به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, September 19, 2008

* EsteghlalBlue * همیشه پای یک ظن در میان است

همیشه پای یک ظن در میان است  :

 

در روزیکه مسعود مرادی به سود پرسپولیس دچار اشتباه می شود و با نادیده گرفتن خطای هند (ابراهیم توره) پرسپولیس را در محوطه ی جریمه ی مس صاحب یک فرصت عالی میکند, با هزار ویک دغل بازی  قضیه را وارونه جلوه میدهند و با استمداد از رسانه ی ملی به فریب افکار عمومی میپردازند. مدیر عامل پرسپولیس با شرکت در شوی شبانه ی 90, ماهیت خود را بیش ازپیش عیان میسازد و از اهانتها و اوباشگری برخی از هواداران تیمش به شدت دفاع میکند. در حالیکه اگر اشتباهی نیز رخ داده باشد که داده است, به سود پرسپولیس بوده است نه بر ضررش.

مصطفوی تحریم تماشاگران تیمش را بر نمیتابد, در حالیکه خود او در زمانیکه در فدراسیون فوتبال دست اندرکار بود و تصمیم گیر, برای اوباشگری تکراری و سابقه دار و تاریخی عده ای از هواداران پرسپولیس  در دربی پایتخت, جریمه هایی نظیر باخت 3-0 برای قرمزها و بدون تماشاگر بودن دربی بعدی را در نظر گرفت. اینک او را چه میشود؟ که در مسئولیت جدید بر الفاظ رکیک هواداران تیمش مهر تایید میزند و اوباشگری را عکس العملی معقول میداند در برابر عمل داور که از  قضا اشتباهش به سود تیم او بوده است!!

همسو شدن برنامه ی 90 با این فریبکاریها نیز چیز تازه ای نیست . همانها که بارها و بارها  با عملکرد نا سالم خود به ذهنیت هواداران لطمه زده اند و خواهند زد. همانها که مثل همیشه خوراک مسموم به خورد مخاطبی داده اند که به آنها اعتماد کرده است  از روی ناچاری.!

فوتبال ایرانی آکنده است از این جریانات ناسالم و ناپاک که فوتبالدوستان را به هر رخداد کوچک و بزرگ بدبین میکند و راه را برای پا گرفتن ظن و تردید باز میکند و صد البته دامنه ی سوء ظنِ همیشگی در این فوتبال را گسترده میسازد.

این ظن ها و سوء ظن ها در تمام ارکان فوتبال ما رخنه کرده است و ریشه دوانده.

یک روز قلعه نویی ناتوانی تاکتیکی اش را به پای قلدریهای همیشگی دایی میگذارد و به عملکرد او سوء ظن دارد و روز دیگر به اعضای تیمش سوء ظن پیدا میکند و به دنبال جاسوس میگردد و خبر چین. داستان دستهای پشت پرده نیز جای خود را دارد. در روزی هم که قاطعانه پیروز میشود, هزار حرف و حدیث از هزار سوراخ بیرون میاید. از توطئه برای برکناری فتح اله زاده گرفته تا مواردی دیگر.

یک روز بازی جوانمردانه و جانانه ی پیام مشهد , از سوی برخی نادیده گرفته میشود و شایعه ی کمک 100 میلیونیِ مادر خرج قرمزها ( هدایتی) به مشهدی ها را عامل برد پرسپولیس میشمارند.

یک روز علی دایی سر مربی تیم ملی را بواسطه ی عملکرد بحث دارش, یک دلال و (کارچاق کن  ) برای سایپایی ها میخوانند و روز دیگر معمارزاده دروازه بان وقت سایپا را عامل مهم قهرمانی پرسپولیس میدانند.

محرومیت 4ماهه ی سپاهان و کسر امتیازش را تحت تاثیر نفوذ مدیران دولتی پرسپولیس میشمارند و مهربانی گلمحمدی با قرمزها  در حساسترین روزهای لیگ را زیر سئوال میبرند.

یک روز حجازی و دوستانش عامل ناکامی استقلال قلمداد میشوند از سوی قلعه نویی و روز دیگر بالعکس. گاهی هم برای غافلگیر کردن هواداران , امیر و ناصر برای هم نوشابه باز میکنند,بد رقم.

یک روز قطبی چنان سخن میگوید که سوءظن پیدا میکنیم که آیا او واقعآ در چند جام جهانی حضور داشته یا خیر؟ امپراتور که با یک میلیارد , سرانجام رضایت داد تا به مردم ادای دین کند, اعتقاد دارد که داورها باید به سود پرسپولیس سوت بزنند, چون قهرمان فصل پیش است و هوادار هم دارد!!........

واینها همه طبیعی ترین و عادی ترین مواردیست که میتوان برای فوتبال ایرانی مطرح کرد و بر شمرد. فوتبالی که بر هیچ اساسی پایبند نیست و هیچ اصولی را بر نمیتابد.نه اصول ساختاری و مدیریتی, نه اصول فنی و تکنیکی. اصول اخلاقی هم که نایاب ترین چیز است در این آشفته بازار.

و بی شک تا زمانیکه مبتلا به این سیاهبازیها هستیم و سیاسی بازها وتا جاییکه همه چیز را بر مبنای دلالی و واسطه گری در تمام سطوح مینگریم, همیشه و همیشه باید به هر رویداد خرد یا کلان  , تردید داشت و ظن و سوء ظن.

 

 

دلــــتا


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive