنهایی كه از نزدیك به مشكلات تیم های بزرگ در طول یك فصل ماراتن گونه واقفند معتقدند تیمی كه می خواهد در ۳ جام حضور داشته باشد و از عنوان قهرمانی خود دفاع كند قطعاً باید یك نیمكت پر و پیمان داشته باشد تا در ازای مصدومیت ها و محرومیت های متوالی نفرات اصلی به مشكل برنخورند البته با توجه به مطالب گفته شده و آشنایی با پتانسیل نفرات ذخیره به نظر می رسد پرسپولیس از این حیث مشكلی نداشته باشد.
دو تیم در یك تیم
تصور می شد اگر قطبی برای هر پست دو بازیكن برجسته و كارآمد داشته باشد از بابت پیش نبردن برنامه های خود تا حدود زیادی آسوده خاطر خواهد بود. با بررسی پتانسیل نفرات فعلی پرسپولیس و با جابه جایی مهره ها- با توجه به اینكه چند نفر از این جمع در زمره بازیكنان چند پسته جای می گیرند - می توان متصور شد كه پرسپولیس در حال حاضر می تواند دو تیم خوب داشته باشدكه در قالب یك مجموعه گرد هم آمده اند.

محمد قراگزلو - روزنامه ایران ورزشی

With Best Wishes
 

 

__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive