به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, September 20, 2008

* EsteghlalBlue * اردوگاه آبي**30/6/1387

 

 

 
 
 
 
 
 

Farsi ( View > Enconding > Arabic (Windows ) or Unicode ( UTF8 ) )

 
 
 
 
 
 

باز هم ستايش اما نه به دليل پيروزى پرگل  ، عباسفرد، بيکزاده، حيدرى و چند مسأله

 

درباره استقلال، اين تيمى که فقط راه گل زدن را نياموخته بلکه راه فوتبال بازى کردن را آموخته، بايد به چند نکته ديگر نيز اشاره کرد:

 

1- بايد براى عليرضا عباسفرد برنامهاى را تدوين کرد. عباسفرد بايد براى استقلال به مهاجم تأثيرگذارترى تبديل شود، چه گل بزند و چه در طول يک فصل در زدن بيش از 3، 4 گل عاجز باشد. (که هست!)

عباسفرد در حوالى دروازه حريف، به راحتى صاحب توپ ميشود، او آنچنان فضاها را خوب ميشناسد که خود را صاحب توپ کند اما او اغلب در مکانى صاحب توپ ميشود که مکان مناسبى براى زدن ضربه آخر نيست. عباسفرد ميتواند بهترين پاسور استقلال در هجده قدم حريف باشد و براى بهره بردن از پاسهاى او، بايد جباري، برهانى و جانواريو را آن هنگام که عباسفرد صاحب توپ ميشود، حوالى او چيد. بله، چيدمان ساير مهاجمان و هافبکها، حوالى فضايى که عباسفرد صاحب توپ ميشود، بايد با حساسيت و دقت انجام شود.

 

2- بايد زودتر از اينها به اين نتيجه مي رسيدند. به چه نتيجه اي؟ به اينکه هاشم بيکزاده بهتر از مهدى اميرآبادى در بازى هجومى استقلال تأثير ميگذارد. عادات اميرآبادى در بازى دفاعي، هرگز او را به يک پيستون فعال در حمله تبديل نميکند اما بيک زاده نه به دليل آن گلى که زد - که از اين گلها اميرآبادى هم زده است - بلکه به دليل فعاليت بيشترش در حمله و شرکت بيشترش در بازي، مهره ارزشمندترى براى استقلال است.

 

3- براى خسرو حيدرى که در روزهاى بد استقلال هم بازيکن خوبى بود، بايد کارهاى بزرگترى انجام داد. خسرو حيدرى بايد از يک بازيکن دونده، دونده و دونده تبديل شود به بازيکنى که از همه خلاقيتهايش استفاده کند. او فصل گذشته در پاس همدان يک مدافع راست در 1-3-2-4 بود و در اين فصل يک پيستون راست در 2-5-3 است. تصور کنيد که خسرو حيدرى به يک هافبک يا گوش راست در 2-4-4 يا 1-3-2-4 تبديل شود. حيف است که خسرو حيدرى را به يک دونده و کارگر تبديل کنيم.

 

چند سطر فقط به خاطر آن گل فرهاد ، به قرار هميشگى اش بيتوجه بود

  

امسال بالاخره پيراهن شماره 7 را برتن کرد. همان شمارهاى که دوست دارد و از آن به عنوان "7 مقدس" ياد ميکند. امسال ميخواهد خيلى چيزها را به خيلى از کسان ثابت کند، به آنهايى که ميگويند او تمام شده است و باوجود صورت بچه گانه اش، سن بالايى دارد. او که همين چند سال پيش وقتى پا به توپ ميشد، هر خط دفاعى را به هم ميريخت و توپ را در قفس تورى هر دروازه بانى جاى مي داد، يکى دو سالى با بدشانسى مواجه شد و مشکلات و شايد هم دشمنيها او را از جايگاه شايستهاى که ميتوانست داشته باشد جدا کرد. هر چند که در تمام اين مدت گه گاهى هم مي درخشيد اما فرهاد مجيدى در ديدار تيمش مقابل استقلال اهواز فقط 30 دقيقه فرصت بازى پيدا کرد و در همان 30 دقيقه به اندازه 90 دقيقه دويد و 2 گل زيبا را به ثمر رساند تا به همان پسر محبوب حاجى تبديل شود. پسر حاجى که محبوب استقلالي هاست، خصوصاً با گل دومش آمادگى خود را به رخ کشيد و پاسخ منتقدانش را داد. او استقلالي ها را اميدوار کرد و نشان داد که هنوز شاه ماهى است. ضربه سر او به قدرى زيبا بود که حتى ميتوان آن را زيباترين گل هفه و شايد هم ليگ دانست، اما نکته اى که حائز اهميت بود اينکه فرهاد پس از گل زدن معمولاً دست راستش را روى قلبش ميگذاشت و دست چپش را باز ميکرد، آنوقت مي دويد و خوشحالى ميکرد. اما در بازى مقابل اهوازيها او هرگز اين کار را نکرد و به قرار هميشگي اش بيتوجه بود! ديروز با او تماس گرفتيم تا بلکه مصاحبه مفصلى با او ترتيب بدهيم و در مورد نوع شادى پس از گلش هم از او بپرسيم، اما مجيدى ترجيح داد هيچ حرفى نزند و فعلاً مصاحبه گريز باشد. او گفت اگر فعلاً چيزى نگويم بهتر است، ميخواهم تمام تمرکزم روى تمرينات و بازيها باشد تا استقلال به جايگاه واقعي اش برسد. گل اروپايى مجيدى که کمتر در ليگ ما از اين گلها زده ميشود، اجازه نميداد تا چيزى در مورد آن ننويسيم، از همين رو اين چند سطر را به خاطر گل او نوشتيم.

 

حق با اميرخان است

 

عباسفرد: جوگير شده بودم

 
پيروز قربانى با دست هايى باز به سمت نيمكت مى دويد تا شادى خود را با ساير استقلالى ها تقسيم كند؛ پشت سر پيروز، عليرضا عباسفرد در حل دويدن بود كه دم نيمكت با فريادهاى امير قلعه نويى مواجه شد. با اينكه استقلال گل زده بود و ورزشگاه غرق در شادى بود، امير قلعه نويى در اوج عصبانيت بر سر عباسفرد فرياد مى كشيد. اين داستان ۳۰ ثانيه اى طول كشيد تا اميرخان آرام شد و دست از سر عباسفرد برداشت.

بعد از مدت ها ناكامى برد خوبى مقابل همنام اهوازى به دست آورديد.

بله. خدا را شكر با تعداد گل زده بالا ۳ امتياز بازى را گرفتيم.

براى اولين بار با پيراهن استقلال در آزادى به ميدان رفتى ولى عملكرد خيلى خوبى نداشتى.

متأسفانه جو ورزشگاه روى من تأثير گذاشته بود! باور كنيد نمى خواستم موقعيت ها را از دست بدهم. بعد از اتمام بازى تا صبح بيدار بودم و از اينكه انتظارات را برآورده نكردم خوابم نمى برد.

اما اين ۶۰- 50 دقيقه بهترين زمان بودكه خودت را به طور كامل به قلعه نويى تحميل كنى

نمى دانم چرا اين طور شد، سعى مى كنم بيشتر در تمرينات خودم را نشان دهم تا نظر كادر فنى را جلب كنم.

مگر يك مهاجم چند تا موقعيت گل دارد كه بخواهد به هدر بدهد

به هر حال تمام تلاشم را كردم، اميدوارم هواداران راضى باشند.

بعد از گل پيروز امير قلعه نويى در كنار خط با عصبانيت با تو حرف مى زد... به نظر مى رسيد از عملكرد تو حسابى عصبانى است.

خب، امير خان حق داشت؛ بازى خيلى حساس و فشار روى تيم ما زياد شده بود. به من گفت چرا توپ هايى كه به طرفت مى آيد را با سر نمى زنى؛ همين!

اما لحن اميرخان تند بود.

مى گفت مگر در يك بازى چند موقعيت براى يك مهاجم درست مى شود. البته حق با اميرخان است. گفتم كه جوگير شده بودم!

در مورد تغييرات جديد مديريتى چه نظرى دارى

من هنوز به طور كامل نمى دانم كه چه كسى مديريت تيم را به عهده دارد ولى اميدوارم هر كسى كه مى آيد مشكلات بچه ها را از لحاظ مالى برطرف كند.

از اينكه در آن دقايق تعويض شدى ناراحت نيستى

من تابع دستورات مربيانم ولى دوست داشتم بيشتر در زمين باشم شايد مى توانستم گل بزنم! به هر حال زمانى كه بيرون آمدم اميرخان به من خسته نباشيد گفت و من هم با ايشان دست دادم. هميشه دوست داشتم به صورت حرفه اى عمل كنم و در هيچ موردى به كادر فنى اعتراضى نداشتم.

فكر مى كنى با اين برد وضعيت استقلال به شرايط اصلى برمى گردد

بدون شك همين طور است. تمام تلاش بچه ها براى اين است كه از خجالت هواداران در بياييم و اميدوارم استقلال در جايگاه اصلى خودش قرار بگيرد.

 

اكبرپور: مثل يك قهرمان بازى كرديم

 

گل زديم چون مجتبى و جانواريو عالى بودند

  

كمتر كسى از هواداران استقلال تصور مى كرد كه شاگردان قلعه نويى در يك شب رويايى همنام اهوازى شان را با شش گل بدرقه كنند ولى آبى هاى تهران با پيروزى خيره كننده مقابل آبى هاى اهواز قدرتشان را به رخ ديگر مدعيان قهرمانى كشيدند. اتفاق جالب اين ديدار گلزنى مهاجمان گل نزن استقلال بود. مجيدى و برهانى در اين بازى گل زدند تا همراه سياوش اكبر پور پايشان به گلزنى باز شده باشد. اكبرپور كه به علت ابلاغ فدراسيون فوتبال در اين بازى حضور نداشت باافسوس از اين مسابقه صحبت مى كند.

استقلال يك برد رويايى كسب كرد، حتما ناراحتى كه در اين برد سهمى نداشتى

ناراحت شدم، آرزو مى كردم كاش حتى اگر مى شد ۱۰ دقيقه بازى كنم.

با اين برد پس از مدت ها يك بازى خوب از استقلال ديديم.

بازى خوبى بود. استقلال اهواز هم با وجود اينكه شش گل خورد از تيم هاى خوب ايران است. ولى ما پنج شنبه مثل قهرمان ها بازى كرديم. اين ۳ امتياز و اين پيروزى پرگل باعث شد تا از اين بحران و دوران افت مان خارج شويم. تا قبل ازاين بازى استرس پيروزى داشتيم كه خوشبختانه با اين برد پرگل ديگر مشكلى به نام استرس نداريم.

پس از گلزنى تو مقابل صبا، در اين بازى برهانى و مجيدى هم گل زدند تا طلسم گلزنى مهاجمان به طور كامل بشكند.

خدا را شكر، با گلزنى بچه ها، فشارى كه به خاطر گلزنى روى آنها بود از روى دوش آنها برداشته شد. شما مطمئن باشيد مهاجمان استقلال روزبه روز بهتر خواهند شد.

 

البته از بازى خوب جبارى و جانواريو هم نبايد گذشت كه به خوبى مهاجمان را تغذيه كردند.

صددرصد، پنج شنبه شب، هافبك هاى استقلال به خصوص مجتبى و جانواريو خيلى خوب بازى كردند و مهاجمان را به خوبى تغذيه كردند. به عقيده من سهم بزرگى از اين پيروزى متعلق به آنها است.

پس هافبك ها خوب باشند مهاجمان نيز گل مى زنند

قطعا روزى كه هافبك خوب باشد مهاجم هم گل مى زند.

با برد مقابل استقلال اهواز بايد ديگر ناكامى هاى استقلال را فراموش كنيم يا دوباره

ببينيد همه تيم هاى دنيا يك دوران نوسان و افت دارند كه استقلال هم تا قبل از اين بازى دوران افت خودش را مى گذراند كه با اين برد اين دوران به پايان رسيد. استقلال مشكل بازيكن و كادر فنى ندارد و همانطور كه قبلا هم گفته بودم با برد در بازى هاى آينده به صدر جدول مى رسيم.

و البته رقباى سختى مانند برق، ذوب آهن و البته پرسپوليس داريد

به عقيده من فقط استقلال و پرسپوليس توان قهرمانى ليگ برتر را دارند و بهترين هاى فوتبال ايران هستند. اميدوارم در رقابت با پرسپوليس قهرمانى را به دست بياوريم.

 

قلعه نويى كنفرانس مطبوعاتى را تحريم كرد!

در حالى كه براساس قوانين موجود فوتبال همه سرمربيان تيم ها بايد پس از پايان ديدارهاى رسمى در نشست خبرى حاضر شوند و پاسخگوى سؤالات خبرنگاران باشند. اما اميرقلعه نويى سرمربى تيم فوتبال استقلال كه ركورد جديدى را در فوتبال ايران برجاى گذاشت و با زدن شش گل به استقلال اهواز همه را شوكه كرد دراقدامى عجيب و قابل تامل در نشست خبرى حاضر نشد. تا به نوعى در روزى كه فتح ا... زاده از مديرعاملى استقلال كنار گذاشته شده، كنفرانس مطبوعاتى را تحريم كرده باشد.صمد مرفاوى به عنوان دستيار قلعه نويى در حالى به اتاق كنفرانس آمد كه بيشتر خبرنگاران اين محل را ترك كردند و مقابل رختكن استقلال تجمع كردند تا شايد بتوانند با قلعه نويى صحبت كنند اما وى كه در اين زمينه سابقه دارد، در اقدامى آگاهانه حاضر به مصاحبه نشد و خبرنگاران را دست خالى به رسانه هايشان فرستاد.

صمد مرفاوى:اتفاقى نيفتاد، فقط توپ هاى مان گل شد

صمد مرفاوى به جاى اميرقلعه نويى در كنفرانس مطبوعاتى حاضر شد و در حالى كه خوشحالى اش آشكار بود حرف هايى زد: «استقلال شرايط خوبى را پيدا كرده است و امروز توانستيم نتيجه زحمات و تمرينات خود را بگيريم البته بازيكنان استقلال در هفته هاى پيش نيز تلاش خود را انجام مى دادند و خيلى هم تلاش مى كردند. تيم استقلال در بازى هاى قبلى هم مستحق شكست نبود. با اين حال هرچه بازيكنان كوشش مى كردند، فرصت هايمان تبديل به گل نمى شد اما خوشبختانه در مقابل استقلال اهواز از فرصت هايمان به بهترين نحو استفاده كرديم و توانستيم به اين پيروزى پرگل دست پيدا كنيم. ما از فتح ا... زاده تشكر مى كنيم چرا كه تيم خوبى را بسته است و نتيجه بازى مقابل استقلال اهواز حاصل كار او بود. با اين حال ما به مسائل مديريتى كارى نداريم و تمركزمان تنها بر روى بازى هاى استقلال است. بركنارى مديرعامل به ما ارتباطى ندارد و اين مسائلى است كه بايد در سطح مديريتى حل و فصل شود. استقلال بايد از بحران خارج مى شد كه خوشبختانه با نتيجه خوبى كه گرفتيم توانستيم اين كار را انجام دهيم. درست است كه حريف ما شش گل دريافت كرد اما نمى توان گفت استقلال اهواز تيم ضعيفى است. بلكه بازيكنان ما خوب بودند و معتقدم بازيكنان ما از لحظه ورود به زمين مى خواستند پيروز شوند و براى اين كار تلاش كردند. تيم ما فعل خواستن را صرف كرد و توانستيم اين نتيجه را به دست آوريم. ما در طول هفته گذشته تمام تلاش خود را انجام داديم تا با تمامى بازيكنان كار اختصاصى انجام دهيم و در كنار تمرينات اختصاصى از نظر روحى و روانى نيز با بازيكنان كار كرديم كه بخش مهمى از اين تمرينات به مهاجمان اختصاص داشت كه خوشبختانه نتيجه آن را در بازى مقابل استقلال اهواز ديديم

 

آرش برهانى: پيروزى استقلال تقديم به فتح ا... زاده و قلعه نويى

  

برهانى ۲ گل زد كه اگر اين ۲ گل را نمى زد بدترين بازيكن ميدان لقب مى گرفت ، او مى گويد: «مى دانستيم كه فتح ا... زاده كه زحمات زيادى براى استقلال كشيده است، اين بازى را مى بيند. به همين دليل بازيكنان تمام تلاش خود را انجام دادند تا دل او را شاد كنند. همچنين اين پيروزى حاصل تلاش هاى سرمربى تيم است و من به قلعه نويى نيز تبريك مى گويم. بازى بسيار خوبى انجام داديم و مى دانستيم كه بايد در اين ديدار پيروز شويم. خدا را شكر مى كنم كه دل هواداران را شاد كرديم.
تمامى بازيكنان تلاش خود را انجام دادند و حاصل اين تلاش شش گلى بود كه به ثمر رسيد. پيش از اين بارها اعلام كرده بوديم كه با گلزنى و كسب پيروزى مشكلات استقلال پايان مى يابد. خوشبختانه در بازى مقابل استقلال اهواز تا اندازه زيادى اين فشارها را پشت سر گذاشتيم و مهاجمان استقلال نيز توانايى هاى خود را ثابت كردند. خوشبختانه اين بار شانس با استقلال تهران يار بود و توانستيم از تمامى فرصت هايمان استفاده كنيم. اگر در بازى هاى قبلى توپ هايمان به گل تبديل مى شد، شايد وضعيت استقلال بسيار متفاوت تر از وضعيت فعلى بود.

هاشم بيك زاده: 6 گل را پيش بينى نمى كرديم

بيك زاده با حضورش در جناح چپ بارها استقلال را در موقعيت گلزنى قرار داد. او پس از بازى خيلى شاد بود: «ما از ابتدا براى شكست دادن استقلال اهواز به ميدان رفته بوديم و حدس مى زدم كه در اين بازى پيروز شويم اما تصور نمى كردم كه اين پيروزى با شش گل به دست بيايد. ما به سه امتياز اين بازى احتياج داشتيم و به همين دليل از ابتدا به دروازه حريف حمله كرديم. در واقع اين شش گل براى خروج ما از فشارهاى روحى لازم بود و خدا را شكر مى كنم كه به اين نتيجه دست يافتيم. در طول هفته گذشته از نظر انگيزه و مسائل روحى و روانى بر روى بازيكنان كار شد و خوشبختانه بازيكنان انگيزه كافى را براى اين بازى داشتند. اميدوارم اين روند در تيم استقلال باقى بماند و بتوانيم بازى به بازى بهتر شويم

فرهاد مجيدى:فقط از موقعيت ها استفاده كرديم

فرهاد هر چند نيمه دوم به ميدان آمد اما بازى اش آنقدر چشمگير بود كه حتى مى توانست بهترين بازيكن ميدان لقب بگيرد: «بازيكنان استقلال بسيار خوب كار كردند و از همان ابتدا براى شكست دادن تيم اهوازى به ميدان رفتند. استقلال اهواز نيز تيم بسيار خوبى بود اما بازيكنان ما تلاش بيشترى انجام دادند و خوشبختانه موفق شديم با شش گل پيروز شويم. آنچه سبب شد اين نتيجه به دست بيايد، تلاش تمامى بازيكنان بود و اينكه از ابتدا مى خواستيم پيروز شويم البته برخلاف چند بازى قبلى بازيكنان دقت بيشترى به خرج دادند و توانستيم از موقعيت هايمان استفاده كنيم. اين نتيجه براى استقلال بسيار خوب بود و قابليت هاى بازيكنان را نشان داد اميدوارم تيم استقلال اهواز هم در ادامه ليگ موفق شود. فتح ا...زاده نيز زحمات بسيارى براى اين تيم كشيده است و اين نتيجه حاصل كار او نيز خواهد بود. اميدواريم مديريت جديد نيز به گونه اى باشد كه باعث رشد و پيشرفت استقلال شود.» فرهاد درباره آن گل كه معلوم بود برهانى به ثمر رسانده نظر جالبى دارد: «در آخرين لحظه توپ به پاى من ساييده شد و به درون دروازه رفت. اميدوارم برهانى راضى باشد

وحيد طالب لو: حالا نفس راحتى مى كشيم

وحيد طالب لو كه فقط در طول بازى ۲ بار روى زمين افتاد و زحمت چندانى نكشيد پس از بازى گفت: «بازيكنان ما مى خواستند نتيجه بگيرند و ما تمام تلاش خود را انجام داديم. در بازى هاى قبلى هم تلاش مى كرديم اما فرصت هايمان تبديل به گل نمى شد و حتى برخلاف روند بازى گل مى خورديم، اين موضوع تا اندازه اى شرايط بد فصل گذشته را در ذهن بازيكنان تداعى مى كرد اما خوشبختانه با اين نتيجه از آن شرايط خارج شديم. بايد از تماشاگران استقلال قدردانى كنم كه با حمايت هاى خود به يارى استقلال آمدند و با لطف و صبر خود باعث شدند تا تيم ما از وضعيت نامطلوب خود خارج شود. اكنون استقلال حالا از وضعيتى كه داشته، خارج شده است و اميدوارم در بازى هاى آينده نيز تيم ما بتواند نتايج خوبى كسب كند.» طالب لو درباره مديريت مى گويد: «در هر صورت فتح ا... زاده نيز زحمات خود را كشيده و در اين نتيجه استقلال نقش داشته است.

يدا... اكبرى:ثابت كردم نيمكت نشينى حقم نبود

يدا... اكبرى با بازى بى نظيرش كارى كرد كه از اين پس حسين كاظمى براى قرار گرفتن در تركيب اصلى كار دشوارى پيش رو داشته باشد. يدا... اكبرى در بازى به يادماندى استقلال حرف هاى بسياى در دل دارد: «من و ديگر بازيكنانمان از همان دقيقه اول بازيكنان استقلال اهواز را تحت فشار قرار داديم و اجازه هر گونه خودنمايى را نيز از آنها گرفتيم و در نهايت نيز موفق شديم در يك ديدار زيبا با شش گل پيروز بازى باشيم.تيم ما در اين ديدار بسيار روان بازى كردو مزد بازى خوبش را هم با زدن شش گل و كسب سه امتياز بازى گرفت.فكر مى كنم در اين ديدار عملكرد بسيار خوبى داشتم و از بازى خودم بسيار راضى هستم ضمن اينكه در اين بازى با دادن چند پاس گل ثابت كردم كه چقدر آماده ام و بايد در تركيب بازى هاى گذشته نيز قرار مى گرفتم.مطمئن باشيد تيم ما با مهره هاى آماده اى كه دارد روز به روز بهتر خواهد شد و اميدوارم با اين آمادگى بتوانيم قهرمان ليگ و باشگاه هاى آسيا شويم.استقلال اهواز تيم خوب و بزرگى است اما در اين ديدار به واقع روز، روز ما بود و اين تيم مقهور بازى زيباى ما شد.البه اين يك تصميم مديريتى است و ما نمى توانيم دخالت كنيم اما حاجى براى استقلال زحمت بسيار زيادى را كشيد و ما هم اين برد شيرين را به وى تقديم كرديم

مجتبى جبارى:احساس مى كرديم آب از سرمان گذشته است

بازى هنرمندانه جبارى بار ديگر اين كه مى گويند بازيكن شماره ۸ استقلال زيدان آسيا است را در دل ها زنده كرد. جبارى كه در همه دقايق بازى يك عنصر مفيد، سازنده و اثرگذار بود با پاس هاى طلايى اش بارها مهاجمان را در موقعيت گلزنى قرار داد. جبارى حالا آرام آرام به همان بازيكن رويايى تبديل مى شود.بازيكنى كه مى تواند با همين بازى ها كانديد بهترين بازيكن آسيا هم بشود. جبارى پس از بازى مى گويد: «بازى خوبى انجام داديم و بعد از كسب ۲ شكست متوالى براى به دست آوردن اين پيروزى با يكديگر هم قسم شديم تا استقلال را به شرايط ايده آل برسانيم. بازيكنان تمام خواسته هاى كادر فنى را به دقت در زمين اجرا كردند. استقلال بازيكنان خوبى دارد و اگر به هماهنگى كامل برسيم براى هر تيمى خطرساز هستيم. جبارى اخراج فتح ا... زاده را هم شوك مثبتى نمى داند: «اخراج حاجى نه تنها مثبت نبود، حتى مى توانست شوك منفى هم باشد. فتح ا... زاده براى تيم زحمت كشيد و تلاشش را انجام داد. بازيكنان بعد از ۲ شكست متوالى احساس مى كردند آب از سرشان گذشته است و به همين خاطر برابر استقلال اهواز با تمام قوا بازى كرديم

 

پس از جلسه هيأت مديره : واعظ آشتيانى مديرعامل جديد استقلال

 

نشست اعضاى هيات مديره باشگاه استقلال تهران با هدف تعيين مديرعامل بعد ازظهر ديروز با حضور خسرو دانشجو، اميدوار رضايى، سعيد نفريه و اميررضا واعظ آشتيانى در دفتر دانشجو رييس هيات مديره باشگاه استقلال برگزار شد كه در نهايت واعظ آشتيانى به عنوان مدير عامل باشگاه استقلال تهران انتخاب شد.
على فتح ا... زاده مديرعامل و منصور پورحيدرى عضو هيات مديره باشگاه استقلال تهران چهارشنبه هفته پيش از سوى زريبافان رييس مجمع باشگاه استقلال بركنار شده و واعظ آشتيانى به همراه على انصارى به عضويت هيات مديره استقلال در آمدند.
آشتيانى پنجمين مدير عامل استقلال در سه فصل اخير و پس از قهرمانى اين تيم در ليگ پنجم است. محمد حسين قريب، كاظم اوليايى (به عنوان سرپرست)، مقداد نجف نژاد و على فتح ا... زاده مديران استقلال در اين مدت بوده اند.
آشتيانى رياست فدراسيون دوچرخه سوارى را هم به عهده دارد اما روشن نيست كه از اين پس بتواند هم رياست فدراسيون را برعهده داشته باشد ياتنها در مديريت باشگاه استقلال به فعاليت ادامه بدهد. درباره واعظ آشتيانى شنيده مى شود كه او به شدت استقلالى است و قصد دارد با كمك هاى اقتصادى انصارى ديگر عضو جديد هيأت مديره، باشگاه استقلال را به جايگاه واقعى خود برساند. آشتيانى پيش از انتخاب به عنوان مديرعامل باشگاه استقلال در ميان بازيكنان و كادر فنى گفته است كه در هفته جارى مشكلات مالى را به حداقل مى رساند.

 

فتح الله زاده چه زود فراموش شد!

 

در حالى که تنها يک روز از برکنارى على فتح الله زاده مي گذشت تماشاگران و هواداران استقلال حتى يک پلاکارد در جهت حمايت از او به ورزشگاه نياوردند و جالب اين بود که او را تشويق هم نکردند. اين در حالى است که تا پيش از اين، تماشاگران استقلال از فتح الله زاده به عنوان محبوبترين مديرعامل استقلال ياد ميکردند!

 

زوم روى يك سوژه

 

فتح ا… زاده: كنار رفتم تا آقايان مدعى بيايند

فتح ا… زاده كه به دليل كنار گذاشته شدن از هيات مديره باشگاه استقلال از سمت خود در مديريت هم استعفا داد بى آنكه موضع گيرى خاصى در اين باره داشته باشد از سر احساس حرف هايى زد: «من هميشه به استقلال وفادار بوده و هستم و با رفتنم از اين تيم تعصبم به استقلال بيشتر شده است.
در جلسه برگزار شده بدون هماهنگى از طرف هيات مديره بركنار شدم و من هم تصميم گرفتم از استقلال كنار بروم تا آقايانى كه ادعاى مديريت دارند بيايند و كار بكنند. سال گذشته بعد از قهرمانى استقلال در جام حذفى استعفا دادم و استعفاى خودم را تقديم آقاى دانشجو كردم و بدون اينكه تاريخى را اعلام كنم خواستم كه هر وقت خواستند من را بركنار كنند
آقاى زريبافان از پارسال دنبال واعظ بود و به همين خاطر كارى كرد كه من بروم تا با خيال راحت ايشان را به استقلال بياورند. اين رفتار هيات مديره درست نيست. من ۶ جام را به دست آورده ام و هيچ كس نمى تواند من را خراب كند. استقلال كادر خوبى دارد و هيچ جايى مانند قلعه نويى را نمى توانيم پيدا كنيم. مشكل من بودم كه رفتم حالا آنها از كادر حمايت كنند و من نيز برمى گردم به شرطى كه تا آن زمان استقلال با خصوصى سازى همراه باشد

فتح ا... زاده استعفا داد

نفريه: هيات مديره هم مقصر بود

محمد سعيد نفريه عضو هيات مديره باشگاه استقلال پس از كنارگذاشته شدن فتح ا... زاده اين كار را تأثير مستقيم نظر رييس مجمع مى داند: «در هر صورت زريبافان به عنوان رييس مجمع باشگاه استقلال چنين تصميمى گرفت و بى ترديد براى اين كار خود دلايل منطقى داشته است. اعضاى هيات مديره تابع رياست مجمع هستند و قانون همين است كه ما حرف رييس مجمع را بپذيريم. در هر صورت از اين پس با شرايط جديد به كار خود ادامه مى دهيم.
تصميم زريبافان قابل احترام است البته فتح ا ...زاده زحمات خود را براى باشگاه استقلال كشيد و قهرمانى جام حذفى را نيز در دوران مديريت خود به دست آورد. با اين حال مشكلاتى وجود داشت سبب شد تا فتح ا... زاده بركنار شود.
در هر صورت نتايج اخير مطلوب نبود و سبب شد تحولاتى در كادر مديريتى ايجاد شود و با وجود قهرمانى در جام حذفى مى توان گفت كه تاكنون نتايج دلخواه به دست نيامده است.
نمى توان تمامى نقايص را متوجه فتح ا... زاده دانست و هيات مديره در مشكلات شريك است، با اين حال شرايط به گونه اى پيش رفت كه فتح ا... زاده از استقلال كنار رفت.
فتح ا... زاده ابتدا از عضويت در هيات مديره بركنار شد و پس از آن اعلام كرد كه به عنوان مديرعامل باشگاه نمى تواند به كار خود ادامه دهد، در واقع فتح ا... زاده از هيات مديره بركنار و از مديرعاملى استعفا داد. واعظ آشتيانى از مديران خوب ورزش است و در فدراسيون دوچرخه سوارى عملكرد موفقى داشته است و اميدوارم حضورش در استقلال همراه با خير و بركت باشد. انصارى نيز مى تواند در فعاليت هاى اقتصادى باشگاه به خصوص در بخش درآمدزايى منشأ اقدامات ثمربخشى باشد. اميدواريم با حضور انصارى وضعيت مالى استقلال هم بهتر شود.
درحال حاضر هيچ كدام از اعضاى هيات مديره با تغيير در كادر فنى استقلال موافق نيستند و معتقديم قلعه نويى مى تواند استقلال را به جايگاه واقعى اش برساند.
اميدواريم موضوع انتخاب مديرعامل و همچنين بحث حامى مالى باشگاه استقلال ظرف هفته آينده به نتيجه برسد

حاجيلو: فتح ا...زاده استقلال را دوست داشت

اصغر حاجيلو پس از كنار رفتن فتح ا... زاده از مديريت باشگاه استقلال واكنش نشان داد: «على فتح ا...زاده عاشق استقلال بود و براى اين تيم زحمات زيادى كشيده است.
به عنوان يك استقلالى از شنيدن اين خبر ناراحت شدم، هرچند او در بركنارى من و حجازى از استقلال نقش اصلى را بازى كرد. سايرين در اين باشگاه در قبال شنيدن اخبار بركنارى مديران و مسؤولان تنها سكوت اختيار مى كنند كه امر پسنديده اى نيست. وظيفه هيات مديره تنها به شركت در جلسات نيست، هيات مديره بايد در قبال مسؤوليتى كه پذيرفته فعاليت كند. هيات مديره باشگاه همچنين بايستى در خصوص مسائل مربوط به باشگاه تصميم گيرى كرده و راهكار ارائه كند. اين درحالى است كه تاكنون در اين باشگاه اين چنين نبوده و اعضاى هيات مديره، مدير عامل را با انبوهى از مشكلات تنها گذاشته اند


پول نداشتم اخراج شدم

پورحيدرى: استقلال به صدر جدول مى رسد

عضو سابق هيات مديره استقلال تهران مى گويد: چون پولى نداشتم كه از جيب خودم براى استقلال خرج كنم اخراج شدم.
متاسفانه مشكلات مالى استقلال آنقدر زياد شده بود كه ديگر كسى توانايى پرداخت آن را نداشت و به نوعى مجبور شدند افردى را بياورند كه پولدار باشند و از جيب خوشان براى استقلال خرج كنند. اصلا از كنار گذاشته شدن ناراحت نيستم چراكه معتقدم هر آمدنى رفتنى دارد.
متاسفانه آقايان از مدير عامل استقلال در عين بى پولى و بدون هيچ امكاناتى انتظار شق القمر داشتند و مطمئناً وى نيز وقتى تيم را با چندين ميليارد بدهى دست گرفته كارى نمى تواند بكند. مگر فتح ا...زاده چقدر پول دارد كه از جيب خودش خرج كند.
زحمات چندين ساله فتح ا...زاده در استقلال ناديده گرفته شد و با اين كار به وى بى احترامى بزرگى كردند. سرمربى سابق استقلال در مورد بازى اين تيم مقابل استقلال اهواز مى گويد: در اين بازى همه ديدند كه استقلال چقدر قدرتمند است و اگر مشكلات را بر سر راه اين تيم ايجاد نكنند به زودى به صدر جدول خواهد رسيد.


عزيزمحمدى: فتح ا... زاده ۴ سال ديگر مى ماند

كنار گذاشته شدن فتح ا... زاده از هيات رييسه شائبه اى درباره مدير عامل اسبق استقلال به وجود آورده است. عزيزمحمدى رييس سازمان ليگ در اين باره توضيحات كامل مى دهد: «بركنارى على فتح ا... زاده از سمت اش در باشگاه استقلال تهران ارتباطى به جايگاهش در هيات رييسه فدراسيون فوتبال ندارد. ما در هيات رييسه فدراسيون نمونه هاى ديگرى نيز از اين قبيل داشتيم. به طور مثال ناصر شفق در مدتى كه مديرعامل باشگاه ابومسلم نبود همچنان يكى از اعضاى هيات رييسه فدراسيون فوتبال به حساب مى آمد، لذا دور ماندن موقتى از فوتبال با بركنارى يك مدير عامل از سمت خود دليلى براى كنار گذاشته شدن از هيات رييسه فدراسيون نيست. موضوع فوق با روند انتخاب اعضاى هيات رييسه نيز هماهنگى ندارد، چرا كه اعضاى هيات رييسه كانديد شده و سپس درا نتخابات فدراسيون فوتبال باكسب اكثريت آرا به مدت ۴ سال به اين سمت منصوب مى شوند، بنابراين على فتح ا... زاده نيز تا ۴ سال عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال خواهد بود و بركنارى او از باشگاه استقلال به سمتش درفدراسيون فوتبال لطمه اى وارد نمى كند. اين موضوعى است كه در اساس نامه فدراسيون نيز ذكر شده است و خللى در آن وارد نمى شود


نخستين نشست معاونان جديد اتحاديه فوتبال

تجليل از حبيب كاشانى و على فتح ا... زاده

نخستين نشست شوراى معاونان جديد اتحاديه فوتبال باشگاه هاى ايران پنج شنبه شب در محل ساختمان مركزى اين اتحاديه تشكيل شد.
در اين نشست در رابطه با برنامه هاى دو سال آينده - كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت - اتحاديه فوتبال بحث و تبادل نظر شد. در اين نشست، گزارشى از اقدامات انجام شده براى برگزارى نخستين همايش ملى خصوصى سازى باشگاه هاى فوتبال كه قرار است ۲۰ آذر امسال به ميزبانى اتحاديه فوتبال در محل دانشگاه تربيت مدرس برگزار شود و نيز دوره عالى مديريت ورزش سازمان مديريت صنعتى ارائه شد. در ادامه اين جلسه، مقرر شد تا از حبيب كاشانى، على فتح ا... زاده، مهرداد هاشمى و مسعود رضاييان مديران عامل پيشين باشگاه هاى پرسپوليس، استقلال، سايپا، پيكان و فولاد خوزستان در مراسم ضيافت افطارى چهارشنبه (سوم مهر) در محل هتل بزرگ تهران تشكر و قدردانى شود.
بازنگرى اساسنامه اتحاديه فوتبال، چارت جديد معاونين، معاونت پژوهش، توسعه و تحقيقات، تدوين آيين نامه هاى جديد فوتبال، ساختمان اتحاديه، برگزارى تورنمنت بين المللى سى امين سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى، سياست اتحاديه و ... از جمله مواردى بود كه در نخستين نشست معاونان اتحاديه فوتبال بحث و بررسى شد. 

 

 

 

 

برای همکاری با گروه ایران ساکر میتوانید با مدیریت گروه ارتباط برقرار نمایید

 

 

www.IranSoccer.Ir

 

 

 
 
 
 

 

 

 

 

 
   
 

Owners :

 

Zam Zam ( Meysam )

TajClubEsteghlal@Yahoo.com

 

Marshal ( Amir Hejvani )

AmirModern@yahoo.com

 

 

 

 

 
 

Advertisement  Contact To :  TajClubEsteghlal@Yahoo.com / AmirModern@Yahoo.com

 
 

Sponsor

 

www.IranSoccer.ir اولین سایت تمام طرفداران تمام تیم های ایران

 

 
 

All Rights Reserved , IranSoccer , Marshal Modern .

 

__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive