به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, September 7, 2008

Re: * EsteghlalBlue * میخواد چیکار

شرح گل ها
گل عربستان: حمله عربستان از جناح راست و متعاقب آن ارسال روبه بيرون از لب خط باعث شد تا مهاجم شماره ۱۱ عربستان بدون فشار يك ضربه به توپ بزند كه حاصل آن برترى يك بر صفر عربستان بود. مدافعان ايران در صحنه گلزنى سعد الحرسى تماشاگرى بيش نبودند.
گل ايران: توپ از منطقه كرنر جناح راست توسط مجتبى جبارى به روى دروازه عربستان ارسال شد. مسعود شجاعى روى نقطه پنالتى با ضربه سرى چكشى توپ را به سمت تير ۲ زد. جواد نكونام هم با ضربه سرى شيرجه اى توپ را به سقف دروازه عربستان دوخت تا تيم ملى ايران با گلى تمام اوساسونايى بازى را به تساوى بكشاند.
لحظات حساس
دقيقه ۸ : فريدون زندى در شلوغى محوطه جريمه عربستان با شليكى محكم خطرناك نشان داد كه البته با دفاع بازيكنان حريف راه به جايى نبرد.
دقيقه ۱۹ : جواد نكونام از فاصله ۲۵ مترى توپ كاشته خود را به شكل خطرناكى شليك كرد. دروازه بان عربستان با شيرجه اى بلند اين توپ را دفع كرد.
دقيقه ۲۱ : غلام نژاد در يك صحنه مشكوك به پنالتى روى مهاجم عربستان خطا كرد اما مارك شيلد در ميان تعجب همگان يك كارت زرد به يار حريف داد! مجيد با پاى چپ خود پاى راست بازيكن عربستانى را زد.
دقيقه ۲۳ : مهاجم عربستانى در شرايط تك به تك مغلوب جسارت سيدمهدى رحمتى شد. او تمام بدن خود را مقابل يار عربستانى انداخت تا دروازه اش را نجات دهد.
دقيقه ۴۵ : نفوذ بازيكن عربستان از چپ و شليك وى از زاويه بسته نفس را در سينه ايرانيان حبس كرد. توپ وى مماس با تير ۲ به بيرون رفت.
دقيقه ۵۰ : مسعود شجاعى همه را دريبل زد و خط دفاعى عربستان را به هم ريخت. او اگر در پايان سماجت نمى كرد فقط با يك بغل پا مى توانست دروازه حريف را بگشايد كه هرگز چنين نكرد.
دقيقه ۵۸ : سلطان فيصل با شليك توپ كاشته خود از فاصله ۲۵ مترى، دروازه ايران را تهديد كرد. رحمتى با دفع ناقص اين توپ آن را به صورت اتفاقى به غلام نژاد سپرد تا او هم دستپاچگى توپ را به كرنر بفرستد.
دقيقه ۶۱ : مهاجم عربستان بود و سيدمهدى رحمتى اما يار حريف دروازه ما را كج ديد و توپش را به بيرون زد.
دقيقه ۷۳ : ارسال توپ از جناح چپ باعث شد تا توپ در تير ۲ به وحيد برسد. هاشميان هم با ضربه سرى سنگين قصد گلزنى داشت كه با مانع سختى برخورد كرد كه دروازه بان عربستان بود.
دقيقه :۸۴ القحطانى در گوشه محوطه جريمه ايران صاحب توپ شد و با شليكى خطرناك دروازه ما را تهديد كرد. توپ او از كنار تير ۲ به بيرون رفت.
دقيقه ۸۶ : رسول خطيبى با شليكى وحشتناك اما بى دقت دروازه عربستان را از ۱۵ مترى تهديد كرد.
شرح بازى
مربيان ۲ تيم برخلاف تصور بدون هيچ گونه احتياطى حمله را در دستور كار بازيكنان خود قرار دادند. عربستان در اين ميان عطش بيشترى داشت و اگر خط دفاعى ايران در ۲ آفسايد گيرى پى در پى دقت نمى كرد اين تيم در همان دقايق آغازين صاحب موقعيت هاى خطرناكى مى شد. البته جسارت على دايى در زمين حريف هم كه بازى را هجومى و پاياپاى آغاز كرد قابل تحسين بود. البته سپرى شدن دقايقى چند از اين مسابقه ثابت كرد كه ناصر الجوهر به دنبال درهايى در خط دفاعى ايران مى گردد كه جملگى نيمه باز بودند. در اين ميان تراكم ملى پوشان ايران در منطقه دفاعى خودى اجازه خودنمايى به ملى پوشان عربستان را نداد و آنان با وجود تمركزى كه روى درهاى نيمه گشوده داشتند نتوانستند به خاطر اين فشردگى كارى از پيش ببرند. از سوى ديگر اصرار دايى به حمله هم الجوهر را تا حدودى براى حملات بى محابا دچار ترديد كرده بود.
نكته: عربستانى ها بعد از ۱۵ دقيقه متوجه شدند كه راست دفاع ايران لنگ مى زند. به همين دليل فشارهاى خود را متوجه اين منطقه كردند. با شروع نيمه دوم ايران حساب شده تر و مطمئن تر توپ را در زمين به حركت درآورد. در مقابل، تيم الجوهر كه به يك گل بسنده كرده و به دنبال حفظ تك گل خود بود تا اواخر بازى نيز موفق به انجام اين مهم شد اما فشار ايران در نهايت جواب داد. ايران كه از بازى مستقيم خود سودى نبرده بود از ۲ جناح هم توان نفوذ نداشت، با اين حال اشتباهات مدافعان عربستان كه به واسطه فشار ملى پوشان ما پشت سرهم رقم مى خورد عرصه را براى تيم ميزبان تنگ و تنگ تر كرد تا اينكه تيم دايى با تمامى اشكالاتش توانست بازى را به تساوى بكشاند.بعد از گل هم عربستان توان دوباره پيش افتادن در اين

مسابقه را نداشت و ۲ تيم با تقسيم امتيازات از زمين بيرون آمدند

 

من مخصوصا گزارش بازی را از روزنامه ابرار ورزشی که از منقدان محکم دای یاست نقل کردم تا منصفانه تعداد موقعیت ها را بسنحیم و صادقانه نقد کنیم.

 

دوست عزیز ناشناخته

همه میدانند که موضع من نسبت به علی دایی چیست. از منتقدان سرسخت او هستم و در مقالات و نوشته هایم همیشه تفرعن و خودخواهی هایش را مورد نقد قرار داده ام اما؛

 

وقتی نقد می کنی باید منصف باشی و الی دیگر یک منتقد نیستی یا حتاکی و یا یک گوینده چشم بسته. همگان باور دارند که تیم دایی و نه تیم ملی نیمه اول را بشدت باخت و اگر شانس و داور کمکش نبودند باید 4 یا 5 گل می خورد. ولی باور کنیم توان بازیکنانمان را که در نیمه دوم عربستان را در زمین محو کردند. و این میسر نشد مگر با ورود معدنجی و جباری.

 اولی درست به استراتژی تیم مقابل یعنی بازیسازی از دفاع راست عربها و چپ ایران حمله کرد  و ما دیدیم که موتور عربستان خاموش شد

و ورود جباری کشانیدن بازی به عمق دفاع عربستان با پاسهای زمینی. ثمره این دو حرکت مات شدن عربها بود بطوریکه در 15 دقیقه آخر شده بودند تیم بحرین و دم بدم روی زمین می خوابیدند. بنا براین نیمه دوم نیمه تیم ملی ایران بود. و باندازه تمامی موقعیت های عربستان در نیمه اول موقعیت گل ساخت و اگر شانس بیش از این با دایی یار بود حتی می توانست برنده بیرون بیاید.اگر این حرکات در تیم تمرین نشده بود و کار نشده بود چگونه به این راحتی انجام می شد؟ لابد به دایی و مشاورانش در این قسمت

باید قدری نمره مثبت داد.

 بنا بر این خواهش می کنم که منصفانه قضاوت کنیم. ما آبی هستیم و همچون دریا پالودگی ها را میزداییم. با نقد غیر منصفانه و جهت دار اصل موضوع گم می شود و همه را به حاشیه میراند.

 


--- On Sun, 9/7/08, ramin golkary <ramin232323@yahoo.com> wrote:

From: ramin golkary <ramin232323@yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * میخواد چیکار
To: EsteghlalBlue@yahoogroups.com
Date: Sunday, September 7, 2008, 10:46 AM


نتیجه بازی کاملا رضایتبخش بود ولی بازی تیم ایران فوق العاده افتضاح بود چرا که گل تساوی در دقایق پایانی فقط بخاطر خلاقیت فردی بازیکنان شاخص ما مثل جباری و نکونام بدست آمد و ما هیچ کار تاکتیکی مشخص و برنامه ریزی شده از سوی به اصطلاح این تیم  ندیدیم و  در اکثر زمان بازی تسلیم حرکات تاکتیکی تیم حریف بود واگر  شانس با دایی همراه نبود در همان نیمه اول باید 4-5 گل میخوردو  باید دایی ممنون شانس زیاد خود - رحمتی – داور و مهاجمان حریف باشد .تنها این نتیجه سرپوشی بر ضعفهای این مربی مغرور و بی تجربه بود خدا عاقبت ما را با این وضع بخیر کند.


----- Original Message ----
From: esy 110 <esy_esy110@yahoo. com>
To: esteghlalblue@ yahoogroups. com
Cc: iransoccer@yahoogro ups.com
Sent: Friday, August 22, 2008 2:16:22 PM
Subject: * EsteghlalBlue * میخواد چیکار

میخواد چیکار: 

 

 دلـــتا:

آخه این خاک و دیار , جام و مدال میخواد چیکار؟!

راکت و قایق و  توپ والیبال میخواد چیکار؟!

انرژی هسته ای داره و قحط آب و برق

قهرمانی سیخی چند, رستم و زال میخواد چیکار؟!

قاطری که باز داره گوله میره به دره ها

واسکازین و فیلتر و گاز و پدال میخواد چیکار؟!

توی بوق شد که رژه میریم ماها با روسری

رتبه ی پنجاه و شصتم, قیل و قال میخواد چیکار؟!

وقتی با لباس بنجل میتونه رژه بره

پیش چشم اجنبی, شال و کلاه میخواد چیکار؟!

پشتمون به خاک نشست و حال دادیم به رقبا

حریف ما دیگه, یار اهل حال میخواد چیکار؟!

توی میدون المپیک میره و حال میکنه

قهرمان ما بساط عشق و حال میخواد چیکار؟!

اون پرنده که نباید برسه به اون بالا

واسه بالا پریدنها پرو بال میخواد چیکار؟!

رییس ورزشمون که این همه رفیق داره

دیگه صدتا پاچه خوار و پاچه مال میخواد چیکار؟!

یه دونده رو میاره , واسه فوتبال میذاره

فوتبال مارو ببین, دیگه وبال میخواد چیکار؟!

فوتبال گور به گوری که یک طلا نمی آره

آخه سلطان و عقاب و ژنرال میخواد چیکار؟!

برای رکوردزنی دایی جون و بر و بچ

حریفی جدا ز مالدیو و نپال میخواد چیکار؟!

اونیکه طعم دلار نشست به زیر زبونش

واسه ویلای دبی, یه مشت ریال میخواد چیکار؟!

فوتبالی که ریش بزی داره و موی سیخ سیخی

دیگه ( پانکی) و رپ و ( هِوی متال) میخواد چیکار؟!

راه و بیراهه داریم طی میکنیم به نا کجا

اونیکه رفتنیه دیگه مجال میخواد چیکار؟!

 

( دلـــــــــــــــــــــــــــتا)

 

 

 

 




__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive