به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, September 20, 2008

* EsteghlalBlue * Fatolah zadeh 4 mah dir tar raft

یكی از دلایلی كه باعث شد علی فتح الله زاده روز ۲۷ شهریور ماه بركنار شود (و مثلاً خرداد ماه بركنار نشود) این بود كه حبیب كاشانی زودتر از او بركنار شد و البته بركناری كاشانی علت فنی و فوتبالی هم نداشت. اگر بپذیریم كه فتح الله زاده به خاطر هفدهم بودن استقلال در جدول كنار گذاشته شد پس باید بپرسیم كاشانی چرا كنار گذاشته شد، چون پرسپولیس را قهرمان لیگ كرد و بعد از ۷ سال به آسیا رساند؟!
● قرار بود مصطفوی بیاید!
قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر شایعه حضور داریوش مصطفوی در استقلال بر سر زبان ها افتاد و خیلی ها او را جانشین فتح الله زاده قلمداد كردند. به هر حال استقلال با ۲ مربی نامدار در لیگ سیزدهم شده بود و عملكرد مدیریتی و فنی اش زیر سؤال رفته بود اما ۲ عامل سبب شد كه این اتفاق رخ ندهد.
۱) قهرمانی استقلال در جام حذفی
۲) بركناری حبیب كاشانی از پرسپولیس
وقتی كاشانی را از پرسپولیس كنار گذاشتند، سازمان گزینه مورد اعتماد خود یعنی مصطفوی را جانشین او كرد. علی آبادی بعد از چند مدت در یك مصاحبه تلویزیونی بشدت از مصطفوی تعریف و تمجید كرد و گفت او مدیر خوبی است و حتی اگر بركنار شود دست به مصاحبه نمی زند!
با حضور مصطفوی در پرسپولیس اولاً فتح الله زاده در استقلال ابقا شد و در ثانی مجید فرخزادی كه قرار بود مدیرعامل پرسپولیس شود به حضور در هیأت مدیره بسنده كرد اما همه اینها دلیل نمی شد كه سازمان از مدیرعامل استقلال راضی باشد. همه می دانستند كه زریبافان از مخالفان مدیریت فتح الله زاده است و وقتی او از سوی علی آبادی به عنوان رئیس جدید مجمع انتخاب شد، می شد حدس زد كه فتح الله زاده بالاخره دیر یا زود بركنار می شود. شاید اگر فتح الله زاده این قدر به پست مدیرعاملی علاقه نداشت، بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی استعفا می داد و می رفت اما او باوجود آنكه می دانست زریبافان و یكی، دو عضو هیأت مدیره از مخالفانش محسوب می شدند، ماند و با قلعه نویی هم به كار خود ادامه داد. عجیب اینكه امیر هم در تمام مدت از فتح الله زاده تعریف می كرد و حداقل اینكه مثل خود فتح الله زاده اختلافات شدید قبلی را فراموش كرده بود!
● نتایج بسیار ضعیف در لیگ
فتح الله زاده حداقل با ۴ ماه تأخیر از استقلال رفت. در كارنامه او البته قهرمانی در جام حذفی دیده می شود اما نتایج استقلال در لیگ (طی مدت مدیریت فتح الله زاده) چیزی در حد فاجعه بود. سال اولی كه او آمد استقلال صدرنشینی را از دست داد و در نهایت چهارم شد. سال دوم به عنوان نازل سیزدهمی رسید و امسال هم كه در شروع لیگ بدترین نتایج تاریخ استقلال رقم خورد و این تیم به پله هفدهمی رسید.
● سیاسی ترین هیأت مدیره
علاوه بر فتح الله زاده منصور پورحیدری هم از عضویت در هیأت مدیره استقلال كنار گذاشته شد اما طبعاً بركناری او مثل مدیرعامل پرسروصدا نبود جالب اینكه پورحیدری هم از مدت ها قبل با مدیران ارشد استقلال اختلاف داشت و بركناری اش پیش بینی می شد. او حتی در۳،۲ مصاحبه بشدت بر علیه سیاست های كلی باشگاه استقلال جبهه گرفت و حالا كه تنها عضو فوتبالی هیأت مدیره هم رفته باید پذیرفت كه هیأت مدیره استقلال سیاسی تر از هر زمان دیگری شده است. با این وضعیت اگر استقلال در ۳ جام مختلف نتیجه بگیرد می توان گفت كه تغییرات مختلف (كه از چند ماه قبل شروع شده) نتیجه داده اما در غیر این صورت باید پای استدلال كسانی نشست كه این تغییرات را به وجود آورده اند.

فرهادزاده


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive