به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, September 4, 2008

* EsteghlalBlue * اخبار داغ آبي**14/6/1387

طالب لو: اردوى كيش بسيار موثر بود

وحيد طالب لو عملكرد تيم ملى در اردوى آمادگى كيش را مثبت ارزيابى مى كند. او در اين مورد مى گويد: امكانات بسيار خوبى در اختيار تيم بود و بچه ها از لحاظ شرايط آب و هوايى هم با كشور عربستان آشنا شدند. اميدواريم بتوانيم جواب محبت مردم را با پيروزى مقابل عربستان بدهيم.
طالب لو درباره حضورش در تركيب مى گويد: هنوز مشخص نيست كه كدام يك از دروازه بان ها انتخاب مى شود. به هر حال هر كسى در درون دروازه قرار بگيرد تلاش مى كند تا دروازه تيم بسته بماند. تمامى بازيكنان از لحاظ روحى در شرايط ايده آلى قرار دارند.

 

باز هم حجازى تكذيب كرد

 

براى چندمين بار بحث حضور ناصر حجازى در فدراسيون فوتبال شنيده شد و اين بار نيز اين موضوع توسط دروازه بان سابق تيم ملى تكذيب شد.
طى يكى دو روز گذشته از منابع غير موثق خبر قبول پست رياست كميته فنى فدراسيون فوتبال از جانب ناصر حجازى شنيده مى شد.
اما سرمربى فصل گذشته استقلال خبر را تكذيب و مدعى شد كه مسؤولان فدراسيون هيچ مذاكره اى را با او انجام نداده اند. ناصر حجازى مى گويد: تاكنون هيچ صحبتى درباره حضورم انجام نشده است اما آمادگى دارم تا هر كمكى كه لازم باشد براى فوتبال كشورم انجام دهم.
حجازى فصل قبل هدايت تيم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشت. وى يكى از بهترين دروازه بان هاى قرن فوتبال آسيا معرفى شده است.

  

خسرو حيدرى پيراهن صادقى را مى پوشد

 

با تغيير شماره پيراهن هاى استقلال پيراهن شماره ۲ كه ۶ سال هواداران استقلال آن را بر تن اميرحسين صادقى مى ديدند به خسرو حيدرى رسيد. طى جلسه اى مسؤولان باشگاه استقلال تهران با تغيير شماره پيراهن هافبك خود موافقت كردند.با درخواست خسرو حيدرى و قبول اين پيشنهاد از سوى مديريت باشگاه، شماره پيراهن اين بازيكن تغيير كرد. وى كه در چهار هفته ليگ با شماره ۲۷ به ميدان رفته، با درخواست خودش شماره ۲ را انتخاب كرد. اين، شماره پيراهن فصل گذشته در اختيار امير حسين صادقى بود. شايعه شده به دليل اين تغيير شماره استقلال با جريمه از سوى سازمان ليگ روبرو مى شود.

 

ميلاد نورى مصدوم جديد استقلال

نوروزى فيزيوتراپ استقلال اعلام كرد هادى شكورى به علت مصدوميت مچ در حال فيزيوتراپى است و روز شنبه از او تست پزشكى خواهيم گرفت.
ميلاد نورى هم به علت آسيب ديدگى در ناحيه كتف فعلاً مى تواند تمرين كند تاوضعيت نهايى او در روزهاى آتى مشخص شود.
وضعيت روانخواه هم كاملا رضايت بخش است و از ۴ ماه ديگر مى تواند دويدن راآغاز كند.

محمد نورى فر :تغييرات در كادر فنى صحت ندارد

اخبارى كه در مورد تغييرات در كادر فنى تيم فوتبال استقلال تهران شنيده مى شود، صحت ندارد و مربيان فعلى تا پايان ليگ برتر به فعاليت خود ادامه خواهند داد.
محمد نورى فر مدير روابط عمومى باشگاه استقلال تهران در اين رابطه گفت: «اينكه عنوان مى شود اميد طيرى يا مربيان ديگر با نظر قلعه نويى از كادر فنى كنار گذاشته مى شوند،صحت ندارد و اگر اتفاق خاصى رخ ندهد،كادر مربيگرى استقلال با همين تركيب فعلى به كار خود ادامه خواهد داد

لغو ديدار دوستانه با ابومسلم

بازى تداركاتى استقلال تهران و ابومسلم مشهد كه قرار بود امروز در ورزشگاه زمين شماره دو برگزار شود،با نظر امير قلعه نويى منتفى شد.
اين دو تيم در هفته اول ليگ برتر در ورزشگاه آزادى با هم ديدار كردند كه در پايان ۹۰ دقيقه استقلال تهران توانست با نتيجه دو بر صفر ميهمان خود را شكست دهد.

مهاجمان اروپاى غربى در استقلال

بعد از منتفى شدن پيوستن بازيكنان كامرونى و برزيلى به استقلال تهران،اين بار دو مهاجم از كشورهاى حاضر در اروپاى غربى در تمرينات آبى پوشان حاضر مى شوند تا در صورت جلب نظر قلعه نويى پيراهن اين تيم را در ليگ هشتم حرفه اى برتن كنند .
مهاجمان فعلى استقلال در چهار بازى اول موفق به گل زنى نشده اند و به همين دليل جذب يك مهاجم موثر يكى از اولويت هاى اول كادر فنى اين تيم محسوب مى شود.

استقلال نوشى صوفيانى را نخواست

از ۲ ماه پيش بود كه مربيان استقلال به فكر جذب دروازه بان ديگرى افتادند. در همين راستا مذاكرات با داود نوشى صوفيانى آغاز شد تا اين بازيكن از تبريز به تهران بيايد.
آبى پوشان در ابتدا با اين دروازه بان جوان به توافقاتى رسيدند اما درخواست مالى زياد نوشى صوفيانى، استقلالى ها را از جذب او منصرف كرد.
نوشى صوفيانى همان دروازه بانى است كه در زمان مربيگرى محمد احمد زاده درتيم نوجوانان گلر اول بود و در مسابقات قهرمانى آسيا مقابل ژاپن موفق به مهار چهار ضربه پنالتى شد.

 

استقلال ۴ - جوانان صفر

 

۳ پنالتى براى گلباران جوانان

 

استقلال ديروز در يك ديدار تداركاتى مقابل تيم جوانان قرار گرفت. قبل از شروع بازى قلعه نويى با بازيكنان تيم جوانان صحبت كرد و به آنها روحيه داد. سپس ژنرال به شاگردانش نيز نكاتى را يادآورى كرد و به آنها توصيه كرد به خاطر جلوگيرى از مصدوميت آرام بازى كنند. بازى دو تيم درحالى از ساعت ۱۷:40در زمين شماره ۲ آغاز شد كه حدود ۵۰ هوادار از نزديك نظاره گر اين مسابقه بودند. استقلالى ها با تركيب اشكان نامدارى، بيژن كوشكى، پيروز قربانى، پژمان منتظرى، حسين كاظمى، خسرو حيدرى، هاشم بيك زاده، فابيو (مهاجم برزيلى)، احمد خذيراوى و سياوش اكبرپور به ميدان آمدند.
در اولين موقعيت بازى سياوش اكبرپور در ششمين دقيقه بازى، توپ را در مقابل دروازه خالى به آسمان زد تا آه از نهاد قلعه نويى بيرون بيايد. حملات استقلال بالاخره در دقيقه ۱۳ نتيجه داد و خطاى مدافعان تيم جوانان روى سياوش اكبرپور، آبى پوشان را صاحب يك پنالتى كرد. يدا... اكبرى پشت توپ قرار گرفت و برخلاف جهت حركت دروازه بان گل اول استقلال را به ثمر رساند. در ادامه بازى فابيو مهاجم برزيلى كه براى تست دادن به تمرينات آمده است در دقيقه ۱۵ يك موقعيت تك به تك را از دست داد. بازى با برترى آبى پوشان ادامه داشت تا اينكه در دقيقه ۴۴ سياوش اكبرپور از روى نقطه پنالتى دومين گل استقلال را نيز به ثمر رساند تا بازى با نتيجه ۲- صفر به سود استقلال در نيمه اول به پايان برسد.
قلعه نويى با دگرگونى در تركيب استقلال اين تيم را با تركيب اشكان نامدارى، بيژن كوشكى، پيروز قربانى، ميثم منيعى، حسين كاظمى، خسرو حيدرى، مهدى اميرآبادى، يدا... اكبرى، فابيو، عليزاده و مجيدى به ميدان فرستاد. بازى در اين نيمه نيز با برترى استقلال همراه بود و آبى پوشان دو بار توسط پولادى در دقيقه ۷۰ و عليزاده در دقيقه ۷۵ (پنالتى) به گل رسيدند تا در پايان با نتيجه ۴- صفر تيم جوانان را با شكست بدرقه كنند و اميدوار به بازى هاى آينده شان در ليگ برتر باشند.

 

تلاش ها همچنان ادامه دارد

 

تماس تلفنى قلعه نويى با كريمى

 

باشگاه استقلال به پيشنهاد سرمربى تيم به دنبال جذب على كريمى است. پس از آنكه باشگاه پرسپوليس اعلام كردكه ديگر كريمى را نمى خواهد باشگاه استقلال به پيشنهاد سرمربى تيم به دنبال جذب على كريمى است.
يك منبع آگاه اعلام كرد كه امير قلعه نويى سرمربى استقلال شخصا مذاكره با كريمى را برعهده گرفته است و در تلاش است تا رضايت كريمى را براى پيوستن به جمع آبى پوشان پايتخت را جلب كند.قرار است در جلسه شنبه هيات مديره استقلال موضوع جذب كريمى نيز مطرح گردد تا در صورت رضايت هيات مديره مبلغ قابل توجهى را جهت جذب كريمى باشگاه پرداخت كند.پيش از اين در بعضى از رسانه ها اعلام شده بود كه كريمى در آستانه پيوستن به مس كرمان قرار دارد.
البته پيوستن على كريمى به مس كرمان تا حدود زيادى دور از واقعيات جلوه مى كند. بايد ديد آيا زندگى حرفه اى على كريمى تفكرات او را هم تحت الشعاع قرار داده يا خير. در اين مساله كه على كريمى مى خواهد از ليگ ايران به تيم ملى برسد هيچ جاى شك و شبهه اى وجود ندارد اما پيوستن على كريمى به مس كرمان يا استقلال تهران مى تواند حواشى زيادى براى مرد سال سابق فوتبال آسيا به همراه داشته باشد. با وجود اين مساله و مخالفت هاى على دايى با حضور على كريمى در تيم ملى تصميم على كريمى براى انتخاب تيم آينده خود بسيار حساس است. شايد در نهايت ليگ ايران كه انتظار على كريمى را مى كشد نتواند از او در هيچ تيمى استفاده كند. عدم تسويه حساب كريمى با باشگاه قطرى بر اين باور صحه مى گذارد.

 

صادق ورمزيار : شكست دادن استقلال خوشحالى ندارد

 

صادق ورمزيار انگيزه هاى زيادى براى رويارويى با تيم محبوب اش دارد. او اين هفته در حالى كه روى نيمكت كنار فيروز كريمى مى نشيند على رغم ميل باطنى براى شكست استقلال دعا مى كند. اختلاف صادق و امير قلعه نويى هنوز بوى كهنگى نگرفته و اين مسأله مى تواند نقش خود را در بازى دو تيم عيان كند. ورمزيار كه قصد دارد خود را خونسرد نشان دهد مى گويد: « در تعطيلى ليگ تمرينات خوبى برگزار كرديم و تا امروز در ۲ نوبت صبح و عصر، بيش از ۱۰ جلسه تمرين داشتيم و به شرايط آرمانى نزديك شده ايم.» مربى سابق تيم استقلال در خصوص ديدار با اين تيم در هفته ششم ليگ برتر گفت: اين مسابقه به هيچ عنوان حساسيت ندارد. 16 سال در استقلال بودم و اكنون فقط به دليل قراردادى كه با باشگاه صبا دارم مجبورم برابر تيم سابقم قرار بگيرم. بى شك از شكست دادن استقلال خوشحال نخواهيم شد. بازيكنان و اعضاى كادر فنى با تمام انگيزه به ميدان مى روند تا با كسب يك پيروزى، مردم قم را خوشحال كنيم

 

حواشى جديد اطراف اردوگاه استقلال موج مى زند

 

قلعه نويى دوباره خبرساز شد

 

با مطرح شدن نام پيروانى به عنوان آناليزور جديد استقلال حواشى جديدى اطرف تيم استقلال به وجود آمد.
امير قلعه نويى دوست دارد براى تقسيم وظايف فنى تيم تحت رهبرى اش نفرات بسيارى در اختيار داشته باشد تا با استفاده از توانمندى هاى آنها، راه رسيدن به موفقيت را خيلى زود سپرى كند بر همين اساس او پس از به خدمت گرفتن فكرى، بابازاده، طيرى، خداداد، رجبى و مرفاوى حالا در نظر دارد امير حسين پيروانى را به عنوان آناليزور به جمع اعضاى كادر فنى اضافه كند تا با قدرت بيشترى كار خود را در استقلال ادامه دهد.
مطرح شدن نام امير حسين پيروانى براى فعاليت در كادر امير قلعه نويى حواشى بسيار زيادى را براى سرمربى استقلال به وجود آورد كه عمده ترين اين حواشى به اعتراض پنهان دستياران فعلى قلعه نويى معطوف مى شود.
دستياران فعلى كه يكبار ديگر به دليل حضور صمد مرفاوى در جمع كادر فنى رقم قراردادشان دستخوش تغييرات شده حالا به شدت نگرانند كه با آمدن پيروانى اين ماجرا دوباره تكرار شود و بار ديگر مبلغى از رقم قرارداد آنها كسر شود.
يكى از مربيان استقلال در اين خصوص مى گويد:« قلعه نويى دوست دارد همه به حق خود دست پيدا كنند به همين دليل زمانى كه قرارشد صمد مرفاوى به كادر استقلال اضافه شود او به اعضاى كادر فنى اش اعلام كرد بايد بخشى از رقم قراردادها كاهش پيدا كند تا اين ماجرا انجام شود، ما در آن مقطع به خاطر امير خان هيچ حرفى به زيان نياورديم اما اگر قرار باشد هر چند وقت يكبار يك مربى به كادر فنى اضافه شود تا آخر فصل ما مبلغى هم به استقلال بدهكار مى شويم
از سويى ديگر ماجراى دوستى امير حسين پيروانى با يكى از اعضاى هيات مديره استقلال باعث شده كه برخى اين اتفاق را به مسائل پشت پرده ربط دهند و پيروانى را يك مهره تحميل شده به قلعه نويى فرض كنند. اين فرضيه با گزارش يكى از سايتهاى خبرى به شكل جدى ترى دنبال شد به ويژه زمانى كه مطرح شد امير قلعه نويى و محمد سعيد نفريه پيش از اين درباره آمدن پيروانى با هم جلسه اى مشترك داشته اند و قرار شده در قبال حمايت صريح عضو هيات مديره از امير قلعه نويى در طول فصل جارى وى پيروانى را به عنوان آناليزور به كادر فنى استقلال اضافه كند.
هر چند اين مباحث از سوى قلعه نويى به صورت رسمى تائيد نمى شود اما مى توان از ماجراى حضور يكى از برادران پيروانى در كادر فنى استقلال به عنوان يك مسأله جنجالى وبحث برانگيز طى هفته هاى آتى ياد كرد.

 

انتقادى به محدوده وظايف هيات مديره استقلال

 

نفريه؛ مسؤوليتى مافوق مديريت!

 

اگر نگاهى به گذشته بيندازيم، به زمانى كه ناصر حجازى سرمربى استقلال و محمد سعيد نفريه يكى از اعضاى هيات مديره متوجه مى شويم از همان زمان اختلاف ها باعث اخراج ناصر حجازى و حضور فيروز كريمى در استقلال شده است! صحبت اين اختلاف را به نوعى مى شد از لحن حرف هاى ناصر حجازى هم متوجه شد به طورى كه وقتى حجازى مجاب مى شد درباره هيات مديره حرف بزند نام نفريه را در صف اول مخالفان خود قرار مى داد. آن زمان حجازى بارها عليه نفريه مصاحبه كرد و او را يكى از دلايل شكست خود در استقلال ناميد. همين اظهارنظرها باعث شد بسيارى محدوده اختيارات و وظايف نفريه را در موقعيتى بالاتر و اثر گذارتر از مديرعامل بدانند اما اين تحليل همواره با مصاحبه هايى كه از سوى ديگر اعضاى هيات مديره استقلال انجام مى دادند به سمت و سويى هدايت مى شد كه همگان چنين باورى نداشته باشند كه در استقلال اعضاى هيات مديره صاحب نظر هستند و مديرعامل در واقع نقش صورى را در باشگاه ايفا مى كند... روز گذشته در خبرها آمده بود اميرحسين پيروانى به زودى به كادر فنى استقلال اضافه خواهد شد.
يكى از خبرگزارى ها در توضيح دقيق تر خود مدعى شده بود كه رابطه مطلوب نفريه و اميرحسين پيروانى باعث شده او به عنوان يكى از گزينه هاى جديد حوزه فنى استقلال مطرح شود. در عين حال بازتاب حضور اميرحسين پيروانى در استقلال ميان ديگر مربيان استقلال اصلا مثبت نبوده است و بسيارى از اعضاى كادر فنى معتقدند كادر فعلى بسيار شلوغ است و جايى براى حضور گزينه جديدى باز نمى ماند.
البته، قلعه نويى به واسط روابط نسبتا نزديكى كه با نفريه دارد در اين باره واكنش منفى نشان نداده است تا به نوعى رضايت خود را از حضور اميرحسين پيروانى در حوزه فنى استقلال اعلام كند. آنطور كه در يكى از خبرگزارى ها آمده بود پيروانى در حال حاضر معاونت مجموعه ورزشى شهيدكشورى را هم عهده دار است و با توجه به اينكه نفريه معاونت فنى شركت توسعه و نگهدارى اماكن ورزشى كشور را به عهده دارد يكى از همكاران پيروانى محسوب مى شود و اين رابطه كارى باعث شده نفريه پاى اميرحسين پيروانى را به استقلال بكشاند و بحث جديدى را در استقلال ايجاد كند. اينكه يكى از اعضاى هيات مديره كه مسووليت تصميم گيرى درباره برنامه هاى كلان باشگاه استقلال را به عهده دارد تا اين حد در تصميم گيرى هاى باشگاه استقلال نفوذ پيدا مى كند اصلا نمى تواند صورت خوشى داشته باشد.
وقتى در خبرها علت حضور اميرحسين پيروانى يك رابطه كارى عنوان مى شود خود به خود گمانه زنى هاى تازه اى در استقلال شكل مى گيرد البته تبعاتى همچون اعتراض شديد ديگر مربيان را هم بايد مورد توجه قرار داد.

 

ماشين زمان سپتامبر)

چهارم سپتامبر سال ۱۹۷۱ مايك استفان تيلور دروازه بان تيم ملى ايرلند شمالى و باشگاه بيرمنگام سيتى متولد شد. او پدرى انگليسى و مادرى آلمانى دارد و مى تواند براى هر سه كشور بازى كند. او كه ۶۰ بازى ملى در كارنامه دارد سابقه بازى در تيم هاى ساوتهمپتون و فولام را نيز دارد.

 

چهارم سپتامبر سال ۱۹۷۲ مارك اسپيتز شناگر مشهور امريكايى در بازى هاى المپيك مونيخ هفتمين مدال طلاى خود را به دست آورد تا در اين زمينه ركورددار شود ضمن اين كه او در ۷ ماده موفق به بهبود حد نصاب جهانى شده بود. اين ركورد ۳۶ سال دست نخورده باقى ماند تا اين كه در مسابقات امسال پكن مايكل فلپس شناگر هموطنش در ۸ ماده موفق به كسب مدال طلا شد و برترين ورزشكار تاريخ المپيك لقب گرفت البته در زمان اسپيتز مسابقات المپيك در ۷ رشته برگزار مى شد.

چهارم سپتامبر سال ۱۹۸۶ اوتو مارتينز گلوريا مربى نامدار برزيلى در سن ۶۹ سالگى درگذشت. او بيشترين دوران موفقيت خود را در بنفيكا گذراند كه با ۹ قهرمانى در ليگ پرتغال همراه بود ضمن اين كه اين تيم در سال ۱۹۶۸ به فينال جام باشگاه هاى اروپا راه يافت اما ۴-يك مغلوب منچستريونايتد شد. در جام جهانى ۱۹۶۶ او مربيگرى پرتغال را بر عهده داشت كه از وجود ستاره و گلزن اول جام اوزه بيو بهره مى برد و در نهايت به مقام سوم رسيد. گلوريا در سال ۱۹۸۰ با نيجريه قهرمانى جام ملت هاى آفريقا را كسب كرد و ۲ سال بعد بار ديگر مربيگرى پرتغال را عهده دار شد اما پس از يك سال از سمت خود استعفا كرد.

 


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive