به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, August 11, 2008

Re: * EsteghlalBlue * bakht be pegah gilan

Ba Salam
Nazarateton Ro Khondam
Ba Bande 10 Besyar Movafegham
Esteghlal Niaz Be Hemayat Ma Dare
Omidavaram Ba Forsate Bishtar Amadegi Bishtar Peyda Konim
 
Mamnon

--- On Mon, 8/11/08, hanny hosseini <joojoo_hanny_2006@yahoo.com> wrote:
From: hanny hosseini <joojoo_hanny_2006@yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * bakht be pegah gilan
To: esteghlalblue@yahoogroups.com, EsteghlalBlue@yahoogroups.com
Cc: tajclubesteghlal@yahoo.com
Date: Monday, August 11, 2008, 11:16 AM


dooste aziz salam
nazaratetoon kamelan manteghi hastesh!
ama agar montaghede hozore alizade hasten janeshini ham barash begin darharsorat ghale noie be borhani etemad nadare va be karesh nemeiad va majidi ham ke az dide ghalenoie farde monasebi nist....

 

علل باخت استقلال در مقابل پگاه گیلان

 

استقلال در روزی که دو تن از ستونهای تیمش را در اختیار نداشت بازی حساسی را باخت. اصولا در یک دوره بازی مثل لیگ تورنمنت های این گونه،  استراتژی سرمربیان روی متوسط 2 امتیاز بسته می شود یعنی برد در بازیهای خانگی و تساوی در خانه حریف. بنا براین باید امروز استقلال بگونه ای توجیه می شد که در رشت نبازد.  تا پایان نیمه اول این تاکتیک تیمی دوام آورد ولی متاسفانه بازی احساسی که در اواخر نیمه اول از سوی استقلال دنبال میشد در نیمه دوم کار دست تیم و قلعه نویی داد. علل باخت تیم استقلال را می توان چنین برشمرد:

1-      عدم حضور کاظمی در میانه میدان و وادادن جنگ میانه میدان به پگاه بخصوص در نیمه دوم بازی. به نظر من گذاشت تقی پور بجای پژمان منتظری یک اشتباه بود نه پژمان آن پژمان موثر روز اول بود و نه دفاع استحکام بیشتری یافته بود. تازه میانه میدان را هم به پگاه داده بودیم.

2-      تقی پور با توجه به فیزیک مناسب و قدرت سرزنی و حتی شوت زنی و تعصب خوبی که دارد باید خیلی پیش از این مشکل خودش و تیم ملی را حل می کرد ولی متاسفانه این بازیکن اشتباهات سرنوشت سازی در بازیها می کند که از سوی مربیان آگاه به او اتکا نمی کنند و در هر تیمی میره در آخر فصل او را نمی خواهند.

3-      صحنه گلی را که نزد در حالیکه فقط یک بغل پا کافی بود و جای تعجب بود که اصلا چرا او آنجاست و درگلی که خوردیم بعلت قرار گرفتن در پشت آلوز توپ را ندید و آلوز با چرخش کامل بدن ضربه را زد که اگر بازیکن باهوشی بود باید در کنار آلوز قرار می گرفت تا بتواند حد اقل با بدن او را مهار کند. برای من سوال است که در آن لحظه بیژن کوشکی کجابود و مامور مهار نوک حمله حریف در هنگاهم دفاع به عهده کدامیک از بازیکنان ما بود

4-      تکروی و غرور بیجای خسرو حیدری و سیاوش اکبر پور و امیر آبادی که بهترین های بازی قبلی بودند ولی در این بازی با غرور خود غرور تیم را درهم شکستند. صحنه گل با خود خواهی و لو دادن توپ از سوی اکبرپور شروع شد. ولی دیدیم که دکتر ذوالفقار نسب چه نسخه ای برای سیاوش پیچیده بود. در طول بازی چند بار سیاوش را سوار بر توپ و بازی دیدید. کدام پاس سالم را توانست ارسال کند.

5-      وقتی تیم نیمه دوم را بدینگونه از دست میدهد مقصر اصلی سرمربی تیم است. برای همین است که می گویند نیمه دوم نیمه مربیان است. متاسفانه قلعه نویی را هم غرور بیجا گرفته بود.

6-      بهر حال باخت امروز استقلال ضربه خوبی بود که شاید امیر و تیم را بخود بیاورد و وای برحال استقلال اگر بخود نیاورد. در استراتژی تیمی فعلا یک امتیاز عقب افتادیم که قابل جبران است. متاسفانه استقلال پس از اقبال آنالیزور خوبی در تیم ندارد امسال هم مثل پارسال از همین رهگذر ضربه خوردیم و خواهیم خورد. آنالیزور است که با یادداشتهایش از یک سو نقاط ضعف تیم را گوشزد می کند و از سوی دیگر نقاط ضعف تیم را به سرمربی یادآور می شود. این کادر هم مثل کادر پارسال از لحاظ فنی کامل نیست و دودش به چشم هواداران بیچاره میرود که به این تیم دلبسته اند.

7-      حضور 90 دقیقه ای علیزاده برای من یک سوال بی جواب  است. اگر امیر اینقدر به علیزاده اعتقاد داشت چرا حتی یکبار او را به تیم ملی دعوت هم نکرد ولی امروزه با وجود یک بازیکن با تجربه مثل فرهاد مجیدی که می تواند هم بعنوان یک هافبک نفوذی خوب و یک رهبر خوب تر در زمین باشد 90 دقیقه حضور علیزاده جای سوال دارد.

8-      اما مهمترین عامل باخت امروز جوان رعنایی است بنام پیروز قربانی. قربانی بسیار محجوب تر از آناست که کاپیتان استقلال باشد. در بازی احساسی غرق می شود و قدرت فرماندهی ندارد و هنگام نفوذ فراموش می کند که کجای زمین است. بشدت عصبی و پرخاشگر می شود. فیروز این را متوجه شده بود و قلعه نویی هم باید متوجه شود که پیروز کارگر خوبی است ولی مدیر خوبی نیست. برای این کار ساخته نشده است. به همین دلیل بسرعت تمرکز تیم از دست می رود. تیم باید در هنگام حمله و دفاع تمرکز داشته باشد یعنی شرح وظایف بگونه این تعریف و نزد بازیکنان ملکه شده باشد که بسرعت در پازل دفاعی یا حمل قرار بگیرند تا بتوانند موثر باشند. و در طول بازی کاپیتان تیم باید نماینده سرمربی و کوچ در تیم باشد و تیم را راهبری کند. ما نیاز به بازیکنی مانند کریم باقری داریم. یک فرمانده تمام عیار با تعصبی مثال زدنی و چشمهایی باز که تیم را با شور وصف ناپذیر به جلو می برد. این است رمز موفقیت پرسپولیس.

9-      عدم تمرکز تیمی: در استقلال طی این 4 یا 5 سال اخیر این ضعف بشدت خود می نماید. نگاه نکنیم که 3 سال پیش قهرمان شدیم. آنهم فقط با اختلاف یک امتیاز و باز هم در هفته های آخر. چه کسی باید نحوه حفظ این تمرکز را برای بازیکنان تعریف کند و به تمرین بگذارد. در تیم های خوب اگر به دقت نگاه کنیم. چه در زمانهایی که تیمشان جلو است و چه وقتی عقب است با نهایت آرامش بازی را دنبال می کنند گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. اینگونه است که منچستر در دقیقه 90  و 91 دوگل به بایر مونیخ میزند و قهرمانی می شود. و هزاران مورد دیگر را می توان مثال زد.

10-    بهر حال باخت به پگاه مثل هر باخت دیگری بمعنای از دست دادن یک امتیاز حساس بود (نه 3 امتیاز چون تساوی در خانه حریف کم از برد نیست) اگر امروز بتوانیم از این باخت درس بگیریم ارزش این یک امتیاز در پایان فصل  بسیاز زیاد خواهد بود و اگر درسی از آن نیاموزیم  و روحیه تیم و خود را ببازیم این 1 امتیاز مثل سال گذشته خوره ای خواهد شد که تیم و سازمان تیمی را از هم خواهد پاشید. امیر قلعه نویی باید هرچه سریعتر یک نوک حمله گلزن مادرزاد و یک آنالیزور با چشم و مغز باز را به خدمت بگیرد.

 

محسن سلیمانی(آ ل)

 




__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive