به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, June 16, 2008

* EsteghlalBlue * Asia Ma Darim Miaeeeeeeeeeeeeem


آسیا از صدای پای ایران لرزید ---- سرخابی ها در آسیا

همانطور که می خواستیم شد و استقلال تهران قهرمان جام حذفی کشور شد تا پایانی باشد برای تمام لحظات تلخ فصل گذشته . ستاره بی بدیل تیم استقلال بی شک وحید طالب لو است و سلطان آبی ها فقط امیر قلعه نوعی . این پیروزی ثابت کرد که اگه بخواهند هر کاری انجام می دهند فقط اگر بخواهند .

به اين ترتيب استقلال همراه با پرسپوليس  و سپاهان سه نماينده‌ي ايران در ليگ قهرمانان آسيا خواهند بود.

گزارش بازی رو در زیر بخونید :

تيم فوتبال استقلال تهران با پيروزي 3 بر صفر برابر پگاه گيلان قهرمان جام حذفي باشگاه‌هاي ايران شد.

آبي‌پوشان شكست يك بر صفر ديدار رفت را در ديدار برگشت با 3 گل تلافي كردند تا در نهايت با نتيجه‌ي 3 بر يك قهرمان جام حذفي ايران شده و همراه با پرسپوليس نماينده‌ي ايران در ليگ قهرمانان آسيا شوند.

استقلال تهران: 3

مهدي اميرآبادي (15)، مجتبي جباري (95)، آرش برهاني (99)

پگاه گيلان: صفر

استقلال: وحيد طالب‌لو، اميرحسين صادقي، مهدي اميرآبادي، بيژن كوشكي، پيروز قرباني، پژمان منتظري، مجتبي جباري (عليرضا منصوريان 107)، ميثم منيعي (محسن يوسفي 79)، علي عليزاه، امير روانخواه، فرهاد مجيدي (آرش برهاني 74)،

پگاه: علي نظرمحمدي، ابراهيم تقي‌پور، محمد مختاري، ويليام، آگوستين گيلائوري، مارتين آشيل (پيراندوست 103)، مهدي نوري، محمدرضا مهدوي، حسين ابراهيمي، امين متوسل‌زاده و سيد رضا چاووشي (حسين ملكي 61)

داور: هدايت ممبيني

كمك داوران: حسين نجاتي، اسماعيل صفيري

اخطارها: پيروز قرباني، بيژن كوشكي (استقلال تهران)، ويليام، مهدي نوري، متوسل‌زاده (پگاه رشت)

اخراج: پيروز قرباني (استقلال تهران)

همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد استقلال با پشتوانه‌ي تماشاگران فراوانش بازي را به دست گرفت و خيلي زود توانست شكست يك بر صفر در ديدار رفت را جبران كند.

آبي‌ها براي رسيدن به گل تساوي تنها 15 دقيقه فرصت نياز داشتند. در اين دقيقه از بازي مهدي اميرآبادي از جناح راست راه دروازه پگاه را پيش گرفت و با يك ضربه‌ي چيپ توپ را از روي سر "نظر محمدي" وارد دروازه‌ي تيم شمالي كرد.

اين تنها فرصت آبي‌پوشان پايتخت در نيمه‌ي نخست براي گشودن دروازه‌ي تيم مهمان نبود.

فرهاد مجيدي، اميد روانخواه و ميثم منيعي هم مي‌توانستند در دقايق مختلف دروازه‌ي پگاه را باز كنند و خيال آبي‌پوشان پايتخت را راحت كنند اما اين‌گونه نشد.

در سوي ديگر پگاه هم تيم چندان دست و پا بسته‌اي نشان نداد و ضدحمله‌هاي خطرناكي را روي دروازه‌ي استقلال فراهم آورد.

جايگيري خوب بازيكنان خط مياني و به خصوص حمله‌ي پگاه باعث مي‌شد تا اين تيم در هنگام تصاحب توپ روي دروازه‌ي استقلال خطرناك ظاهر شود. ضمن آن‌كه "نادر دست‌نشان" شوت از راه دور را يكي از راه‌هاي اصلي گشودن دروازه‌ي استقلال قرار داده بود.

بر همين اساس بازيكنان پگاه چندين بار در نيمه‌ي نخست از راه دور دروازه‌ي طالب‌لو را نشانه رفتند. در اين ميان "چاووشي" دو بار با شوت‌هاي از راه دور و تماشايي طالب‌لو را وادار به واكنش كرد.

مهدوي هم در دقيقه‌ي 27 با شوتي سهمگين دروازه‌ي استقلال را نشانه گرفت اما در مجموع اين طالب‌لو بود كه با واكنش‌هاي ديدني خود مانع از فروريختن دروازه‌ي آبي‌هاي پايتخت در نيمه‌ي نخست شد.

انجام خطاهاي پي‌درپي و يارگيري مستقيم باعث شده بود تا نيمه‌ي نخست از سرعت چندان بالايي برخوردار نباشد. دو تيم حاضر نبودند تا هيچ جايي از زمين را به حريف واگذار كنند و بر همين اساس يارگيري و بازي فشرده در دستور كار دو تيم قرار داشت.

پگاه همچنان‌كه آغازگر نيمه‌ي دوم بازي بود بازي را در دست گرفت و ديگر همانند 20 دقيقه‌ي نخست بازي به ميزبان فرصت خودنمايي نداد.

امين متوسل‌زاده در همان دقايق نخست بازي در نيمه‌ي دوم (46) ضربه‌ي سري را روانه‌ي دروازه‌ي طالب‌لو كرد تا زنگ خطر را براي آبي‌پوشان پايتخت به صدا درآورده باشد.

تيم مهمان در نيمه‌ي دوم به لطف قدرت بدني خوب بازيكنانش ميدان‌داري مي‌كرد. اين در حالي بود كه دو تيم در جريان نيمه‌ي دوم قصد نداشتند خطر كنند.

موقعيت‌هاي پگاه روي دروازه‌ي استقلال در نيمه‌ي دوم بيش از خطرهاي تيم پايتخت‌نشين به چشم مي‌آمد.

مهدي نوري بازيكن خط مياني پگاه در دقيقه‌ي 64 با شوت از راه دور خود بار ديگر طالب‌لو را وادار به واكنش كرد. ابراهيمي هم در دقيقه‌ي 75 بازي مي‌توانست روي سانتر مهدوي دروازه‌ي استقلال را باز كند اما ضربه‌ي سر او به جاي دروازه زمين بازي را نشانه رفته بود.

استقلال هم توسط علي عليزاده و مجتبي جباري مي‌توانست دروازه‌ي پگاه را باز كند. عليزاده در شصت و هشتمين دقيقه‌ي بازي ارسال فرهاد مجيدي را با ضربه‌ي سر به پشت دروازه‌ي پگاه كوباند.

نظرمحمدي سنگربان پگاه هم دو بار مانع از فروريختن دروازه‌اش روي ضربات مجتبي جباري شد.

جباري يك بار در دقيقه‌ي 87 نيز ضربه‌اي ايستگاهي را روانه‌ي دروازه‌ي پگاه كرد كه توپ با برخورد به تيم تيرك افقي دروازه به زمين بازي بازگشت.

آن‌چه در نيمه‌ي دوم بيش از هر چيز به چشم مي‌آمد تحليل رفتن قواي بدني بازيكنان استقلال تهران بود كه باعث شد سفيد پوشان پگاه در نيمه‌ي دوم ميدان‌داري كنند و كنترل بازي را در بخش زيادي از زمان بازي در اختيار داشته باشند.

افت بدني بازيكنان استقلال همچنين باعث شده بود تا آنها در آوردن فشار به روي بازيكنان صاحب توپ پگاه ناتوان باشند و همين موضوع هم بازي‌سازي بي‌دردسر بازيكنان پگاه را در پي داشت.

اعتراض‌هاي امير قلعه‌نويي در كنار زمين و برخورد تقي‌پور با مجتبي جباري در محوطه‌ي جريمه‌ي پگاه از جمله رخدادهاي مهم بازي در نيمه‌ي دوم بودند. جباري و تقي‌پور پيش از اين يك بار در جريان ديدار برگشت ليگ برتر هم با يكديگر درگير شده بودند كه به اخراج جباري و محروميت ملي‌پوش استقلال همراه بود. گل زودهنگام مجتبي جباري در چهارمين دقيقه از وقت اول اضافه‌ي بازي شيرازه‌ي پگاه را از هم پاشيد و اميدهاي تيم شمالي ايران براي رسيدن به جام قهرماني و تكرار افتخار ملوان ديگر تيم شمالي در سال‌هاي دور را بر باد داد.

جباري روي پرتاب بلند علي عليزاده با جايگيري خوب در نقطه‌ي كور خط دفاعي پگاه از اشتباه خط دفاعي پگاه استفاده كرده و دروازه‌ي اين تيم را باز كرد. شش دقيقه بعد آرش برهاني روي پاس ديدني مهدي اميرآبادي كه در اين ديدار يكي از درخشان‌ترين بازي‌هاي خود را براي تيم پايتخت انجام مي‌داد در موقعيت گلزني قرار گرفت و به آساني دروازه‌ي نظرمحمدي سنگربان پگاه را براي سومين بار در اين ديدار باز كرد.

اخراج پيروز قرباني در بيستمين دقيقه از وقت‌هاي اضافه‌ي بازي از ديگر رخدادهاي بازي در وقت اضافه بود. قرباني با دريافت كارت زرد دوم توسط داور بازي «هدايت ممبيني» ناچار شد تا زمين بازي را ترك كند.

عليرضا منصوريان در دقيقه‌ي 107 به جاي مجتبي جباري وارد بازي شد تا براي آخرين بار با پيراهن استقلال تهران در ميدان حاضر باشد.

منصوريان با قهرماني در جام حذفي باشگاه‌هاي ايران از دنياي بازيگري خداحافظي كرد.

 

 



__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive