به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, February 20, 2010

* EsteghlalBlue * فتح الله زاده هم به همونا پیوست



همونا کیست؟

همونا جماعتی است. جماعتی که امکان دارد ما و شما هم جزوش باشیم! عجیب است؛ می‌دانیم. باورکردنی نیست...

این را هم می‌دانیم ولی به هر حال آبی‌ها اینگونه به قضایا نگاه می‌کنند.

آنها باخته‌اند. به همین سادگی. تنها واقعیتی که وجود دارد همین است؛ به گل نشستن کشتی رویاهای یک سبک زیبای مدیریتی.

مثل فیلمهایی که شکست می‌خورند. مثل دنیای آب با بازیهای "کوین کاستنر" فیلمی که حتی هزینه‌اش را هم درنیاورد. فیلمی که خیلی‌ها را زمین زد به خصوص کاستنر را بعد از آن موفقیت افسانه‌ای‌اش با رقصنده‌ای رگ‌ها.

دست‌اندرکاران دنیای آب هم برای خودشان دشمنانی خیالی تراشیدند. ما هم نمی‌توانیم  زمان خواب بچه‌مان را به تربیت درست اصلاح کنیم سراغ لولو و دیگ به سر و دیگر موجودات خیالی می‌رویم.

این موجود 2 پا هر کجا کم می‌آورد برای جبران مافات به سراغ اوهامش می‌رود. مثل نقل قولهایی که اغلب حرف خودمان هستند اما آنها را به فلان روشنفکر وانسویی یا فیلسوف چینی یا ضرب‌المثل مکزیکی ربط می‌دهیم.

استقلال هم برای آنکه باختهایش را فراموش کند برای خودش همونایی ساخته است. همونا هیولای قصه‌های آبی‌است. همونا دیگ به سری است که زاییده شده تا هواداری که نمی‌خوابد را بخواباند.

                                                         ***

عاقبت علم‌گرایی که بنا بود به فتح آسیا مندرج گردد، در انجام کار کوچکتر که همانا که از قهرمانی آبی در لیگ است ناکام مانده و صد حیرت از کار زمانه که سرمربی تیم صدرنشین همان لمپن سنتی‌گرایی است که آقایان عبور از او را مایه مباهات خویش می‌پندارند.

حالا چند روزی است که علی فتح‌الله‌زاده به همونا پیوسته. چند ماه پیش که سکان اداره استقلال را در یک شرایط عجیب زمانی از او گرفتند اینطور عنوان می‌شد که وجود چند تخلف مالی گسترده موجبات احضار مدیرعامل سابق به دادگاه را فراهم خواهد آورد اما چنین دادگاهی بی‌شباهت به پرونده تخلفات مالی دادکان نبود که هرگز از دامنه ذهن مدیران سازمان فراتر نرفت.

بعدها زمین استقلال را شعر سپید حاجی قلمداد کردند در حالی که چندی پیش سعیدلو خواستار پیگیری سرنوشت زمینی شد که مدیرعامل سابق آن را احیا کرده بود.

امروز بیانیه‌ای که دیگربا ادبیاتش غریبه نیستم و باور کرده‌ایم که- مثل همیشه از کوره همان برون تراود که در اوست. در حالی از عبارت همه اعضای هیأت مدیره از تفاهم‌نامه ابراز بی‌اطلاعی و تأسف کرده‌اند استفاده می‌کند که نفریه یعنی یکی از اعضای هیأت مدیره به تأیید مواضع حاجی در قبال پرونده آلفا پرداخته است.

بدین ترتیب یا نگارنده بیانیه بدون تحقیق از واژه همه در عبارت همه اعضای هیأت مدیره بهره گرفته است و یا اینکه باید اینطور نتیجه گرفت که نفریه نیز به "همونا" پیوسته است.

در بخش دیگری از این بیانیه فتح‌الله‌زاده محکوم به ساده‌انگاری شده و نگارنده تأکید کرده که او کوچک‌ترین آشنایی‌ با مبانی حقوق ندارد. در همین ارتباط باید از تهیه‌کننده این بیانیه پرسید چگونه یک فرد ساده و غیرمطلع توانسته سالها در تئاتر،‌ مطبوعات و فوتبال این مملکت صاحب مشاغل کلیدی باشد؟! آیا ایرانی که بیانیه‌نویس متصور است کشوری است بی‌در و پیکر که هر کسی می‌تواند از خانه قهر کند و در آن به بالاترین مدارج مدیریتی دست یابد؟!

...راستی این بند آخر بیانیه که در آن نوشته شده مقصران را معرفی می‌کنیم که تحقق می‌یابد؟

الان 2 سال است که قرار است مافیای استقلال، دستهای پشت پرده، کسانی که به تماشاگران خط می‌دهند، کسانی که چک "رشوه" می‌دهند، افرادی که چوب لای چرخ استقلال می‌گذارند، یا دشمنان داخلی و خارجی، لمپن‌ها، شیاطین و...معرفی شوند اما انگار شبیه همان دیگ به سری است که در تمام دوران کودکی از آن می‌ترسیدیم لیکن هیچگاه از پشت پنجره اتاق خوابمان عبور نکرد.

مهمتر از متن

استقلال اگر «قاچ زین» را می‌چسبید امروز اینطور درگیر صدها پروژه خیالی نبود. استقلال مجموعه خوبی را در اختیار دارد ولی عادت (متأسفانه) فرهنگی توجه به دیگران باعث شد که کشتی رویاهای یک سبک مدیریتی عجیبی به گل بنشیند.

 



New Email names for you!
Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
Hurry before someone else does!

__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive