به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, September 22, 2008

Re: * EsteghlalBlue * Tarikh baraye SS tekrar shod

در تمامی دوران مدیریت این نامدیر که از مدیریت فقط ادعا و شلوغی را متوجه شده بود منتقد او بودم و به شهادت نوشته هایم د رایران ساکر تمامی ضعف های او را یاد آور شده بودم و چه انتقادات و حرف های نامربوطی شنیدم ولی خوشحالم که یکبار دیگر بی لیاقتی و بی عرضگی این انسان فرصت طلب بساز و بفروش به شهادت آمار ثابت شد.از علیرضای خطیبی بخاطر اثبات بی لیاقتی حاجی دکتر قلابی و حقانیت منتقدان وی تشکر می کنم.
محسن سلیمانی

--- On Mon, 9/22/08, It's Delaram <deliaashams@yahoo.de> wrote:
From: It's Delaram <deliaashams@yahoo.de>
Subject: * EsteghlalBlue * Tarikh baraye SS tekrar shod
To: "SS Clube" <esteghlalblue@yahoogroups.com>
Date: Monday, September 22, 2008, 10:56 AM

تاریخ برای استقلال تكرار شد. آنها در اواخر لیگ دوم حرفه‌ای هم پس از استعفای علی فتح‌الله‌زاده بهترین نتیجه كارنامه فصل را گرفتند.
استقلال كخ در بحران غوطه‌ور بود كه علی‌ فتح‌الله‌زاده بالاخره دست به كار شد و ضمن بركناری مربی آلمانی رای به حضور توامان جواد زرینچه و منصور پورحیدری روی نیمكت آبی‌ها داد اما این نسخه هم جواب نداد تا جایی كه فتح‌الله‌زاده به اجبار استعفا داد و صندلی خود را به یك مدیر آن موقع ناشناس و گمنام یعنی دكتر محمدحسین قریب پیشكش كرد. ۴۸ ساعت پس از این تغییر و تحول بود كه استقلال در ورزشگاه نقش‌‌جهان توانست سنگین‌ترین شكست ذوب‌آهن را رقم بزند.
پیروزی ۳ بر صفر تنها برد استقلال در ۹ هفته پایانی آن فصل بود. این‌بار هم هنوز مهر اخراج خشك نشده بود كه آبی‌ها با یك نتیجه درخشان همنام اهوازی را قربانی كردند تا ثابت شود هر‌چقدر استقلال در دوران حضور حاجی افتضاح نتیجه می‌گیرد پیش و پس از آن پوست می‌اندازد.
دیگر نكته جالب تشابه این دو نمونه گلزنی بازیكنانی است كه در فوتبال ایران با ‌لفظ «گل‌نزن» از آنها یاد می‌شود، در نقش جهان احمد مومن‌زاده، گل زد و از فتح‌الله‌زاده به خاطر اعتمادش تشكر كرد و امسال آرش برهانی در یك بازی به اندازه یك‌چهارم تمام گل‌های فصل قبلش را زد و آنها را به حاجی تقدیم كرد.
۱) دوران حدودا ۲۸ ماهه تصدی مدیرعاملی استقلال با حضور شش مربی پایان یافت تا فتح‌الله‌زاده به طور متوسط در هر ۱۴۵ روز یك نفر را روی نیمكت استقلال قرار دهد. صمد مرفاوی برای پنج هفته، ناصر حجازی برای ۱۳ هفته، صادق ورمزیار برای دو هفته، فیروز كریمی برای ۱۹ هفته و امیر قلعه‌نویی برای پنج هفته سرمربیان منتخب فتح‌الله‌زاده برای هدایت استقلال بودند. جالب اما در این میان درصد پیروزی‌های سه نفر از اینهاست؛ ناصر حجازی فقط ۳۶ درصد بازی‌هایش را برد و این عدد برای فیروز كریمی و امیر قلعه‌نویی به ترتیب ۳۳ و ۲۵ درصد بود. جالب اینكه در دوران همزمانی حضور مرفاوی و فتح‌الله‌زاده در استقلال این تیم هرگز صاحب پیروزی نشد اما ورمرزیار بهترین مربی حاجی بود كه توانست از دو بازی صاحب شش امتیاز شود.
۲) تیمی كه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ تحویل علی‌ فتح‌الله‌زاده شد در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت و همگان شانس قهرمانی آن را قطع به یقین می‌دانستند اما حضور حاجی باعث شد تا استقلال از پنج بازی آخر خود فقط دو امتیاز از تساوی با استقلال اهواز و پاس به جیب بزند و لیگ ششم را در جایگاه چهارم پایان دهد. اما تیمی كه فتح‌الله‌زاده در انتهای فصل گذشته به امیر قلعه‌نویی پیشكش كرد اوضاع به مراتب بدتری داشت؛ او تیم سیزدهم را تحویل داد. در حقیقت سیر نزولی و شتاب منفی تندشونده استقلال در زمان حضور فتح‌الله‌زاده كاملا مشهود است؛ تیم اول جدول كه در نهایت چهارم شد، تیم چهارم جدول كه روی پله سیزدهم ایستاد و تیم سیزدهمی كه ناگهان تیم دوم جدول از آن طرف شد؛ یعنی استقلال اول‌جدولی در دوران حاجی به پله هفدهم سقوط كرد.
۳) جدول عملكرد علی فتح‌الله‌زاده در دوران مدیرعاملی استقلال خود گویای همه‌چیز است؛ استقلال در عصر او فقط ۲۸ درصد بازی‌هایش را با پیروزی به پایان برد، در حالی‌كه درصد شكست‌هایش ۴۰ بود و این یعنی استقلال بیش از یك‌سوم بازی‌هایش را باخت. دیگر نكته جالب این جدول، به تفاضل گل استقلال بازمی‌گردد، یك تفاضل گل منفی جالب اما جدول كلی تاریخ لیگ‌برتر است. روزی كه فتح‌الله‌زاده استقلال را تحویل گرفت این تیم ۳۰۰ امتیاز داشت و پرسپولیس ۲۷۲ امتیاز اما حالا این فاصله ۲۸ امتیازی تبدیل شده به یك عدد یعنی ۳- و تفاوتی ۳۱ امتیازی. در دوران فتح‌الله‌زاده آبی‌ها حتی نتوانستند نیمی از امتیازات را تصاحب كنند و در هر بازی به صورت میانگین فقط به ۱۶/۱ امتیاز رسیدند.
۴) دوران حضور فتح‌الله‌زاده برای استقلال پر بود از حضور ستاره‌های كوچك و بزرگی كه مشخص نشد چرا به استقلال آمدند و چگونه؟ او ضمن از دست دادن ستاره‌هایی مثل حسین كاظمی، امیرحسین صادقی، مهدی رحمتی، صابر میرقربانی و ابراهیم توره در باشگاه را به روی امثال بیژن كوشكی، سان‌جان اورسویچ، مهرداد پولادی، هادی شكوری، ابراهیم تقی‌پور و اشكان نامداری باز كرد.
طبق آماری كه با تقریب برآورد شده است چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این فصل و حدود شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در فصل قبل صرف خرید بازیكن كرد اما عملكرد این ستاره‌ها طوری بود كه پس از بركناری‌اش اینچنین مورد استقبال قرار گیرد: «فتح‌الله‌زاده برای استقلال پول زیادی خرج كرد اما این پول هرگز به درد این تیم نخورد.»
۵) فتح‌الله‌زاده در یك روز سه اظهارنظر متفاوت درخصوص نیمكت استقلال كرد؛ او ابتدا از ماندن قطعی صمد مرفاوی گفت سپس با قاطعیت گفت كه ناصر حجازی سرمربی آینده استقلال است و در نهایت اعلام كرد كه به دنبال یك خارجی درجه یك خواهد رفت. او در نیم‌فصل و در حالی‌كه حضور امیر قلعه‌نویی قطعی بود رای به فیروز كریمی داد و بعدها در این مورد چنین گفت: «یكی از دوستان قلعه‌نویی به من گفت كه دیدی نتوانستی بدون امیر ادامه بدهی، من هم همانجا پرونده تمام‌شده امیر قلعه‌نویی را بایگانی و مذاكراتم را با فیروز كریمی آغاز كردم.» كلنگ‌زنی كمپ استقلال هم بیشتر به یك موفقیت تكرارشونده و مانور تبلیغاتی شباهت دارد، اتفاقی كه تا به حال دو بار توسط فتح‌الله‌زاده افتاد و با بركناری او پرنده‌اش بسته شده است.

علیرضا خطیبی


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive