به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, August 8, 2008

* EsteghlalBlue * az akbarpo0or&amir abadi ta ALI DAEI...!!!

شبكه خبرى برنا صبح ديروز خبر جالبى را روى خروجى خود مخابره كرده كه حرف و حديث بسيارى پيرامون اين ماجرا وجود دارد. در اين خبر آمده است: «فدراسيون فوتبال با ارسال نامه اى به باشگاه استقلال تهران اعلام كرده در صورتى كه دو بازيكن اين تيم از هفته آينده تغييراتى در وضعيت خود به وجود نياورند، از شركت در مسابقات اين تيم محروم مى شوند.»
برنا در ادامه آورده است: «اين دو بازيكن مهدى اميرآبادى و سياوش اكبرپور هستند كه به اعتقاد فدراسيون وضعيت ظاهرى آنها مناسب نيست و بايد اصلاحاتى را در خود به وجود آورند. فدراسيون رسما اعلام كرده در صورتى كه اين دو بازيكن شكل ريش خود را تغيير ندهند، نمى توانند در بازيهاى استقلال به ميدان بروند.» شبكه خبرى برنا در پايان متن خبر خود نوشت: «اين موضوع را نظرى جويبارى در تمرين روز چهارشنبه استقلال به اين دو بازيكن اعلام كرد.»

فرهنگ سازى در فوتبال امرى پسنديده و منطقى است، در كشور ما تمام باشگاه هاى معتبر پيش از آنكه نام خود را به نگارش دربياورند مى نويسند موسسه فرهنگى ورزشى ، يعنى براى عنصر فرهنگ ارزش و جايگاهى خاص قائلند اما زمانى كه به مرحله عمل مى رسيم با اين حقيقت روبه رو مى شويم كه فرهنگ هيچ جايگاهى در فوتبال ما ندارد يا اينكه در اولويت هاى سوم و چهارم ايستاده است!
در راس مجريان فرهنگ مى توان فدراسيون فوتبال را قرار داد، اين فدراسيون با توجه به ماموريت خود قبل از آغاز ليگ هشتم از طريق سازمان ليگ اقدام به تهيه منشور اخلاقى كرد تا بازيكنان متعهد شوند معيارهاى اخلاقى و ارزشى را در طول مسابقات رعايت كنند تا اخلاق مدارى در فوتبال ما رايج شود. خبرى كه در ابتداى اين مقال ذكر شد نمونه اى از اجراى اين منشور اخلاقى است اما سؤالى كه با مرور اين ماجرا در ذهن مخاطب نقش مى بندد نوع نگاه فداسيون به افراد است. در اين مسأله شكى نيست كه فوتباليست ما بايد الگوى نسل جوان و كودكان امروز باشد اما مگر مردان كوچك امروز تنها نگاهشان به سمت فوتباليست هاى ماست مطمئنا دست اندركارانى كه تذكر مذكور را به سران استقلال ابلاغ كرده اند با ما هم عقيده اند كه در فوتبال ايران تمام نگاه ها به سياوش اكبرپور و مهدى اميرآبادى ختم نمى شود، بلكه با وجود افرادى چون على دايى نيم بيشترى از جوانان اين مرز و بوم او را الگوى ورزشى خود قرار خواهند داد، از اين رو افرادى كه به بازيكنان استقلال تذكر داده اند مى توانستند براى اثبات بى طرفى و عدالت به سرمربى تيم ملى هم در مورد همان شكل ريش متذكر شوند. البته دايى زنجير طلا دورگردن دارد كه دو بازيكن استقلال ندارند! به نظر شما فدراسيون فوتبال مى تواند به على دايى بگويد دكمه يقه اش را ببندد، زنجير طلا را باز كند، ريش خود را اصلا كند يا ... منظور به اين نيست كه فدراسيون با تداوم اين رفتار و بسته نگه داشتن جو فوتبال و باشگاه ها مى تواند اخلاق را رواج دهد، اما به ياد داشته باشيم نبايد ميان مهره ها تبعيض قائل شد. اگر خرد و عقل مقامات فدراسيون به اين نقطه ختم شده كه ريش اميرآبادى با اخلاق ايرانى در منافات است ، پس بايد همين تذكر را در قبال على دايى هم داشته باشد.
اما حالا بايد از مجريان و تصميم گيرندگان فدراسيون يك سؤال ويژه پرسيد. آيا با اصلاح ريش اميرآبادى و اكبرپور، تمامى مشكلات اخلاقى فوتبال ايران رفع مى شود به نظر مى رسد اصل را به فراموشى سپرده ايم و به اجزاى ريز جزييات توجه مى كنيم. در روزهايى كه دلالى و باج گيرى در فوتبال ايران بيداد مى كند، ريش اكبرپور معيار اخلاق مدارى شده است. آيا همين مقام مسؤول متوجه تغيير مثبت اخلاق سياوش اكبرپور نشده است آتش زير خاكستر را فوت نكني

__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive