به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, September 14, 2008

* EsteghlalBlue * اردوگاه آبي**24/6/1387

 

 

 
 
 
 
 
 

To See Farsi Language ( View > Enconding > Arabic (Windows ) or Unicode ( UTF- 8 ) )

 
 

 

 
 

وحيد طالب‌لو: اين جايگاه استقلال نيست، متاسفم

 

يک شکست ديگر در کارنامه استقلال به ثبت رسيد تا تعداد باخت‌هاى استقلال در اين فصل به عدد سه برسد! وحيد طالب‌لو که در قم وظيفه حراست از دروازه تيمش را برعهده داشت ديروز در مصاحبه‌اى اين چنين به سوالات ما پاسخ داد.

 

يک ناکامى ديگر براى استقلال ...!

 

متاسفم.

 

بازى چطور بود؟

 

نيمه اول زياد خوب نبوديم در وقت دوم بهتر شديم، يک گل زديم اما روى غافلگيرى گل خورديم تا شيرازه تيم از هم بپاشد.

 

دليل اين شکست چه بود؟

 

در فوتبال برد و باخت وجود دارد. صباباترى از موقعيت‌هاى خود استفاده کرد و پيروز ميدان شد.

 

نقطه ضعف استقلال در اين بازى چه بود؟

 

حتماً نقطه ضعف‌هايى وجود داشته است و بهتر است در اين باره مربيان تيم جواب بدهند، من يک بازيکن هستم.

 

چقدر روى گل‌هاى خورده خود را مقصر مى‌داني؟

 

من براى گرفتن توپ‌ها سعى و تلاش خودم را به کار بستم اما نشد.

 

مربيان بعد از بازى چه گفتند؟

 

حرف خاصى نزدند.

 

حتماً از اين نکته باخبر هستى که استقلال در جدول هفدهم شد؟

 

متاسفانه بله، بايد دست به دست هم دهيم تا از اين وضعيت که الان در آن هستيم رهايى يابيم.

 

اين اتفاق رخ مى‌دهد؟

 

بله، فقط...

 

فقط چي؟

 

بايد بازيکنان به خودباورى لازم دست يابند، الان همه تيم استرس دارند. به نظر من اگر بتوانيم چند نتيجه خوب به دست آوريم خيلى شرايط بهتر خواهد شد. از الان بايد تمام فکر و ذهن خود را معطوف به مسابقاتى سازيم که پيش روى‌مان است. استقلال مى‌تواند و بايد همان تيمى شود که همه انتظار دارند، من اطمينان دارم جبران مى‌کنيم.

 

ديدار بعدى استقلال در ليگ‌برابر استقلال اهواز است.

 

ميزبان اين مسابقه استقلال است و فرصت خوبى براى آن داريم که ببريم و روحيه خود را بالا ببريم.

 

و اگر باختيد؟

 

نه، نخواهيم باخت.

 

چه حرفى با هواداران استقلال داري؟

 

ما را ببخشند و مطمئن باشند در بازى‌هاى آينده جبران مى‌کنيم.

 

بطرى، چوب، يخ، سنگ و باترى روى سر استقلالى ها ريختند

 

افشاريان: به صراحت مى گويم پنالتى نبود 

 

قبل از بازى صباباترى و استقلال، داوران اين مسابقه توجيه شده بودند اما حساسيت و شرايط بازى خيلى بيشتر از آن چيزى شد كه انتظار مى رفت و در جريان بازى افشاريان مجبور شد چند بار حتى بازى را قطع كند.بعد از بازى افشاريان به خاطر پرتاب سنگ، بطرى و چوب به داخل زمين و فحاشى تماشاگران- كه گروهى از آنها با لباس قرمز به زمين آمده بودند- گزارشى را عليه باشگاه صباباترى و تيم ميزبان تقديم فدراسيون كرد.

بازى حساسى را قضاوت كرديد

بله، قبل از بازى كاملا توجيه شده بوديم كه چقدر بازى حساسى است اما وقتى وارد استاديم شديم شرايط كاملا فرق مى كرد. متاسفانه تماشاگران همكارى نكردند و از دقيقه يك تا ۹۰ هوادارانى كه قرمز پوشيده بودند صبا را تشويق مى كردند و با سنگ، بطرى، چوب، يخ و باترى حسابى از خجالت استقلالى ها درآمدند، چند بار مجبور شدم بازى را قطع كنم هشدار دادم، اما هيچ چيز درست نشد. الان هم به فدراسيون و تمام ارگان ها هشدار مى دهم اگر اين حركات ادامه پيدا كند مطمئنا بايد منتظر عواقب بدى در جريان بازى ها باشيم.

يعنى هواداران پرسپوليس به ورزشگاه آمده و جو استاديوم را به هم ريختند

نمى دانم، اما آنهايى كه جو ورزشگاه را به هم ريخته بودند لباس قرمز به تن داشتند و بازى را براى استقلال سخت كردند. باور كنيد اگر اين طور ادامه پيدا كند اين زخم كهنه يك جا سر باز مى كند. من گزارش خودم را ديروز تقديم فدراسيون كردم كميته انضباطى در مورد صبا تصميم مى گيرد.

گفته مى شود شما يك پنالتى استقلال را نگرفتيد

من به صحنه نزديك بودم، هندى صورت نگرفت. به صراحت مى گويم پنالتى نبود.

قضيه اخراج مرفاوى و ورمزيار چه بود

هر دو به هم پرخاش مى كردند به همين خاطر اخراج شدند. هيچ وقت مرفاوى را اين قدر پريشان نديده بودم.

 

يعنى در اين درگيرى مرفاوى مقصر بود

نه، حتما ورمزيار چيزى گفته بود كه مرفاوى اين قدر پريشان بود.

چند بار هم به آقاى كريمى هشدار داديد

روز سختى براى هر دو تيم بود. بازى حساسيت داشت. مجبور شدم چند بار به فيروز و قلعه نويى هشدار بدهم. باور كنيد داورها روزهاى سختى را پشت سر مى گذارند، به داورى ظلم زيادى مى شود.

يعنى شما منكر اشتباهات داورى مى شويد

اشتباهات جزيى از داورى است. يك روز به نفع يك تيم و روز ديگر به نفع تيم ديگرى، سرنوشت تيم ها با قضاوت ما عوض نمى شود.

اما همين اشتباهات باعث شده تا فدراسيون به فكر تغيير آقاى عنايت بيفتد

آقاى عنايت زحمت زيادى مى كشد من اميدوارم اين اتفاق نيفتد.

 

شيشه اتوبوس را شكستند، ناسزا هم گفتند

 

هجوم هواداران صبا به اتوبوس استقلالى ها

 

استقلال باخت، امير قلعه نويى شكست خورد، صمد مرفاوى اخراج شد، هواداران استقلال اشك ريختند، مدافعان استقلال ۹۰ دقيقه به آسمان نگاه مى كردند، هافبك هاى استقلال دچار فراموشى شده بودند و... اما همه اين ها دليل نمى شود صحنه هاى زشت پس از بازى را فراموش كنيم. استقلالى ها وقتى سوار اتوبوس هايشان شدند عده اى از هواداران منتسب به تيم صباباترى سد راه اتوبوس حامل استقلالى ها شدند و با هجوم به داخل اتوبوس اقدام به زد و خورد و ناسزاگويى كردند. اين صحنه آنقدر زشت بود كه باعث واكنش سريع استقلالى ها شد و نزديك بود اين واكنش به درگيرى شديد ترى بينجامد. قمى ها كه در جريان بازى هم پيست تارتان كنار زمين را تبديل به زباله دانى كرده بودند پس از بازى هر كارى كه خواستند با ميهمان شان انجام دادند. صباباترى جمعه شب برد و استقلال را مغلوب كرد، فيروز كريمى انتقام سختى از قلعه نويى گرفت، صادق ورمزيار هر آنچه ناشايست بود به زبان آورد تا صبا بازنده اخلاق اين بازى لقب بگيرد. استقلال جمعه شب را هيچ گاه از ياد نخواهد برد. آيا در ورزشگاه آزادى هم با تيم هاى ميهمان اينگونه برخورد مى شود آيا اطراف ورزشگاه آزادى مأموران نيروى انتظامى اجازه مى دهند كه تماشاگران كوچكترين تعرضى به تيم ميهمان كنند پاسخ منفى است...

براى اتفاقات بازى صبا و استقلال كميته انضباطى منتظر گزارش ناظران

مجتبى شريفى رييس كميته انضباطى فدراسيون فوتبال تصميم گيرى در مورد اتفاقات مسابقه تيم هاى صباى قم و استقلال كه در ورزشگاه يادگار امام (ره) قم برگزار شد را به پس از بررسى گزارش ناظر بازى موكول كرد. اين گزارش بعد از ظهر ديروز به كميته انضباطى ارسال شد تا پس از آن اعضاى اين كميته طى جلسه اى تصميمات لازم را در اين مورد اتخاذ كنند. از جمله موارد مهم رخ داده در مسابقه صباى قم و استقلال تهران درگيرى صمد مرفاوى وصادق ورمزيار بود كه سواى ناظر مسابقه، ناظر كميته انضباطى فدراسيون فوتبال هم از نزديك شاهد اتفاقات ورزشگاه يادگار امام (ره) بود.

 

نظرى جويبارى:قلعه نويى به كمك نياز دارد

نظرى جويبارى با بيان دلايل ناكامى استقلال از امير قلعه نويى دفاع مى كند: «مقابل صباباترى بازيكنان ما عملكرد مطلوبى داشتند و فرصت هاى خوبى را براى گلزنى به دست آوردند اما از آنها استفاده نكردند.
نمى دانيم چه كار بايد كنيم تا بازيكنان ما پايشان به گلزنى باز شود.وقتى بازيكنان از سه قدمى نمى توانند توپ را گل كنند تقصير مربيان چيست ! در همان ده دقيقه ابتدايى نيمه دوم سه فرصت صد در صد گل را از دست داديم و در ادامه دو گل خورديم تا شكست سنگينى در كارنامه استقلال به ثبت برسد.كادر فنى و بازيكنان در طول هفته تمرينات منظمى را پشت سر مى گذارند ولى در نتيجه گيرى موفق عمل نمى كنيم.
هنوز هم اعتقاد دارم كه قلعه نويى به زودى استقلال را به شرايط ايده آل خود باز مى گرداند.او تنها نياز به كمى زمان دارد

ژنرال نقره داغ كرد

جريمه 20 ميليون ريالى استقلالى ها

بازيكنان استقلال پس از باخت به صبا بايد خودشان را براى پرداخت يك جريمه ميليونى آماده كنند. فتح ا...زاده پس از پايان اين مسابقه در حالى كه به شدت برافروخته به نظر مى رسيد به امير قلعه نويى اختيار تام داد تا خودش شخصاً مبلغ جريمه بازيكنان را مشخص كند. شنيده مى شود ژنرال براى هر كدام از بازيكنان يك جريمه دو ميليون تومانى در نظر گرفته تا حساب كار دست شاگردانش بيايد.

برهانى در بازى هاى آينده هم غايب است

احمد خذيراوى در خط حمله استقلال

دقايقى قبل از شروع بازى استقلال و صباباترى قم،قلعه نويى اسامى ۱۸ بازيكن خود را اعلام كرد كه در آن نامى از آرش برهانى ديده نمى شد. برهانى هم وقتى اين شرايط را ديد،با ناراحتى راهى سكوهاى ورزشگاه شد. امير قلعه نويى از شيوه بازى برهانى در تيمش رضايت ندارد؛ به همين دليل در پنج بازى اين تيم در ليگ برتر به اندازه ۹۰ دقيقه به برهانى فرصت بازى نداده است. به غير از برهانى نام ميثم منيعى و هادى شكورى نيز از ليست استقلال خارج شد. شدت ناراحتى قلعه نويى از مهاجمان استقلال به اندازه اى است كه او پس از بازى به فكر استفاده از احمد خذيراوى در خط حمله تيمش افتاده است و هيچ بعيد نيست اين مهاجم جوان در بازى با استقلال اهواز به عنوان بازيكن اصلى در تركيب تيمش قرار بگيرد. قلعه نويى كه در استفاده از بازيكنان جوان تبحر دارد در قبال وحيد طالب لو هم يك روز به اين نيتجه رسيد كه اين دروازه بان مى تواند جانشين پرويز برومند و هادى طباطبايى باشد كه در نهايت تفكرش درست از آب درآمد. شايد خذيراوى هم مهره گم شده قلعه نويى در خط حمله باشد.

استقلالى ها عليه قلعه نويى و بازيكنان شعار دادند

شعار عده اى از تماشاگران استقلال عليه بازيكنان و كادرفنى، دقايقى قبل از پايان مسابقه آغاز شد و آنها از شكست تيم شان مقابل صباباترى به شدت عصبانى بودند. وقتى اتوبوس استقلالى ها از ورزشگاه خارج شد عده اى از تماشاگران استقلال كه تعداد آنها كم هم نبود به سمت اتوبوس آبى پوشان سنگ، بطرى و چوب پرتاب كردند كه حتى تعدادى از شيشه هاى اتوبوس شكست. تماشاگران استقلال حتى عليه امير قلعه نويى هم شعار دادند و خواهان بركنارى اين مربى شدند. البته پس از اين درگيرى ها شبه تماشاگران قمى به سوى اتوبوس استقلال حمله ور شدند.

 

دانشجو: حرف نزنم بهتر است

دانشجو رييس هيأت مديره استقلال در پاسخ به اينكه چرا چنين شرايطى بر استقلال حاكم شده گفت: من صحبتى در خصوص نتايج و اتفاقات تيم استقلال ندارم و شما سؤالات خود را از على فتح الله زاده مدير عامل باشگاه بپرسيد. معتقدم اگر در برهه كنونى حرفى نزنم بهتر است البته پيگير اخبار هستم و قرار است به زودى با تشكيل جلسه هيات مديره در خصوص اتفاقات اخير رخ داده پيرامون اين باشگاه بحث و گفت و گو شود.

حسين كاظمى: داور فيلم بازى را دوباره نگاه كند

به خاطر باخت ها روحيه ندارم

حسين كاظمى ضعيف ترين بازيكن استقلال در بازى با صباباترى انتقادهاى بسيارى را متوجه خود مى بيند: «بازى را در حالى واگذار كرديم كه همه ديدند برخى از اتفاقات به حريف كمك كرد تا بدون مشكل خاصى تيم ما را شكست دهد.
به هيچ وجه دوست ندارم به داورى يا مسأله ديگرى اشاره كنم اما آقايان يك بار ديگر فيلم بازى را ببيند تا متوجه شوند كه استقلال چرا با وجود خوب بازى كردن باخت.
اين را كه استقلال با آمادگى لازم وارد ليگ نشده است، انكار نمى كنيم و بايد تلاش كنيم تا زودتر، از اين شرايط خارج شويم تا بتوانيم به جايگاهى شايسته در جدول برسيم.
هميشه سعى مى كنم كه خواسته هاى مربى را در زمين اجرا كنم تا بلكه در موفقيت هاى تيم نقشى داشته باشم البته به خاطر باخت هاى متوالى تيم روحيه خوبى ندارم و اميدوارم هر چه زودتر طلسم ناكامى هايمان در ليگ برتر را بشكنيم

شكايت استقلال از افشاريان طى نامه اى به كميته داوران صورت گرفت

استقلال اگرچه در يك بازى حيثيتى و حساس به صبا باخت اما باز هم مانند بازى هاى گذشته، داور اين مسابقه يك پنالتى مسلم به سود آبى پوشان را ناديده گرفت تا ناله استقلالى ها به آسمان برود. با توجه به اين اتفاقات خبر مى رسد باشگاه استقلال با تنظيم يك شكواييه از عملكرد خداداد افشاريان به كميته داوران شكايت كرده و خواهان رسيدگى به آن شده است.

 

چشم اميد استقلال به استقلال!

  

اهواز آخرين فرصت امير

 

استقلال يكى از حساس ترين ديدارهاى دور رفت را به حريف خود واگذار كرد. گرچه اين ديدار هم مثل بقيه بازى ها ۳ امتياز داشت اما وجوه مشترك دو تيم نقطه تلاقى اين بازى بود و آنچه سرانجام از دل اين بازى بيرون آمد با شكست استقلال و نيمكت پرادعايش بود.فيروز كريمى سرمربى فصل پيش استقلال و صادق ورمزيار كمك او هنوز گذشته ها را فراموش نكرده اند و به ياد دارند در روزهايى كه استقلال تحت رهبرى آنها مى باخت از طرف همين دوستان چه پالس هاى منفى روانه بازار مطبوعات مى شد ولى حالا ورق برگشته است و تيم قلعه نويى روى پله هفدهم جدول قرار دارد؛ يك آمار نگران كننده از حيث گل زدن و گل خوردن. تمام اميد قلعه نويى به اين بود كه با پيروزى مقابل صبا، با يك تير چند نشان بزند و به اصطلاح احيا شود اما شرايط بدتر شد؛ او در روزى به فيروز باخت كه تمام بازيكنانش را در اختيار داشت، او درحالى نتيجه را واگذار كرد كه پس از برد نخست مقابل ابومسلم از تمرينات سخت و منظم در اردوى تركيه حرف زده بود و البته قول قهرمانى هم داده بود. اما حالا درمانده و كوهى از مشكلات كه نمى داند چطور و چگونه بايد با آنها مواجه شود، او با دعوت از دكتر منتظرى پزشك روانشناس نشان داد كه هيچ نكته اى را به حال خود رها نكرده و خيلى جدى و مصمم به دنبال خروج از بن بست است. اما واقعيت اين است كه در استقلال فصل جارى قلعه نويى آن شادابى و طراوت مشاهده نمى شود، از آن روح تيمى، فداكارى و جنگندگى خبرى نيست، همه دوست دارند تيم ببرد، همه زحمت مى كشند اما بازى استقلال با نوعى هرج و مرج همراه است و قلعه نويى هنوز نتوانسته افكار خود را بر پيكره تيم جارى كند.
تاكتيك اتخاذ شده از سوى سرمربى نتوانسته جواب بدهد و او همچنان اصرار به تكرار آن دارد. در تيم قلعه نويى از تنوع تاكتيكى خبرى نيست، گردش توپ در زمين بسيار كم است، عجله براى رسيدن به گل و استرس از اشتباه و باختن باعث شده كه همه فقط توپ را به ديگرى سپرده و خود را از مهلكه بيرون بكشند و هيچكس بازى با حوصله و برنامه را ندارد.
تيمى كه در مقابل صبا شكست خورد هنر استفاده از عرض زمين را بلد نبوده و خلاصه اينكه قلعه نويى در مقابل هر حريف و هر تيمى با همان روش و تغييرات در مهره چينى به ميدان مى رود كه اين نكته دست او را براى حريفان تا حدود زيادى رو كرده است.

امير تنهاست

باخت استقلال به صبا يك بار ديگر نشان داد كه نيمكت استقلال از نظر تجربه، غناى كار و بازيخوانى و تغيير تركيب و تاكتيك و تعويض ها دچار مشكل است. اگر نقش ورمزيار را در نيمكت استقلال بخواهيم با مرفاوى مقايسه كنيم بدون شك وزن صمد سنگين تر از صادق خواهد بود چرا كه او تجربه و سابقه بيشترى در نيمكت نشينى دارد اما مرفاوى به جاى اينكه كمك حال قلعه نويى باشد به مسائل جنبى پرداخته و اختيار از كف داده و از نيمكت اخراج مى شود تا عملا امير و نيمكت استقلال خالى تر از خالى شود، درست در دقايقى كه قلعه نويى محو بازى شده بود اين وظيفه كمك هاى اوست كه نكات فنى را يادداشت و به او منتقل كنند اما چنين چيزى در نيمكت استقلال وجود ندارد. با همه احترامى كه براى محمود فكرى و اميد طيرى قائليم معتقد هستيم كه اين دو تجربه و توان كنترل استقلال و انتقال نكات فنى به قلعه نويى را ندارند. البته نگارنده از كادر فنى استقلال شنيده كه قلعه نويى نقطه نظرات آنها و گروه آناليز را به كار نبسته و وقعى به نظريات آنها نمى نهد.

ساختار و بسترى كه با يك گل خراب مى شود!

قلعه نويى را همواره مربى ديده ايم كه به ساختار و بسترسازى اعتقاد دارد اما تيم او در مقابل صبا ساختار و انسجام لازم را نداشت و دليل اين مساله را مى توان در تعويض او ديد. درست در زمانى كه استقلال به آرامش، تمركز و تعويض هاى فكورانه نياز دارد او احمد خذيراوى مهاجم جوان خود كه تشنه بازى و گلزنى است را روى نيمكت حبس كرده و تقى پور مدافع را به صرف قد بلند و سرزنى روانه ميدان مى كند! كارى كه عباسفرد از انجام او عاجز مانده بود بلكه اين مدافع پا به سن گذاشته انجام بدهد!

كوشكى، كاظمى و منتظرى مثلث اشتباه

در روزى كه استقلالى ها اكثرا بد بازى كردند، هنر كوشكى در پوشش، كاظمى در جنگندگى، توپ دزدى و راه انداختن كناره ها بارها دچار اشتباه شدند و پژمان منتظرى همچنان اصرار به تكروى و حمل توپ بيش از اندازه داشت، دو بازيكن از اين ۳ مهره پراشتباه روز بازى با صبا به گمان اينكه در حاشيه امنيت بسر برده سقف خود را به همين محدود كرده و قصد ندارند كه پيشرفتى از خود نشان بدهند. حسين كاظمى و منتظرى به دليل نبود مهره همتراز كمتر دچار تهديد شده و مثل گذشته مثبت و فداكار نشان نمى دهند، البته برخى اين ضعف را به سيستم تيم نسبت مى دهند و ايراد را در جاى ديگرى مى دانند.
علاوه بر انتقاد از استقلال از بابت خريد بازيكنانى مثل عباسفرد و تقى پور حال اين سوال مطرح است كه چرا بازيكنانى مثل بيك زاده، يدا... اكبرى، فرهاد مجيدى، حسين كاظمى و خسرو حيدرى تبديل به بازيكنان درجه ۲ شده اند

فرافكنى از نوع مالى

ديروز از منابع غير موثق شنيديم كه كادر فنى استقلال قصد دارد با مطرح كردن مشكلات مالى و عدم پرداخت هاى به موقع باخت و عدم نتيجه گيرى خود را توجيه كرده و به نوعى با فرافكنى از زير بار مسووليت شانه خالى كنند، همگان از تضاد پنهان قلعه نويى و فتح ا...زاده خبر دارند اما بايد قبول كرد كه مديرعامل مجرى مصوبه هاى هيات مديره و رييس مجمع است، استقلال بدون اسپانسر مالى فقط چشم به دست سازمان دارد و همگان مى دانند كه مشكل مالى استقلال مربوط به امروز و ديروز نيست، اينها را مى توان دلايل ناكامى هاى اخير استقلال دانست و حالا همه چشم اميد به محبت استقلال اهواز دارند تا بلكه با برد در اين بازى شرايط عادى شود.

جلسه در دفتر حاجى

باخت اخير باعث شده كه كادر فنى كه پيش از اين كمتر به ديدار مديرعامل رفته و توضيحات فنى خود و دلايل ناكامى را ارائه مى دادند ظهر ديروز ساعت ۱۳ در دفتر فتح ا...زاده حاضر و دلايل ناكامى هاى اخير را ارائه دهند. در اين جلسه كه ظهر ديروز در محل باشگاه برگزار شد تمامى كادر فنى حاضر بودند و فتح ا...زاده پس از تماشاى دوباره فيلم آنها را به اتاق خود دعوت كرد. تا درج مطلب فوق جلسه به پايان نرسيده بود و بايد منتظر اخبار جديد آن در ساير صفحه هاى روزنامه و روزهاى آتى باشيد.
در هر حال كشتى استقلال در حال غرق شدن است و هر كس به زعم خويش مى خواهد خود را نجات دهد كه اين بدترين نوع همكارى است.
هيچ خبر خاصى از اين جلسه بيرون نيامد اما شايعاتى وجود دارد كه بازى با استقلال اهواز آخرين فرصت امير است.

 

انتقاد امير از برهانى و منيعى:شما ۲ نفر دست مرا بسته ايد

  

اولين تمرين استقلال درحالى ديروز عصر در زمين شماره ۲ ورزشگاه آزادى برگزار شد كه چهره بازيكنان و كادر فنى نشان مى داد كه باخت سنگين مقابل صبا، شوك سختى را به آنها وارد كرده است. در اين تمرين كه از ساعت ۵ بعدازظهر آغاز شد ديگر خبرى از شوخى ها و خنده هاى تمرين روزهاى قبل نبود. در ابتداى تمرين قلعه نويى بازيكنان را دور خودش جمع كرد و به گوشه اى از زمين برد و براى آنها شروع به صحبت كرد. ژنرال كه حسابى برافروخته بود با انتقاد از همه بازيكنان، از برهانى و منيعى با شدت بيشترى انتقاد كرد كه چرا با ناآماده بودنشان دست او را براى تغييرات در تركيب استقلال بسته اند. پس از صحبت هاى قلعه نويى بازيكنان به مدت ۲۰ دقيقه دور زمين دويدند. سپس بازيكنان فيكس مسابقه با صبا راهى استخر و سوناى هتل المپيك شدند و ساير بازيكنان نيز به انجام كار با توپ و انجام فوتبال تحت فشار پرداختند.

فقط قلعه نويى تشويق شد

هواداران اندك استقلال كه ديروز نظاره گر تمرين بودند در طول جريان تمرين فقط امير قلعه نويى را تشويق كردند. به نظر مى رسد آنها معتقدند عامل ناكامى استقلال بازيكنان بوده اند نه قلعه نويى.

مجيدى عذرخواهى كرد

فرهاد مجيدى قبل از شروع تمرين ديروز به سمت هواداران استقلال رفت و بابت شكست مقابل صبا از آنها عذرخواهى كرد و به آنها قول داد كه در بازى هاى آينده شرايط آبى پوشان بهتر خواهد شد و اين ناكامى ها را جبران خواهند كرد.

جبارى ماند

مجتبى جبارى برخلاف ساير بازيكنان فيكس استقلال مقابل صبا به استخر و سونا نرفت و بنا به درخواست قلعه نويى به تمرينات خود با بقيه بازيكنان ادامه داد.

رضايت ژنرال از جانواريو

جانواريو جمعه شب براى اولين بار در تركيب استقلال قرار گرفت و على رغم عملكرد خوبش در نيمه اول، در آغاز نيمه دوم جاى خود را به على عليزاده داد. تعويض جانواريو اين شائبه را به وجود آورد كه قلعه نويى از هافبك برزيلى اش راضى نيست ولى برخورد گرم ژنرال با جانواريو در تمرين ديروز، درست عكس اين مطلب را نشان داد. قلعه نويى با اعلام رضايت از بازى هافبك اش خطاب به او گفت: با وجود اينكه خوب بازى كردى ولى به خاطر شرايط بدنى ات نمى توانستى نود دقيقه بازى كنى و به همين خاطر تو را تعويض كردم.

 

روشن: مديريت استقلال ايراد دارد

حسن روشن باز هم عليه فتح ا...زاده موضع مى گيرد و او را عامل ناكامى استقلال معرفى مى كند: قبلاً هم گفتم ضعف استقلال در مديريت است. من اين مسأله را لمس كردم. تيم خوب استقلال مشكل خاصى ندارد و همه اينها به مديريت مربوط است. مديرعامل بايد بعد از هر بازى از كادر فنى اش دلايل تصميمات مربى را در آن مسابقه بپرسد البته اين موضوع با دخالت كردن فرق مى كند. فتح الله زاده مى خواهد فقط پشت ميزش باشد و به همين دليل به همه «چشم»مى گويد. به نظر من بهترين راه نجات استقلال رفتن او است. من نام آكادمى را براى تيم هاى پايه آوردم و اين تيم را بزرگ كردم. آنها وقتى به بچه كوچكشان حقيقت را نمى گويند به بزرگترها چه مى گويند. شما همه حرفهايم را بنويسيد. ايشان قرار بود به پيشكسوتان ۳-2 ميليون بابت قرارداد بدهند و ماهى هم ۲۰۰ هزار تومان اما نه تنها اين كار را نكردند حتى مدعى شدند چون قرارداد ندارند پولى نمى دهند. الان عباس مژدهى به خاطر درد كمرش به بيمارستان بدهكار است. نتايج استقلال از اين بدتر هم مى شود. در استقلال مديريت صفر است و كادر فنى هم با او خوب نيستند. فتح الله زاده در رسانه ها مى گويد من سرايدار امير هستم اما پيش من پشت سر او حرف مى زد. من با امير اختلاف سليقه دارم اما هيچ وقت توهين نكرده ام. او از امير مى ترسد. استقلال از پارسال بهتر يارگيرى كرده اما نبايد بازيكنى مثل صادقى را كه متعلق به اين تيم بود بدون دليل از دست مى دادند و يكسرى بازيكن بى تعصب را جايگزين آنها مى كردند.

 

رضا حسن زاده: بازيكنان استقلال ايستادن بلد نيستند ، راحت دريبل مى خورند

 

رضا حسن زاده كه خود در زمان بازيگرى يكى از بهترين مدافعان ايران بود نوع دفاع كردن بازيكنان استقلال را بسيار مبتديانه مى داند: استقلال مقابل صباباترى يكى از ضعيف ترين بازى هاى عمر خود را انجام داد و باعث شد تمام هواداران از ديدن بازى آنها ناراحت شدند. پارسال هم استقلال دقيقاً شرايطش مانند امسال بود و بعد از ۵ هفته از شروع ليگ استقلال ضعيف ترين نتايج خود را گرفته بود.
به اعتقاد من در بازى استقلال و صباباترى بازيكنان استقلال از لحاظ انفرادى مشكل داشتند و به طور كلى ۸۰ درصد بازيكنان دفاع كردن در تيم را بلد نيستند و به راحتى دربيل مى خوردند و نوع ايستادن آنها كاملاً غلط است. در شخصيت استقلال نيست كه جايگاهش در اينجاى جدول باشد. اكنون به خاطر نتايج ضعيف استقلال تمامى نگاه ها روى سرمربى تيم است. در اين فصل فتح ا... زاده مانند سال گذشته خيلى خوب كار كرد و تمامى نفراتى كه قلعه نوعى مى خواست را جذب كرد. قلعه نوعى بايد در سيستم ۲-5-3 تجديد نظر كند زيرا اين سيستم منسوخ شده و بايد رو به سيستم هاى روز بياورد.

 

امير حاج رضايى: در نهايت مربيان مقصرند

استقلال در بازى با صباباترى فقط به ارسال توپ هاى هوايى بسنده كرد. اضافه كردن عليزاده و تقى پور هم به خط حمله به همين دليل بود. اين طرح شايد خوب باشد؛ اما وقتى جواب نمى دهد، بايد دنبال راه حل ديگرى رفت. نمى دانم طرح ديگرى در ذهن مربيان اين تيم بود يا نه
آنها در بازى فقط به يك راهكار توجه داشتند و فهميدن اين موضوع براى كريمى كه خود ماه ها با استقلال كار كرده، كار راحتى بود. فارغ از علاقه مندى به رنگ ها، از اينكه استقلال در رتبه ۱۷ جدول قرار گرفته، متاسفم.
مربيان اين تيم بايد از پنج هفته اى كه گذشته، به يك جمع بندى درست برسند. روى نيمكت اين تيم مردان فوتبالى نشسته و نمى دانم چرا در حالى كه بايد مشكلات كاهش پيدا كرده باشد، بيشتر شده است.
تعطيلات ليگ براى همه يكسان بوده است. بعضى تيم ها توانسته اند از آن استفاده كنند و بعضى ها هم نه. بايد ديد در تمرينات استقلال چه گذشته است.
اگر مربيان مسؤوليت شكست را هم قبول نكنند، در نهايت آنها مقصر شناخته مى شوند. اين موضوع مشكلى را حل نمى كند. قلعه نويى به لحاظ فنى از خوب هاى فوتبال ما است اما تغيير زوج ها در خط حمله استقلال زياد است. مربيان بر اساس تمرينات، نفرات خود را انتخاب مى كنند؛ ولى اين دليل بر اين نيست كه در هر بازى تركيب تيم تغيير كند. اين تيم بايد در درون مشكل داشته باشد.
استقلال در اين بازى دو گل از راه دور خورد و اين نشان مى دهد. ساختار دفاعى اين تيم مشكل دارد و وقتى فصل پيش اين نكته را گفتيم به آنها برخورد در حالى كه من به نفر كارى ندارم. مدافعان اين تيم در هنگام دفاع به عقب بر نمى گردند.
آلمان ها مى گويند منتقد يا جاهل است يا مغرض؛ اما جدول مسابقات دروغ نمى گويد. جدول كه اين دو ويژگى را ندارد. جايگاه يك تيم در جدول آئينه تمام نماى يك تيم است. مربيان اين تيم به سيستم ۲-5-3 دلبستگى دارند و خودشان مى دانند كه چه بايد كنند. تغيير ۳ مربى در كمتر از دو فصل براى تيمى مثل استقلال خوب نيست. اگر اين اتفاق در شيرين فراز رخ دهد، مهم نيست چون تجربه ندارند.
در مجموع استقلال بسيار نااميدكننده بود. فقط منظورم به شكل بازى اين تيم نيست. اين تيم راهكارى براى خود ندارد.

 

اقبالى: تغيير سيستم ، راه نجات استقلال است

مربى فعلى پيكان و مربى اسبق استقلال تغيير سيستم را تنها راه نجات قلعه نويى مى داند. اقبالى از سر دلسوزى حرف هايى مى زند كه شايد به درد امير قلعه نويى بخورد: «استقلال در اين چند هفته كه از شروع ليگ برتر مى گذرد نتايج بسيار بدى را گرفته و تبديل به يكى از ضعيف ترين تيم هاى ليگ شده است. به نظر من استقلال مى تواند تنوع سيستم داشته باشد، ولى هنوز يك روند روتين و عادى را طى مى كند. در حال حاضر سيستم ۲-5-3 روش خوبى نيست، زيرا در فوتبال امروز تيمى كه با روش ۲-5-3 در مقابل سيستم ۲-4-4 قرار مى گيرد به راحتى مغلوب خواهد شد. استقلال مهره هاى با ارزش و خوبى دارد اما چرا اين تيم اينقدر ضعيف شده، مشكلى است كه در درون تيم وجود دارد و ما از آن بى خبر هستيم. به طور كلى بايد تغييراتى در تيم صورت بگيرد تا تيم از بحران خارج شود و از لحاظ كادر روانشناسى تيم، مشكلات مالى صحبت هاى زيادى بشود تا بار روانى از بچه ها گرفته شود

 

اوليايى: مشكل استقلال هيات مديره است

كاظم اوليايى مديرعامل فعلى پاس همدان و يكى از مسؤولان اسبق استقلال كه رياست كانون هواداران را هم به عهده داشت و مدتى مديرعامل بود، هيات مديره استقلال را عامل ناكامى اين تيم مى داند: «به اعتقاد من استقلال تا به حال چنين نتايج ضعيفى را كسب نكرده بود و در چند سال اخير سابقه نداشته استقلال چنين جايگاهى را در ليگ داشته باشد. در شيوه اداره تيمى مانند استقلال سه حلقه متصل به هم دخيل هستند، مديريت ستادى، مديريت فنى و بازيگرى كه اين حلقه ها براى هماهنگى بايد درون همديگر تنيده شده باشند اما در استقلال اين حلقه در تيم تنيده شده است. اعضاى هيات مديره هر كدام به دنبال اهداف خودشان هستند و به همين علت بى دليل حمايت مى كنند يا بى دليل دست به انتقاد مى زنند و خودشان هيچگونه استراتژى منظمى ندارند. اين آقايان براى كمك به استقلال نيامده اند، آنها آمده اند براى كمك گرفتن از استقلال. اعداد و ارقامى كه مديرعامل در خصوص بودجه ساليانه اعلام مى كند با رقم پيشنهادى آنها كاملاً اختلاف دارد و اين بودجه معمولا يك و نيم برابر از بودجه واقعى باشگاه بوده و اين معضل مديريتى است. وقتى هيات مديره استقلال بعد از ۵ هفته از مزاياى شهرت استقلال و پولى كه از بودجه مى گيرند استفاده مى كنند اما هنوز اسپانسرى براى تيم جذب نكرده اند و از طرف ديگر بازيكنان دم از بى پولى مى زنند، معلوم نيست اين پول ها را كجا خرج مى كنند. اين نشان از عدم وحدت رويه يك تيم دارد

 

گريه جباري، اشک قرباني ، ليدرها براى بازيکنان آبى "کمربند" کشيدند!

 

معلوم نيست طلسم ناکامى‌هاى استقلال چه زمانى به پايان مى‌رسد البته وضعيت جدول هم تا اين حد براى استقلالى‌ها بغرنج نيست که آبى‌پوشان پايتخت نتوانند آب رفته را به جوى بازگردانند چون استقلال با دو برد متوالى مى‌تواند دوباره خود را به جمع مدعيان ليگ‌برتر اضافه کند. اما فعلاً از نظر روحى - روانى حضور در رده هفدهم جدول مثل آوارى بر سر آبى‌‌پوشان پايتخت خراب شده است.

 

بغض جباري

 

مجتبى جبارى ملى‌پوش با تعصب استقلال شب 22 شهريور ماه و پس از آن باخت فراموش نشدنى مقابل صباى قم، حدود يک ساعت در جمع ساير اعضاى تيم گريه کرد. جبارى به هنگام خروج از ورزشگاه يادگار امام (ره) قم بغض کرده بود و با هيچ کس حرف نمى‌زد، اما ناگهان يکي، دو ساعت پس از بازي، بغض خود را شکست که فرهاد مجيدى و ساير بازيکنان او را دلدارى مى‌دادند، پيروز قربانى نيز اصلاً حال خوشى نداشت. او هم گريه مى‌کرد و هم اينکه به سرو صورتش مى‌کوبيد!

 

تولدتان مبارک!

 

آرش برهانى و خسرو حيدرى هر دو متولد 23 شهريور ماه هستند. آنها بسيار اميدوار بودند تا با کسب بردى شيرين در ديدار با قم، تولد خود را به شکل جالبى جشن بگيرند ولى پس از اين باخت، دل و دماغ برپايى جشن را نداشتند. (آقا آرش، آقا خسرو، تولدتان مبارک! فوتبال برد و باخت زياد دارد!)

 

يا امام حسين (ع)

 

اعضاى تيم استقلال که در شهر زيارتى قم حاضر شده بودند عليرغم خستگى و ناراحتى شديد به زيارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و... شتافتند همچنين آبى‌پوشان پايتخت از ضريح مرقد مطهر حضرت امام حسين (ع) که در قم ساخته مى‌شود، ديدن کردند. ضريح سيد سالار شهيدان پس از تکميل شدن به کربلا منتقل مى‌شود. استقلالى‌ها شب جمعه از امام سوم شيعيان نيز مدد خواستند.

 

عصبانيت ليدرها

 

تک تک بازيکنان استقلال از باخت سه بر يک در قم بشدت ناراحت بودند، از طرف ديگر ليدرهاى هواداران استقلال هم از شدت عصبانيت از کوره در رفته بودند. برخى از ليدرها حتى از فرط ناراحتى با بازکردن کمربندهاى خود قصد کتک کارى با بازيکنان تيم را داشتند که حضور پليس در محل مانع از درگيرى آنها با بازيکنان نشد.

در اين راستا مأموران امنيتى با گاز اشک آور، برخى از تماشاگران متخلف را نيز پراکنده کردند که در اين ميان سياوش اکبرپور و ابراهيم تقى‌پور دچار سوزش چشم شدند. اميدواريم هم ليدرها آرامش خود را حفظ کنند و هم اينکه هواداران، شرايط روحى - روانى بازيکنان استقلال را درک کنند، چون استقلال در اين فضا فقط به آرامش نياز دارد والا اين تيم پرمهره استقلال با يکي، دو برد قطعاً متحول خواهد شد.

 

سؤال روز: اين  پنالتى نيست؟

  

كمتر از ۲۴ ساعت پس از بازى پرسپوليس - مس كرمان كه با اشتباه هاى فاحش داورى همراه بود، خداداد افشاريان در ورزشگاه يادگار امام قم به راحتى از كنار خطاى محرز و آشكار مدافعان صباباترى گذشت تا استقلال هم مثل رقيبش پرسپوليس، مغموم تصميم گيرى غلط و خودخواهانه داوران شود. صحنه به وضوح خطاى پنالتى را نشان مى دهد اما خداداد افشاريان چنين عقيده اى ندارد. بازيكنان استقلال مات و مبهوت به چهره افشاريان نگاه مى كنند اما او آنها را تهديد به اخطار و اخراج مى كند تا كسى دم نزند. در ميان هياهوهايى كه مسعود مرادى با تصميم هاى غلط خود به پا كرد، صحنه پنالتى رخ داده شده در قم چندان مورد حساسيت قرار نمى گيرد و از منظر عده اى سرسرى و بى اهميت جلوه داده مى شود. در حالى كه وضوح تصوير خطاى آشكارى را مقابل ديدگان ما قرار مى دهد كه با كمى خوش انصافى از سوى داوران مى توانست يك بخت گلزنى را براى استقلال به همراه داشته باشد. آيا اگر اين پنالتى اعلام مى شد استقلال در قم چنين شكست دور از انتظارى را تجربه مى كرد يا با يك پيروزى شيرين به تهران برمى گشت.

 

 

برای همکاری با گروه ایران ساکر یا استقلال بلو میتوانید با مدیریت گروه ارتباط برقرار نمایید

 

www.IranSoccer.Ir

 

www.EsteghlalBlue.com

 

 
 
 
 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

Owners :

 

Zam Zam ( Meysam )

TajClubEsteghlal@Yahoo.com

 

Marshal ( Amir Hejvani )

AmirModern@yahoo.com

 

Moderator :

 

Minoo Khazeni

OnlyssBlue@yahoo.com

 

 

 

 

 
 

Advertisement : Contact To TajClubEsteghlal@Yahoo.com

 
 

Sponsor

 

 

 

www.IranSoccer.ir اولین سایت تمام طرفداران تمام تیم های ایران

 

 
 

Design By : ZamZam ( TajClubEsteghlal@Yahoo.com )

 

__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive