به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, September 1, 2008

Re: * EsteghlalBlue * Footballe modern

سلام

1-یکی از ایراد های ما این است که با یک کشمش گرمی و با یک مویز سردیمان می کند. یعنی اینکه اگر یک مورد از چیزی را دیدیم بدون مطالعه آنرا تعمیم میدهیم گاهی هم شانسی خوب و گاهی هم شانسی بد از آب در می آید . و چون هیچ تحلیلی پشت این اظهار نظر مان نیست بنا براین به زمین و زمان می تازیم که بدشانسی پشت بدشانسی آوردیم. اگر صحبتی و اشکالی در یک سیستم از سوی ده ها کارشناس و سرمربی از سیستم 3--5-2  می شود پشتوانه قوی ای بدنبال آن است  و الی تمامی دنیا دیوانه نیستند که به این سیستم ایراد وارد می کنند.  البته نویسنده این مطلب ادعای کارشناسی فوتبال که هیچ ادعای هیچ نوع کارشناسی دیگری هم ندارد ولی صرف توفیق در یک مورد دلیل صحت و درستی نیست و بالعکس شست در یک مورد نمی تواند دلیل رد مطلب یا موضعی باشد. آقای گلینزمان نگفت که چرا در دو بازی قبلی نتیجه نگرفته است؟

2- یک اشکال عمده ای که در امیر قلعه نویی هست پافشاری و ثبات در عقیده است که در ابتدا بسیار هم مطلوب و خوب است ولی وقتی به عدم قبول اشتباه و اصرار در یک موضع باشد آنگاه به دگماتیسم ختم می شود و یا انسان را پاندول صفت بین سنت و مدرنیته یا سبک قبلی و بعدی دچار می کند. در تیم ملی هم به محض آنکه به اشکال بر خورد کرد تصور کرد که اشکال از سیستم بازی تیم است بنا براین در حالیکه در بازیهای قبلی و در تمرینات به سبک دیگری بازی کرده بود ناگهان جلوی کره سیستم بازی تیم را بهم ریخت و ناحق از بازیها حذف شدیم.

3- هر مربی باید بر اساس اعتقادات و طراحی هایش بازیکنانی را در اختیار بگیرد و گزینش کند. اگر امیر قلعه نویی به سیستم 3-5-2 اعتقاد دارد باید بازیکنانی را بر این اساس انتخاب می کرد و از آنها بهره میگرفت. سوال اینجاست که آیا سیستم بازی میکند یا آنکه بازیکنان در سیستم بکار گرفته  می شود و تیم است که باید بازی کند. وجمله درست به نظر من این است که سرمربی و طراح بر اساس داشته هایش باید سیستمی را بکار بگیرد که حد اکثر بهره را از بازیکنانش ببرد. و آنهم با نیم نگاه و آنالیز تیم مقابل. شما باید آنقدر غنای تاکتیکی داشته باشید که بتوانید با تمامی سیستم های ممکن بازی کنید. در بازی با یک تیم که مدافعین قد بلندی چون ابراهیمی و صادقی را در میان دفاعش دارد. 2000 سانتر می کنید و شانس شما صفر است چون شما مهاجم سر زن نداری بنا براین مدافعینت را به جلو می خوانی و علیرغم برتری 80 دقیقه این نه تنها گل نمیزنی بلکه بازی را میبازی. کدام فوتبال فهمی بازی استقلال جلوی مس کرمان را توجی و تمجید میکند؟

4- لازمه بازی خوب در سیستم 3-5-2 داشتن دو بال دریبل زن و سریع و با قدرت بدنی فوق العاده و سانتر فروارد و یا سانترفرواردهایی  سرزن است. علیزاده سرزن و گلزن حرفه ای است یا سیاوش اکبر پور. خسرو حیدری بال حرفه ای است یا امیر آبادی. با کدام داشته ها  این سیستم  را باید بازی کرد. صرف موفقیت در یکی دوفصل قبل در تیم استقلال دلیل خوبی برای ادامه این وضع نیست امیر قلعه نویی اگر میخواست با این سیستم بازی کند باید فرواردهایی نظیر توره یا حتی آدریانو آلوز و یا یک بازیکن شبیه کریم باقری را برای نوک حمله اش استخدام می کرد.

5- اصلا استقلال 3-5-5 هم بازی نمی کند. اصلا به نظر من فوتبال بازی نمی کند. او به فوتبال دستی بیشتر از سیستمهای دیگر علاقمند است. حضور علیزاده در این تیم چه پیامدهای مشعشعی در این 3 فصل داشته است. انتخاب تقی پور بر چه اساسی بوده است؟ شما نگاهی به این چند تن بیندازید. آرش برهانی-سیاوش اکبرپور-فرهاد مجیدی-حمید شفیعی-عباسپور- این بازیکنان در باشگاههایشان آدم های موفقی بودند که در استقلال به کار گرفته شدند. یا همه دیپورت شده هایی که حتی در امارات و یا تیم قبلی خود بنوعی اخراج شده بودند. فتح الله زاده دنبال توپ در کردن است نه رفته نیازهایش . اشتباهات فصل گذشته را امسال دوباره تکرار کردیم. بجای آنکه بدنبال انتخاب آس ها باشیم. جنجال به پا کردیم و تعجب می کنم امیر قلعه نویی چرا اینقدر خام شده بود و تمرکزش را ازدست داده است.

بهر حال زمانی یک تیم می تواند موفق باشد که یا بهترین سیستم را بر اساس داشته هایش انتخاب کند( نوع سیستم مهم نیست) هایش انتخاب کند بنا براین با هدف معین و آنالیز معین از خود و حریف بتواند به آنهدف معین دسترسی پیدا کند و یا آنکه آنقدر مهره کارآمد در اختیار داشته باشد که بتواند با هر سیستمی و با هر تیمی بازی کند و موفق باشد. و هنر سرمربی جمع کردن تیم در لحظات حساس است و الی در دریای آرام بچه های 6 ساله هم ناخدایند. ناخدا در وقت طوفان هنرش و خلاقیت های آشکار می شود. حجازی نشان داد که دیگر برای سرمربیگری یک تیم مدعی پیر و از کار افتاده است ببینیم که امیر قلعه نویی چه می کند.

--- On Mon, 9/1/08, sourena nasr <sssourena@yahoo.com> wrote:

From: sourena nasr <sssourena@yahoo.com>
Subject: * EsteghlalBlue * Footballe modern
To: "esteghlal" <esteghlalblue@yahoogroups.com>
Date: Monday, September 1, 2008, 4:53 PM

بايرن كلينزمن پس از 3 هفته، نخستين پيروزي‌اش در رقابت‌هاي بوندسليگا را تجربه كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ركورد‌ دار عنوان قهرماني در فوتبال باشگاه‌هاي آلمان يك‌شنبه در يكي از دو ديدار پاياني هفته‌ي سوم بوندسليگا ميزبان هرتابرلين بود و در پايان ميهمانش را با نتيجه 4 بر يك از پيش رو برداشت. لوكا توني، فيليپ لام، باستين شواين اشتايگر و ميروسلاو كلوزه براي مونيخي‌ها و پانتليچ براي هرتابرلين در اين ديدار گلزني كردند.

يورگن كلينزمن پس از رسيدن به نخستين پيروز‌ي‌اش به عنوان مربي در رده باشگاهي گفت: آنچه را كه از پيش در نظر گرفته بوديم، پياده كرديم. مي‌خواستيم حريف را از همان شروع بازي زير فشار قرار دهيم. تيم من در جريان بازي مورد به مورد كار خود را به پيش برد. مي‌خواستيم توپ را به گردش در بياوريم و با آن زياد كار نكنيم. بازيكنان به ويژه در 30 دقيقه نخست اين نقشه را به خوبي اجرا كردند و در بخش مياني از نيمه دوم همه اين گونه بودند. از اين گذشته با سيستمي بازي كرديم كه در تمرين‌هاي آماده‌سازي پيش فصل روي آن كار كرده بوديم. يعني استفاده از موقعيت‌ها و واكنش به شرايط مختلف بازي.

سرمربي بايرن مونيخ افزود: در اين بازي با سيستم 2-5-3 بازي كرديم تا درست در ميان ميدان يك بازيكن بيشتر داشته باشيم. همه در اين بازي در سطح بالايي بازي كردند. ما آهسته آهسته راه مي‌افتيم.

لوسين فاوره، سرمربي هرتابرلين در نشست خبري پايان بازي گفت: بسيار ناراحتم. بايرن بسيار بهتر بازي كرد. در اين بازي خيلي زود هماهنگي‌مان را از دست داديم. برابر چنين تيمي بايد كاملا دفاع شود و گرنه هيچ بختي دركار نخواهد بود. با اين حال ما اين كار را نكرديم. بسيار ناراحت هستم.

باستين شواين اشتايگر يكي از گلزنان بازي گفت: با نهايت شايستگي پيروز شديم. حتي مي‌شد گل‌هاي ديگري را هم به ثمر برسانيم، چرا كه به واقع خوب بازي كرديم. ميروسلاو كلوزه بازيكني بود كه تلاش زيادي از خود نشان داد. براي همين خواستم او پنالتي را بزند، چرا كه فكر مي‌كردم براي او خوب باشد.

ميروسلاو كلوزه هم در پايان بازي گفت: كار بزرگي بود كه باستين پنالتي را به من واگذار كرد. او در واقع در نظر داشت، پنالتي را خودش به ثمر برساند. آن هم پس از‌آن كه پنالتي نخست را به گل تبديل كرد. براي همين هم در ابتدا توپ را به او دادم. اين بازي برايم علامت خوبي بود و خوشحالم كه دوباره گلزني كردم.

 

hamintor ke mibinid teame bayern munich ba morabigarie klinsman ke yeki az morabiaye moderne footballe donyas ba systeme mansoukhe 3-5-2 bazi kard va yeki az behtarin baziasho anjam dad. hala hey karshenasaye footballe ma bian gir bedan ke agha 3-5-2 dige hich jaye donay bazi nemishe.3-5- 2 az mod oftade ,3-5-2 felan 3-5-2 bahman. too football chizi ke moheme nahveye harekate bazikona va toop hast, na inke chand ta defa dary chand ta halfback va chand ta hamle.choon dar har hal mogheye defa hame bayad defa konan va mogheye hamle hameye team bayad positione hamlei begire. karshenasaye azize ma ham bejaye irade esteghlalo be systeme 3-5-2 rabt bedan, bahetare beshinan bebinan vaghean kojaye kar milange

be omide movafaghiate ss


Get your preferred Email name!
Now you can @ymail.com and @rocketmail. com.

__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive