به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, February 14, 2010

* EsteghlalBlue * مبادا دنبال دلیل فنی بگردید، مقصر باخت استقلال پیدا شد؛-فوتبال ناپاک بعضی ها...!




از مرفاوی پرسیدند چرا استقلال در بازیهایش پرانتقاد ظاهر می شود و پشت سر هم به امثال استقلال اهواز،  راه آهن، ذوب آهن، سپاهان و...می بازد، پاسخ داد نمی بینید چطور برای آن تیم که نمی خواهم اسمش را ببرم پنالتی های پی در پی می گیرند و داوران هوایش را دارند؟! از واعظ سوال کردند کجاست آن اقتداری که وعده کرده بودید و چرا استقلال افت کرده است، جواب آمد هستند کسانی که نمی خواهند تیم ما نتیجه بگیرد، اسمشان را نمی آورم. مجددا از مرفاوی پرسیدند آخر این چه وضعی است که در تهران این همه امتیاز می دهید، پاسخ داد مشکل ما روی سکوهاست وگرنه تیم که مشکلی ندارد! در نهایت هم سوال کردند چه شد دربی را به این پرسپولیس واگذار کردید، مرفاوی جواب داد چون مظفری زاده در حد این بازی نبود و واعظی هم عنوان کرد مشکل فقط انتقام جویی عادل فردوسی پور بوده و هست و غیر از این دیگر نگرانی و دغدغه ای نداریم...!

                                                        ***

لطفا شما هم دنبال چیزی نباشید چون استقلال مشکلی ندارد و اگر نتیجه نمی گیرد فقط به خاطر عوامل و نفرات یاد شده است که سرآمد آنها نیز همان آقایی است که نمی خواهد آبی ها نتیجه بگیرند و در همین راستا به لیدرهای استقلال خط می دهد، داوران را می خرد و تیمش با فوتبالی ناپاک به صدر جدول تکیه زده است! حسرت به دل ماندیم یک بار واعظی آشتیانی و صمد مرفاوی در فصل جاری و مقابل این همه ضعف فنی و کاستی های مشهود، زبانشان چرخشی کند و در نتیجه این اظهارنظر به گوش برسد که ما هم در این روند و عملکرد انتقادی سهم داریم اما افسوس که چنین روحیه ای هرگز در آنها دیده نشد و در عوض تمام حاشیه ها، نقاط ضعف و دردسرهای استقلال به امیر قلعه نویی نسبت داده شد. آقایان از ابتدای فصل دنبال دشمن فرضی و مقصر بودند و فکر می کردند با پرت کردن توپ به زمین دیگری شعور و قدرت درک هم از اهالی فوتبال سلب می شود اما از آنجا که حقیقت پنهان شدنی نیست، اینک هرگاه صحبت از قلعه نویی، سپاهان، اشتباهات داوری، فوتبال ناپاک، حاشیه سازی و... به میان می آید به جای آنکه افکار متوجه این موارد شود، بهانه جویی و توجیه کردن مدیرعامل و سرمربی در اذهان نقش می بندد اما آیا این موارد دیگر کافی نیست...؟

                                                          ***

همان روزی که استقلال توانست از سد ابومسلم بگذرد، هشدار دادیم که تفکرات مرفاوی هنوز مشکل دارد و جسارت و روحیه لازم برای تداوم پیروزیها در وی به چشم نمی آید. اینکه آبی ها از میانه های نیمه اول بازیها نزولشان آغاز می گردد، ریشه در روحیه تفکرات مرفاوی دارد، برای این مسأله دلیلی هم غیر از این نداریم که استقلال به عنوان پرمهره ترین تیم لیگ نهم باید خیلی بی دردسرتر از اینها و بالاتر از جایی که اکنون در آن قرار دارد جای می گرفت و اگر چنین مهمی محقق نشده، فقط و فقط به سرمربی و نحوه فکر کردن و تصمیم گرفتن های وی برمی گردد. صمد متأسفانه چه امسال و چه در لیگ ششم ثابت کرده مرد بازیهای بزرگ نیست. او 3 فصل قبل 2 بار مقابل همین علی دایی و سایپا تن به شکست داد نتایجی که نقش پررنگی در سقوط استقلال در جدول و قهرمانی رقیب سرسختش در آن زمان داشت. مرفاوی تاکنون 4 بار در دربی بزرگ پایتخت سرمربی آبی پوشان بوده که 2 بار 2 بر یک باخته و 2 بار هم به زحمت مساوی گرفته است. در فصل جاری نیز او مقابل قلعه نویی، ابراهیم زاده و دایی ناکام مانده تا ثابت شود فقط بحث یک بازی یا یک نتیجه نیست. آیا در چنین شرایطی وسط کشیدن موضوعاتی همچون داوری و نیز منصرف کردن ذهن مخاطبان با طرح مسائلی نظیر فوتبال ناپاک بعضی ها(!) در حکم پرت کردن آب دهان به سمت بالا نیست؟

                                                          ***

در اینکه صمد مرفاوی یکی از سالم های فوتبال ماست هیچ شکی نیست اما با عرض معذرت باید بگویم سلامت او برای استقلال نان و آب نمی شود. در این 2 فصل فرصتهای زیادی برای اثبات حقانیت به صمد داده شده که متأسفانه پاسخ مناسبی در پی نداشته است. واقعیت این است که باختن به این پرسپولیس با این استقلال هنر می خواست که این هنرش نزد تنها مرفاوی وجود داشت. آبی ها با کلکسیونی از بهترین ها فقط 2 صحنه خطرناک روی دروازه حریف خلق کردند در حالی که پرسپولیس با امثال علی عسکری و شکوری می توانست چند بار دیگر دروازه طالب لو را باز کند. همه در پایان دربی 68 از تأثیرگذاری دایی روی تک تک بازیکنان و مجموعه پرسپولیس می گفتند، درطرف مقابل نیز خنثی عمل کردن استقلالی ها، با این همه مهره فقط و فقط به مرفاوی نسبت داده می شد اما...

در این 2، 3 روز با توجه به اظهارات چند ماه اخیر واعظی و مرفاوی تنها به این نتیجه رسیدیم مقصران باخت استقلال در دربی، فوتبال ناپاک بعضی ها، هدایت شده بودن برخی تحرکات، قضاوت بودار مظفری زاده (که همه اعتقاد دارند باید کاظمی را اخراج و استقلال را 10 نفره می کرد!) پیروزی مشکوک سپاهان مقابل سایپا، آشتی مشکوک حاجی مایلی و قلعه نویی، بازگشت مهدوی کیا به فوتبال ایران، استعفای استیلی و هزار و یک اتفاق بی ربط دیگر بوده اند! شما هم مبادا دنبال عوامل دیگری بگردید و خدای نکرده فکرتان را به این سمت سوق دهید که استقلال سوء مدیریت و نقص فنی و تاکتیکی دارد، یک وقت ممکن است به جناب واعظی بربخورد...!



New Email names for you!
Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
Hurry before someone else does!

__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive