به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, August 23, 2008

Re: * EsteghlalBlue * esteghal va system 3-5-2

سلام متقابل خدمت شما هاني عزيز
1-من منتقد قلعه نويي نيستم و يا اگر هم باشم در اين مقطع هيچگونه انتقادي را متوجه ايشان نكردم كه بموقع خود حرفهايم را زده ام اگر خواستيد نمونه برايتان بفرستم.
2- انتقاد من به اين سيستم بازي منسوخ و كنار گذاشته بود و كالبد شكافي كردم كه اصولا انتخاب چنين سيستمي بخصوص در نبود دو پيستون آماده و سرحال بشدت اشتباه است و بايد هرچه سريع تر كنار گذاشته شود و اتفاقا مهمترين اين كنار گذاشتن را شما بيان كرده ايد بسيار بهتر از من.
3- معمولا در فوتبال ايران مربياني موفق هستند كه دفاع محكمي دارند نه آنانكه فرواردهاي سريع و بهتر دارند. چون در يك سيستم هردمبيل شجاعت زياد عين حماقت است و آدم عاقل بايد محتاط باشد حتي در حرف زدنش حتي در خريد كردنش و ....
4- هنوز دير نشده است و با بخدمت گرفتن يك نوك حمله كه در جهان قحط نيست حالا قيمتش بالاست خوب باشد. يك مهاجم كارآمد بهتر و ارزانتر از دو يا چند مهاجم نيمدار است يعني اينها را حاجي و امير نمي فهمند. پس بروند خانه شان عرض خود نبرند و زحمت ما ندارند
5- منتقديان عيب كار را مي بينند و ميگويند معلوم هم نيست كه درست يا غلط بگويند قضاوت با ديگران است ضمن تشكر از شما اشاره مي كنم كه منتقد مي تواند اشكالات را بگويد ولي چون نه مرجع تصميم است و نه مرجع رسيدگي بنا براين معذور است.
منهم به عنوان يك استقلالي از تيم پشتيباني مي كنم وبعنوان يك نويسنده به شهادت نوشته هايم در سايت ايرانساكرسعي كرده ام  يك استقلالي متعادل و منطقي  باشم
عزت زياد
محسن
--- On Fri, 8/22/08, hanny hosseini <joojoo_hanny_2006@yahoo.com> wrote:
From: hanny hosseini <joojoo_hanny_2006@yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * esteghal va system 3-5-2
To: EsteghlalBlue@yahoogroups.com
Date: Friday, August 22, 2008, 12:42 PM

 

دوست عزيز سلام:

اشكالاتي كه روي اين سيستم وارد است رو به دقت بررسي كردين واقعا عالي بود.

اما حالا كه انتقاد كردين راه چاره بدهيد.

در اين شرايط كه تيم فاقد يك مهاجم دريبل زن و سر و خلاق است اين جبر است كه امير قلعه نويي از افرادي استفاده كند كه فقط اسم مهاجم رو دارند

الان در حال حاضر با داشتن چنين افرادي مثل برهاني اكبر پور وعلي زاده سعي داره كه يه نظم به سيستم حمله ببخشه!

اما موفق نبود.

مهاجماني كه الان ما در اختيار داريم واقعا افرادي نيستند كه قلعه نويي بتونه به تنهايي به اونها اعتماد بكنه!

امير قلعه نويي متاسفانه متاسفاته دستيار و اناليزور خوب در كنار خود نداره!

و واقعا در كارش تائثير بدي داره.

در آخر بايد بگم كه قلعه نويي وقت لازم داره ما هوادارا بايد يه فرصت بهش بديم و در بدترين شرايط هم حمايتش كنيم!

يادمون نره كه اگه اسم هوادار روي ماست حمايت از تيم وظيفه ي ماست.

حانيه


 

آقاي قلعه نويي بخاطر رضاي خدا دست از سيستم 3-5-2 برداريد.

نميدانم آيا 3 بازي گذشته تيم استقلال در ليگ هشتم را ملاحظه كرده ايد و يا خير؟ در اين3  بازي بيلان تيم استقلال بشرح3بازي 4 امتياز  كسب و 5 امتياز از دست داده، يعني يك برد يك مساوي و يك باخت 3 گل زده و 2 گل خورده است . بدين معني كه تنها 45% از امتيازات ممكن را بدست آورده است و در مقابل استراتژي كسب متوسط 2 امتياز براي هربازي و دركل 67% در كل فصل اين بيلان بسيار عقب افتاده به نظر ميرسد.

 

چرا اينگونه عاجزانه از امير مي خواهيم كه از اين سيستم مرده درست بردارد. چون اشكالات بسياري بر اين سيستم وارد است و دو بازي اخير و دريافت دو گل به يك شكل ناشي از اشكالات زياد اين سيستم است. در اين مجال اندك سعي داريم به برخي اشكالات اين سيستم بطور گذرا اشاره اي داشته باشيم.
 
1-     از ديد ديناميكي و از لحاظ قوانين فيزيكي سيستمي داراي تعادل است كه توازن داشته باشد و يا برايند نيروهاي وارده بر آن سيستم صفر يا خيلي نزديك به صفر باشد. در اين صورت سيستم اگر ساكن باشد ساكن مي ماند و اگر حركت داشته باشد داراي حركت يكنواخت خواهد بود. متاسفانه در سيستم 3-5-2 تقارن و توازن لازم موجود نيست. و نوسانات زيادي دارد
2-     از ديد استاتيكي نيز سيستم زماني در بهترين حالت استحكام و ثبات قرار دارد كه بيشتر وزنش نزديك به پايه يا نقطه اتكا و يا گرانيگاه سيستم باشد. در سيستم3-5-2 از لحاظ فيزيكي و وزني هم توازني و ثبات ديده نمي شود.
3-     از لحاظ حجمي شما نيمي از بازيكنان موجودتان يعني 5 نفر را در ميانه ميدان مي گذاريد در اين حالت تيم مقابل نيز حد اقل 4 نفر را در يك سوم مياني مي نهد بنا براين ميانه ميدان بسيار شلوغ و درهم برهم مي شود و به خاطر فشردگي نفرات در يك فضاي كم بازي در عرض ممكن نمي گردد و امكان فضا سازي در ميانه دفاع مقابل نيز وجود نخواهد داشت چون 2 نفر بازيكن شما اسير 4 نفر دفاع حريف قرار ميگيرند و امكان ارسال توپ پشت دفاع نيست (با اين فرض كه ما در حال حاضر بازيكني سرعتي و گلزن براي استفاده از بازي مستقيم نداريم و دليل عمده گل نزدن مهاجمان دقيقا همين مطلب است. يعني در حمله كم تعداد. در دفاع كم تعداد و در ميانه ميدان پرتعداد و فضا فشرده و اشباع است و اين روش براي بازي هاي دفاعي در مقابل تيم ها قدر يا در خانه حريف شايد جواب بدهد ولي ما را در بازيهاي هجومي كه بسيار بدانها نياز داريم به سرمنزل مقصود نمي برد.
4-     در حال حاضر تيم استقلال داراي پيستون هاي سريع و دريبل زن كه قابليت حمل توپ را داشته باشند نيست. آنچنانكه 3 يا 4 سال پيش با حضور نوازي و بعد ها فرزاد مجيدي و نيكبخت اين كار براحتي ميسر بود. با اين وصف كه بازيكن سرزن و خلاقي مانند عنايتي نيز در استقلال حضور داشد. در حال هيچ يك از اين 3 عنصر لازمه در اختيار شما نيست. نه امير آبادي نه سپهرحيدري و نه نوك حمله اي سرزن و گلزن در استقلال نيست. بنا براين با بازي سازي از خط دفاع و يا هافبك بايد هجوم را آغاز نمود كه با فشردگي موصوف در تمامي فصل جاري مشكل خواهيد داشت.
5-     تنوع تاكتيكي در اين سيستم بسيار كم است و دست سرمربي تيم بسته و تغيير تاكتيك در طول بازي بسيار نازل خواهد بود. باضافه دو سرمربي هوشيار
     تيم هاي پگاه و سپاهان كه سيستم هاي بازي را بخوبي مي شناسند از عدم توازن تيم در هنگام حمله و دفاع براحتي دو گل مشابه را وارد دروازه استقلال كردند و جاي كوچكترين عكس العملي براي مدافعين مياني كه بسيار از هم دور مي شوند نگذاشتند. لطفا اين دو بازي مرور كنيد.
6-     عصر نسخه هاي پيش ساخته در فوتبال گذشته است. تيم براي تمامي دقايق بايد برنامه داشته باشد و كاپيتان و يا بازي ساز تيم (درست مثل پاسور در واليبال) بايد بازي را در هر لحظه هدايت كنند. كدام عنصر را در اين سيستم داريد؟ جباري كه از فرم ايده آل بسيار دور است و چون پاسهاي عمقي او كه كارساز است در اين سيستم با فشردگي موصوف  فضاها از سوي حريفان پوشش داده مي شود. اگرچه هم اكنون وي در فرم مناسب هم نيست و  خلاقيتش نيز بسيار كمرنگ بوده است. متاسفانه گلي كه مجتبي در بازي با ابومسلم به ثمر رساند ضعف و كم كاري وي را كه ناشي از اين سيستم بازي فعلي استقلال است پوشاند و از وي غافل شده ايم.
7-     علت اصلي عقب ماندگي تاكتيكي و استراتژيكي استقلال در اين دوسال نيز ناشي از همين شيوه تفكر و عادت به اين سيستم بازي است كه هنوز آثار زيانبار و تخريبي آن دامن استقلال را گرفته و با وجود بخدمت گرفتن بازيكنان بسيار خوب در طي اين دوسال هرگز در نتيجه گيري و حتي ارائه بازيهاي سريع و خوب موفق نبوده است. بازيكنان استقلال در اين خلاء تاكتيكي گير كرده اند وبايد بيرون بيايند و اين كار و وظيفه شماست.
8-     همانطور كه در نوشته هاي قبلي نيز متذكر شده ام خلاء يك آناليزور درجه اول و يك مهاجم گلزن حرفه اي در استقلال بچشم مي خورد كه همزمان با تغيير سيستم بازي بايد اين دو نقيصه نيز برطرف شود.
9-     يادتان باشد آقاي قلعه نويي شما وارث مقام سيزدهم و بيش از يكسال ناكامي محض در تيم استقلال هستيد. چشم اميد همه به شماست صبر هواداران هر روز كمتر و كاسه لبريز تر مي شود. شما از كارنامه قابل قبولي در تيم استقلال برخورداريد همانطور كه حجازي در فوتبال ما آبرو و موقعيتي ويژه و فيروز كريم كارنامه اي درخشان در ليگ ايران و جام باشگاههاي آسيا برخوردار بودند و با سر افكندگي اين تيم را ترك كردند. عبرت گرفتن هوش فراوان و تصميم گرفتن شجاعت و صلابت ميخواهد. هم انديشه كنيد و هم چاره جويي.
با آرزوي موفقيت براي امير قلعه نويي و كادر فني و سرفرازي استقلاليان در تمامي صحنه ها. در اين مقوله باز نيز سخن خواهيم گفت و اين امر نبايد منحصر به ما باشد و از صاحبنظران نيز دعوت مي شود كه با نوشته هاي خود به رسالت ها عمل كنند.
 
محسن سليماني (ا ل)



__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive