به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, September 3, 2008

* EsteghlalBlue * اخبار داغ آبي**13/6/1387

خواب ماندم تمرين صبح را از دست دادم
اكبرى: هميشه به سرمربى حق داده ام

يدا... اكبرى، شايعه اختلاف هاى ساختگى ميان او و امير قلعه نويى را باز هم تكذيب مى كند: «بعضى از مطالبى كه در مورد من و پيرامون اختلافم با كادر فنى گفته مى شود به هيچ وجه صحت ندارد. من به سرمربى تيم حق مى دهم كه بنا به سليقه و تفكرات تاكتيكى اش يازده بازيكن را به زمين بفرستد البته من هم در حال حاضر بسيار آماده ام و منتظر فرصت.
ما نتايج خوبى نگرفتيم و اين تعطيلى براى استقلال خوب شد كه به هماهنگى بيشتر برسد. مطمئنم با تمرينات خوبى كه انجام مى دهيم و صبح و بعدازظهر تمرين مى كنيم به نتايج خوب هم برسيم به خصوص در بازى اول برابر صباباترى كه اهميت زيادى براى ما دارد تا بتوانيم امتيازات از دست رفته را جبران كنيم.» اكبرى دليل غيبت در تمرين صبح ديروز را هم خواب ماندن اعلام كرده است.

مصدوميت شكورى و برهانى جدى نيست

نوروزى فيزيوتراپ استقلال درباره مصدوميت شكورى و برهانى مى گويد: «شكورى دو روز پيش در تمرينات استقلال از ناحيه مچ پا آسيب ديد البته مشكل اين بازيكن جدى نيست و او پس از چند جلسه فيزيوتراپى از روز شنبه در تمرينات گروهى شركت خواهد كرد. برهانى از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگى شده بود ولى در تمرين روز دوشنبه از آرش تست گرفتيم كه مشكل خاصى نداشت. مصدوميت برهانى برطرف شده و مى تواند در تمرينات گروهى شركت كند

بابازاده:طالب لو و رحمتى، يك اندازه شانس دارند

بابازاده شانس دو دروازه بان حاضر در تيم ملى را براى قرار گرفتن در تركيب اصلى تيم ملى را يكسان مى داند: من با رحمتى و طالب لو كار كرده ام و با خصوصيات فنى هر دو آشنا هستم.تصميم گيرى در خصوص بازى كردن هر كدام از آنها در عربستان با مربيان تيم ملى است اما هر دو از بهترين هاى ايران هستند و شانس حضور دارند.اميدواريم شرايط تمرينى تيم ملى براى طالب لو خوب باشد و اين دروازه بان در بازگشت مشكلى نداشته باشد. استقلال شرايط خوبى دارد و آماده شروع مجدد ليگ هستيم.درغياب طالب لو دو دروازه بان ديگر استقلال تمرينات سنگينى را پشت سر گذاشتند و از نظر آمادگى در فرم ايده آلى قرار دارند.

فتح الله زاده امشب در تهران

جلسه هيات مديره شنبه در دفتر دانشجو

اعضاى هيات مديره باشگاه استقلال تهران شنبه هفته آينده از ساعت ۱۷ در دفتر خسرو دانشجو گرد هم مى آيند تا برگزار كننده يكى ديگر از جلسات هيات مديره باشند.
قرار بود اين جلسه ديروز برگزار شود،اما به دليل سفر مدير عامل استقلال به باكو لغو شد.
على فتح الله زاده خويى ديشب از كشور آذربايجان باز مى گردد تا از امروز كار خود را در باشگاه استقلال از سر بگيرد.

پيشنهاد قلعه نويى به اميرحسين پيروانى

باوجود ترافيك مربى در نيمكت مربيگرى استقلال، امير قلعه نويى يك ماه قبل به اميرحسين پيروانى كه سابقه مربيگرى در تيم دسته اولى داماش ايرانيان را دارد، پيشنهادى مطرح كرده است تا در صورت تمايل كار آناليز بازى هاى استقلال و حريفان را قبول كند.
پيروانى كه فقط به مربيگرى فكر مى كند و حاضر نيست به عنوان آناليزور مورد استفاده قرار گيرد، در حال بررسى اين پيشنهاد است. اگر شرايط براى او مهيا شود، به جمع مربيان اين تيم تهرانى اضافه خواهد شد.
استقلال با داشتن فكرى، طيرى، بابازاده و مرفاوى نيمكت پر و پيمانى دارد.

 

فكرى: بازيكنان ما اعتماد به نفس ندارند

استقلال در اين فصل نتايج جالبى كسب نكرده كه همين نتايج هواداران را نگران كرده است. محمود فكرى مربى استقلال در مورد وضعيت فعلى اين تيم مى گويد: در حال حاضر در ۲ نوبت صبح و عصر تمرين مى كنيم و فشار تمرينات را زياد كرده ايم تا بدن بازيكنان از شرايط مسابقه دور نشود. فكرى در خصوص نتايج بد اين تيم در ۴ هفته ابتدايى ليگ برتر مى گويد: در هر چهار مسابقه از حريف برتر بوديم اما شرايط بازى به نحوى پيش رفت كه نتوانستيم از برترى خود استفاده كنيم و امتيازات لازم را به دست بياوريم. فكرى در ادامه مى گويد: يكى از مشكلات استقلال اين است كه بازيكنان تيم اعتماد به نفس لازم را ندارند. آنها بايد در هر مسابقه فقط با تفكر برترى جويى و كسب پيروزى به ميدان بروند.
مربى استقلال بازى اين تيم مقابل صبا را مثل ساير بازى ها مى داند و مى گويد: اين بازى مثل ساير بازى هاى ديگر فقط سه امتياز داشته و هيچ حساسيتى ندارد. اگر بازيكنان ما در اين ديدار در حد و اندازه خود ظاهر نشوند، در مصاف با صبا با مشكل مواجه خواهيم شد و بازيكنان بايد به خوبى بر روى اين مسابقه تمركز كنند.

 

آنقدر مى روم و مى آيم تا پولم را بگيرم

على عليزاده: تعليق پرسپوليس به من ربطى ندارد

شكايت عليزاده از پرسپوليس دردسر تازه اى براى اين باشگاه به وجود آورده است. عليزاده از خلف وعده دوباره مسؤولان پرسپوليس مى گويد: «تاريخ پرداخت طلبم از اين باشگاه مربوط به هفته قبل مى شد كه اين اتفاق نيفتاد. كميته انضباطى هم ۴۸ ساعت به مسؤولان اين تيم فرصت داد تا اين پول را پرداخت كنند. يك هفته از اين ماجرا مى گذرد اما خبرى از رسيدگى به اين موضوع نيست. آنقدر مى روم و مى آيم تا پولم را بگيرم.» عليزاده در عين حال از تعليق پرسپوليس خوشحال نيست: «معلوم است كه خوشحال نمى شوم. دوست ندارم اين اتفاق رخ دهد. فقط حق خودم را مى خواهم و تلاشم هم گرفتن اين حق است. با تعليق اين باشگاه چيزى نصيب من نمى شود. من فقط ۳۰ ميليون تومان طلبم را مى خواهم

 

مصدوميت كاشى قبل از بازى استقلال

مرتضى كاشى مدافع صباباترى ، از ناحيه زانوى پا دچار آسيب ديدگى شده است. بازيكن خط دفاعى صباى قم در تمرينات چند روز گذشته تيمش از ناحيه زانوى پا دچار مصدوميت شده و اين روزها تمرينات فيزيوتراپى را پشت سر مى گذارند.
به گفته پزشك تيم صباى قم اين بازيكن تا زمان مسابقه اين تيم برابر استقلال تهران به شرايط مطلوب جسمانى براى انجام بازى خواهد رسيد.تيم فوتبال صباى قم روز ۲۲ شهريور ماه در ورزشگاه يادگار امام (ره) قم ميزبان استقلال تهران خواهد بود.

 

استقلال در آستانه بازى با صباباترى ،تمرينات تازه و تغييرات تاكتيكى

كادر فنى استقلال پس از آنكه پيش از تمرين عصر ديروز براى بازيكنان تمرينات تئورى را در دستور كار قرار داد و نكات تازه اى را يادآور شد در شيوه تمرينى تغييرات بسيارى ايجاد كرد. به گفته يكى از مربيان استقلال اين تمرينات برگرفته از آخرين متد تمرين دهى روز دنيا است. در همين راستا دور از ذهن نيست كه امير قلعه نويى براى بازى با صبا تغييراتى در شيوه تاكتيكى تيمش به وجود آورد و سيستم بازى استقلال را از ۳ دفاع به ۴ دفاع تغيير دهد. البته قلعه نويى يك هفته زمان دارد اين شيوه را مورد آزمايش قرار دهد چرا كه تا بازى حساس با صباباترى فرصت كافى باقى مانده است.

احتمال لغو قرارداد استقلال و اسپانسر جديدش

يكى از شركت هاى صوتى تصويرى به تازگى با مسوولان باشگاه استقلال به توافق رسيده است اما از آنجا كه اين شركت تنها اسپانسر تيم استقلال در ليگ برتر نيست و با چند تيم ديگر هم قرارداد دارد ممكن است قرارداد اين باشگاه و شركت مذكور لغو شود. استقلال براى ۲ بازى آينده مشكل تبليغاتى ندارد و روى پيراهنش محصولات يك شركت بستنى سازى ديده خواهد شد.

 

سرپرست صبا قبل از بازى با استقلال:  مهم نيست مقابل چه تيمى بازى مى كنيم

«با حمايت تماشاگران قمى صبا در هفته ششم ليگ برتر در برابر استقلال به پيروزى خواهد رسيد
سيدمجتبى پيمبرى سرپرست صباباترى قم با بيان اين مطلب مى گويد: بسيارى از تيم هاى ليگ برتر از اينكه ليگ به يكباره تعطيل شد، گلايه مند بودند اما كادر فنى ما از اين تعطيلى به عنوان فرصتى مغتنم براى بازسازى تيم و رفع نقاط ضعف استفاده مى كند.
پيمبرى با اشاره به برگزارى منظم تمرينات آماده سازى صبا ادامه مى دهد: بعد از بازى هفته چهارم كه در اصفهان برگزار كرديم، با توجه به فرصت كم بدنسازى و ضعف بدنى بازيكنان در تهران بيشتر كار با وزنه و بدنسازى را انجام داديم و از عصر امروز كار با توپ و مرور تمرين هاى تاكتيكى را در ورزشگاه يادگار امام از سر مى گيريم.
تمام اعضاى كادر فنى و مديريت باشگاه قبول دارند كه در هفته هاى آغازين ليگ برتر نتايج مطلوبى كسب نكرده ايم اما همه ما مصمم هستيم از هفته ششم رقابت ها تيمى آماده و سرحال در ليگ برتر داشته باشيم.
سرپرست صبا با اشاره به مسابقه اين تيم با استقلال توضيح مى دهد: براى ما مهم اين نيست كه در مقابل چه تيمى قرار مى گيريم، مهم اين است كه در ورزشگاه يادگار امام و در حضور تماشاگران مشتاق قمى بازى مى كنيم و از بابت پيروزى در مقابل استقلال نگرانى نداريم.
تمام تمهيدات لازم براى برگزارى مطلوب اين مسابقه در قم انديشيده شده است و فقط اميدواريم تماشاگران خوب قمى و طرفداران تيم صباى قم اجازه ندهند در ورزشگاه يادگار امام تيمى جز صباى قم تشويق شود.

 

پیشنهاد 500 میلیون تومانی فتح اله زاده به کریمی

 

بعد از موافقت امیر قلعه نویی برای به خدمت گرفتن علی کریمی، مدیر عامل باشگاه استقلال مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را برای جذب این بازیکن پیشنهاد کرد. مدیر عامل باشگاه استقلال طی تماس با ابوالفضل جلالی مدیر برنامه های کریمی نسبت به جذب این بازیکنان ابراز تمایل کرد و قرار است فتح اله زاده پس از بازگشت از باکو فردا با علی کریمی و جلالی در باشگاه استقلال برای رسیدن به توافقات اولیه مذاکره کند. پس از لغو حضور کریمی در مس کرمان و صحبت های مصطفوی مبنی بر پر بودن لیست بازیکنان پرسپولیس احتمال به توافق رسیدن کریمی با استقلال قوت گرفته است. امیر قلعه نویی سرمربی تیم استقلال که با استقلال در چهار هفته ابتدایی لیگ نتایج مطلوبی کسب نکرده امیدوار است که با به خدمت گرفتن کریمی و تقویت خط هافبک خود ناکامی های استقلال در چند هفته اول لیگ را جبران کند. علی کریمی که فصل گذشته با تیم القطر نمایش خوبی در لیگ فوتبال قطر نداشت در ابتدای این فصل به تیم السیلیه پیوست و بعد از عدم رضایت از حضور در این تیم قصد دارد ادامه فوتبالش را در ایران دنبال کند.

 

مرفاوى: درباره كريمى، فقط قلعه نويى تصميم مى گيرد

 

پس از اينكه قطبى على كريمى را نخواست، حالا او در يكقدمى پيوستن به استقلال رقيب ديرينه پرسپوليس قرار گرفته است. انتقالى كه اگر صورت بگيرد به طور حتم قطبى را رو در روى هواداران دو آتشه سرخپوشان قرار خواهد داد كه چرا پرسپوليس، كريمى را نخواست و مرفاوى مربى استقلال انگار از همه چيز بى اطلاع است. وقتى در مورد كريمى از او مى پرسيم در جواب مى گويد:

«اصلاً در جريان اين موضوع نيستم
اين روزها بحث حضور على كريمى در استقلال خبرساز شده.
خبرى ندارم و چيزى تا حالا در اين رابطه نشنيده ام.
اما مدير برنامه هاى كريمى سر تمرين استقلال حضور پيدا كرده.
درست است اما من در جريان اين انتقال نيستم.
و در صورت تمايل كريمى براى حضور در استقلال
آقاى قلعه نويى سرمربى تيم هستند و در اين رابطه ايشان تصميم مى گيرند.

 

تيم ملى بدون بازيكنان استقلال و پرسپوليس چيزى كم دارد

 

منصوريان: آن روزها مردم بازيكن تيم ملى بودند


همه را دريبل مى زد، آزادانه پا به توپ حركت مى كرد، پنالتى مى گرفت، گل مى زد، خودش را در موقعيت گلزنى قرار مى داد و در يك كلام در روزهايى كه استيلى و باقرى كنارش بودند يك شماره ۷ واقعى براى تيم ملى ايران بود... عليرضا منصوريان از نسلى است كه تماشاگران فوتبال هيچ گاه او را فراموش نمى كنند. او اين روزها دوران بازنشستگى از بازيگرى در دنياى فوتبال را پشت سر مى گذارد اما خاطرات خوب تماشاگران فوتبال با او باعث مى شود هيچ گاه على منصوريان از يادها نرود. نزديك شدن به بازى حساس تيم ملى با عربستان در واقع بهانه خوبى است تا دوباره پاى حرف هاى مردى بنشينيم كه به اعتقاد غالب كارشناسان در دوره اى كه محمد مايلى كهن سرمربى تيم ملى بود هيچ گاه به حق واقعى خود نرسيد اما همواره مهره اى تأثيرگذار در تيم ملى فوتبال بود و يكى از هافبك هاى خلاق فوتبال آسيا لقب مى گرفت. حد فاصل سال هاى ۱۹۹۵ تا جام جهانى ۱۹۹۸ را مى توان اوج فوتبال عليرضا منصوريان دانست. در همان ادوار تيم ملى بارها مقابل عربستان قرار مى گرفت و او بهترين كسى است كه مى تواند درباره اين بازى حساس حرف بزند.

اگر بخواهى آن تيم رؤيايى سال ۱۹۹۶ را كه در مرحله نهايى جام ملت ها حضور داشت را توصيف كنى چه مى گويى

روى دستش تيم ديگرى نبود! اصلاً قابل مقايسه نيست. شايد بتوان با آن تيمى كه در سال ۱۹۷۸ به جام جهانى آرژانتين رفت مقايسه اش كرد.

يعنى ۲۰ سال قبل!

بله! 20 سال قبل تر از آن. جايى كه حجازى ها، پروين ها و خيلى هاى ديگر در تركيب تيم ملى بازى مى كردند.

اگر تصور كنيم هر ۲۰ سال يك بار يك تيم رؤيايى در فوتبال ملى ايران به وجود مى آيد با اين حساب هنوز خيلى با آن زمان فاصله داريم.

من فكر مى كنم دليل اينكه اين تيم ها به خصوص تيم سال ۱۹۹۶ توانسته نسبت به ساير تيم ها متفاوت تر باشد نوع نگاه تماشاگران به آنها بود البته افتخارات و نوع فوتبال هم تأثيرگذار بود.

علتش اگر تماشاگران باشند بايد بگوييم كه در حال حاضر فوتبال ملى ايران هنوز نتوانسته پاى تماشاگران را به ورزشگاه ها بكشاند. آن طور كه همه مى دانند مشكلاتى ميان هواداران سرخ و على دايى وجود دارد.

متأسفانه همين طور است. من هميشه عقيده دارم كه تعداد بازيكنان تيم هاى استقلال و پرسپوليس بايد در تيم ملى بيشتر باشد. اما على دايى چنين نمى پندارد. او مى گويد آماده ها و براى همين دست روى بازيكنان سايپا گذاشته است! هرچند كه سايپا هم دو فصلى است خوب نتيجه نمى گيرد.
به اعتقاد من تيمى موفق خواهد شد كه مردم دوستش داشته باشند. همين الان اگر در بازى هاى تيم ملى تماشاگران به ورزشگاه نيايد شما مى دانيد چه فاجعه اى رخ خواهد داد مردم بايد عاشق تيم ملى باشند. با غمش غم بخورند و با شادى اش شاد شوند.

حرف هاى تو به نوعى نشان دهنده آن است كه على دايى بايد در آينده تغيير رويه بدهد. اين طور نيست

من فقط نظر خودم را مى گويم و فكر مى كنم همه هم با من موافق باشند. فوتبال ما با استقلال و پرسپوليس زنده است و هميشه وقتى يك تيم ملى دوست داشتنى داشته ايم كه بازيكنان زيادى از دل اين دو تيم در تيم ملى حضور داشته اند. بايد كارى كنيم كه مردم به تيم ملى كشورمان عزت و احترام بگذارند.

بازى ايران - عربستان مقدماتى جام جهانى ۱۹۹۸ در ورزشگاه آزادى جاى سوزن انداختن نبود. آن بازى را يادت هست

آن روزها مردم با تيم ملى زندگى مى كردند. مردم فكر مى كردند بازيكن تيم ملى هستند و فكر مى كنم تنها دليل موفقيت تيم ملى هم همين بود. ما هر جا مى رفتيم مردم ما را روى سرشان مى گذاشتند. فوتبال وارد خانه مردم شده بود و من فكر مى كنم بهترين سال هاى فوتبال ايران پس از انقلاب همين روزهاى تاريخى بود.

خودت هم كه وسط زمين هر كارى مى خواستى مى كردى. صحنه هايى از بازى خوبت را در برنامه نود ديديم!

يكى از دوستانم همان موقع با من تماس گرفت و گفت برو كله پرمويت را ببين! باور كنيد زير ۳۰ سالگى اصلا برايم مهم نبود چه كسى جلويم بازى مى كند. به قول معروف تخته گاز مى رفتم!

آنقدر با هم هماهنگ بوديد كه چشم بسته يكديگر را پيدا مى كرديد. ايران با اينكه در آن بازى مقابل عربستان با نتيجه يك - يك متوقف شد اما سرشار از انرژى بود.

عربستان آن روزها تيم خوبى داشت. آنها مى خواستند شكست ۳ - صفر در جام ملت ها را جبران كنند براى همين در تهران محكم ظاهر شدند اما ما خيلى بهتر از آنها بوديم. آن روزها مهدوى كيا انگار كه موتور جت به پايش بسته باشند كنار ما بود. ما هر طورى خواستيم برايش پاس مى فرستاديم. وسط زمين هم كريم باقرى مثل اسب مى دويد!

تو هم خوب دريبل مى زدى.

من خيلى راحت بودم چون استيلى و كريم كنارم بودند. آن تيم فوق العاده بود.

تيم امروزى را چطور مى بينى

من اميدوارم در رياض نتيجه بگيريم. چون هيچ وقت دوست نداشتم مقابل عربستان شكست بخوريم.

اين تيم پتانسيل اش را دارد

فوتبال ما رشد كرده اما عربستان هميشه با برنامه وارد مسابقات مقدماتى جام جهانى مى شود. اما هر چه هست. بچه هاى ما توانايى خلق كارهاى عجيب را دارند. شايد با نتيجه اى باور نكردنى آنها را شكست دهيم و به تهران برگرديم.


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive