به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, September 30, 2008

* EsteghlalBlue * رسانه های نا رسانا

رسانه های نا رسانا :

 

به قول جوانهای قدیم؛( امامزاده ای که ساختیم, به کمر خودمان زد)!!!

دیری نیست که اکثر  رسانه ها , اعم از نوشتاری و دیداری و حتی گفتاری, چنان تاج و تختی را برای قطبی فراهم کردند که بیا و ببین.

یک قهرمانی پس از چند سال, آن هم با هزار و یک حرف و حدیث و حمایتهای پنهانی و غیرپنهانی, آنچنان بعضیها را از خود بیخود کرد که تصور میکردند , قطبی از آسمان هفتم نزول پیدا کرده است روی زمین برای ماموریت غیر ممکن.

بگذریم از آنهاکه از ابتدا نیز میدانستند چه میگویند و چه مینویسند و چه میخواهند.

در این بین مطبوعات پر و بالی داند به امپراتور که بس دیدن داشت و تماشا.

اما حالا , آقای امپراتورِ جنتلمنِ باکلاس, همین  داستان سرایان و افسانه پردازان را حیوان خطاب میکند و البته کمی حیوانتر از حیوان.!!!

این چیزیست که در این سالها, حتی از بی کلاس ترین و بی سواد ترین مربیان ایرانی ندید ه ایم و نشنیده ایم.  نه از اکبر اوتی نه از شا غلام. نه از مجید کامپیوتر نه از علی سلطان.

مجید جلالی در کورس قهرمانی و حساسترین شرایط , برای یک پنالتی مشکوک , با متانت و خویشتنداری مثال زدنی اش, خطاب به داور گفت,( اگر قهرمان نشویم و اشتباه کرده باشی, تو را نمیبخشم).....

اما قرمزها در همین هفته ها ی ابتدایی لیگ , برای یک پنالتی که پنالتی نبود, و برای قضاوتی که به سودشان بود نه به ضررشان!,  بلوایی به راه انداختند همچون ماجرای پیراهن عثمان!

(مادر خرجِ قرمزها) که از بدبختیِ فوتبال ما, رییس هیئت مدیره هم میخوانندش , قدوم مبارکش را به زمین چمن میگذارد(که صد البته حرمتی دارد و جای هر کسی نیست) و داور ِ بی گناه  را لایق فحشهای آبدار میداند. تنها به این مجوز که هدایتی پول دارد و امثال مرادی به اندازه ی او نه.

مدیر عامل , آنچنان ( ننه من غریبم) سر داد که دل سنگ را آب میکرد.

با این تفکر مدیریتی , شکستن صندلیها  و روانه کردن توپ و تانک و فشفشه از سوی هوادار قرمز , مثل همیشه امری بدیهی و طبیعیست و بنا بر تئوری جناب مهندس؛( عکس العملی طبیعیست در برابر عمل انجام شده!!!)

رفتار تاریخی هواداران قرمز در دربیهای پایتخت و یا حتی بازی با پاس و سپاهان و .... نشان میدهد که این جماعت بنا بر یک سنت دیرینه( هنوز صدای ساز را نشنیده, میرقصند) چه رسد به آنکه آقای مایه دار , بشود میاندار و یا آن حاشیه سازِ عقاب نشان, در حد بی فرهنگ ترین تماشاگر عمل نماید و مدیر عامل نیز دروغ بگوید و جو سازی کند , به راحتی هر چه تمامتر.

قطبی نیز که اتمسفر را مهیا میبیند برای بروز دادن شخصیت واقعی اش, نشان میدهد آن چه را که نمی بایست نشان میداد!

آن روزها هم گفتیم که باد کردنِ قطبی از سوی رسانه های نارسانا, کمی بو دار است و مسئله دار و قطبی آن چیزی نیست که مینماید. اعتقاد داشتیم وداریم که این رسانه ها, نمیرسانند آنچه را که باید برسانند و بالعکس!

نمیگوییم قطبی با زبان بازیهای خاصش, یک دروغگوست, اما میگوییم که بعضی از  حرفهای قطبی کاملا" خلاف واقعیت است و فریب دادن افکار.

نمیگوییم که قطبی فردیست بی فرهنگ و بی ادب, اما حرفهایی از او میشنویم که در چاله میدان هم  به کار نرود, شاید!!

نکته ی جالب دیگر اینکه, قطبی از روزیکه (بانو یوروم) را در کنار خود یا بالای سرش میبیند, کمی گستاختر مینماید و  جسارتی یافته است مثال زدنی!!

تا جاییکه داستان مضحکِ ( ادای دین) را فراموش میکند و استعفا میدهد بی پروا و قهر میکند و عشوه میکند آنچنانی.

به اینکه بانو یوروم, معشوقه ی افشین است یا همسرش, ( گِرل فرند) است یا صیغه ی 99 ساله, کاری نداریم, که اینها کارشناس زبده ای را میخواهد چون مایلی کهن, اما حضور این ضعیفه ی نه چندان ضعیف, بد جور به افشین ( دلِ شیر) داده است و جسارتی آنچنانی.

تا جاییکه یک روز حامی همیشگی اش ( عنایت) را مورد حمله قرار میدهد و داوری را ( مزخرف) میخواند و روز دیگر خبر نگار را حیوان مینامد.

ناگفته پیداست که اگر چنین رفتاری از یک مربی دیگر رخ میداد , چه داستانی داشتیم و چه سریالی.

اینجاست که در می یابیم  اهمیتِ میدیریت و حسن رفتار کاشانی را. این مدیر غیر ورزشی آنچنان رفتار کرد که قطبی مجالی نمی دید برای پرده برداری از ویژگیهای درونی اش.

اما در فصل جاری , داستان چیز دیگریست با مدیریت ( جنجال محور) مصطفوی. به هر حال مصطفوی بزرگ شده ی این دستگاه است و ارکان و اجزای فوتبال ایرانی از جمله ( رکن داوری) را خوب میشناسد.

هوچیگریها و گریه زاریهایش, حداقل نتیجه ای که داشت, چرخش بیش از پیش داوریها به سود قرمزها از یک سو, و آمدن ( سعد کمیل) برای دربی پایتخت از سوی دیگر بود. همان داور کویتی که با قرمزها مهربان است و برای دیدن پنالتی های استقلال چشمانش سو ندارد, و البته هیچ رابطه ی قدیمی و جدید هم با مصطفوی ندارد!

 

با این اوصاف است که اگر در شهرآورد تهران, اوضاع بر وفق مرادِ قرمزها نبود, هر رفتار و حرکتی مجاز است و موجه. از عربده کشیِ آقای مایه دار گرفته تا جوسازیِ جنابِ اسطوره و درفشانیِ امپراتور و ( ننه من غریبمِ) مدیر عامل. و صد البته آیینِ (صندلی شکنی) و ترنمِ دلنشین و همیشگیِ سرودِ ( توپ تانک فشفشه.)

ونا گفته پیداست که در این میان , نه هوادار مقصر است نه مدیر عامل, نه کادر فنی نه دیگران. شاید پای انگلیسها در میان باشد, شاید!!

اما چیزیکه مسلم است اینست که این ماجرای احتمالی, مثل همیشه تنها و تنها یک مقصر درجه یک دارد که آن هم نیوتنِ مادر مرده است, که اگر در قید حیات میبود, یگانه مشتریِ هفتگیِ کمیته ی انضباطی میبود و بس.

چیزی نمانده تا این دربی هم پایان یابد و صرف نظر از هر نتیجه , عملکرد بودار و بعضا" معکوس رسانه ها را ببینیم در جهت اهداف رنگی و گروهی از یکسو, و جوسازیها و قهرمانسازیهای دروغینشان از سوی دیگر.   

 دلـــتا


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive