به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, August 30, 2008

* EsteghlalBlue * در دمولند کی به کیه

 
داستانک: از نیمه راه یک صحنه
 
شما در يكي از روستاهاي دمولند با دشواري زندگي مي كنيد. وضع مالي مناسبي نداريد تعداد افراد خانواده تان بسيار زياد است براي رسيدن به مدرسه و كلاس درس مجبوريد هرروز از روستايتان تا مدرسه 4 كيلومتر پياده روي كنيد و خلاصه اوضاع چندان مناسب نيست. علاوه بر كمك به پدرتان در مزرعه اي كه  كوچكي با بزرگي آن هم چندان مهم نيست ودر آن سيب زميني مي كاريد ، اوقات فراغتتان را به بازي دركوچه ها با الك دولك و هفت سنگ و يك پي دو پي مي گذرانيد.



 

 قدري لكنت زبان داريد و اسباب شوخي  و تمسخر همسالان هستيد و اين عيب مختصر تمام مدت زندگي شما را آزار ميدهد و در طول مدت تحصيل كماكان اسباب شوخي و تمسخر همسالان هستيد. از بس بچه روشني هستيد همكلاسي ها که گویا از استعداد های آینده شما با خبرند نام شما را  مزین به پیشوند  چراغ می کنند وبه شما لقب چراغ... داده اند. کسی نمیداند چرا این پیشوند را انتخاب کرده اند!
 
يك روزورود يك توپ پلاستيكي به مدرسه و متعاقب آن استقبال دوستان همكلاسي و هم مدرسه اي از اين ميهمان تازه وارد و مشغوليتی که  نقشي مهم  در خالي كردن انرژي دوران كودكي بازي مي كند؛  اتفاق مهمي در زندگي شما مي شود و در تمامي لحظات زندگي شما را همراهي مي كند.
 
 درستان تمام مي شود كنكور ميدهيد در بهترين دانشگاه قبول مي شويد و بالاجبار به پايتخت دمولند مي آييد. در كنار درس فوتبال را ادامه ميدهيد. هنوز يك چيز شما را بشدت آزار ميدهد.  لهجه نا آشنای پایتخت نشین ها و لقب چراغ.... که  معلوم نیست کی راپورت داده و در اینجا هم دست از سر شما برنمیدارد .  ولي انصافا سخت كوشيد و علاوه بر تغيير لهجه گويش دمويي را در دستور كار قرار ميدهيد و به سرعت آن را مي آموزيد و بكار ميبريد. در زمستان وتابستان با توجه به قدرت بدني بالایی که نتیجه  گذراندن شرايط سخت و دشوار زادگاه  شماست كه  از بدنتان يك ماشين آلي با استحكام ماشينهاي صنعتي ساخته است . تلاش مي كنيد و كماكان شانس هم در راه است و شما هم با گره هاي رواني دوران كودكي انگيزه هاي فراواني براي پيشرفت داريد بسيار فراتر از همسالان وبيشتر از ساير همكلاسي هايتان. پس در ساعات خارج از كلاس و در دانشكده به فوتبال ادامه ميدهيد. در درس هم موفقید. هم انگیزه و هم بهره هوشی فوق العاده.
 
 از تيمهاي دسته پايينتر شروع مي كنيد- از تيم حمل و نقل شهري- و روند موفقيت هايتان شما همواره در شيب مثبت يك منحني تصوير مي شوند. موفقيت پشت موفقيت. شما با وجود آنكه فرزند كوچكتر خانواده هستيد ولي هرروز بر شتاب موتور موفقيتتان اضافه مي شود و پيش مي رويد. زمانه تغييير مي كند. فوتبال در دنيا به صنعت پول سازي تبديل مي شود. شما هم با مشام تيزتان در مي يابيد كه رشته تحصيلي -باندازه يك پاپاسي ارزشي ندارد و آن پولي كه صرف تحصيل شما از ميان سفره مردم برداشته شده و يك فرصت را از يك فرزند ديگر دمولند گرفته است -همه كشك است و به جايي نميرسد . بايد همچنان به جلو رفت.اين است كه در اين تعريف تازه از فوتبال جايگاهي مي يابيد. پول و پول موتور محرك انديشه هايتان  می شود و از آنجا كه شانس هماره يارتان است و خوب بو ميكشيد، از چشم تيزبين سرمربي خوشنام تيم  يكي  از بانكها پنهان نمي مانيد وبنا بر اين در تيم اين بانك عضويت مي يابيد. هرچه باشد بانك يعني مخزن پول و مركز عطر خوش آن.
 
ديري نمي گذرد فرصت خوبي فراهم است . ميدان خالي شده است ازبازيكنان نامدار تيم ملي و دست به جوانگرايي زده مي شود و شما ناگهان  به تيم ملي راه پيدا مي كنيد. ديري نمي گذرد به بركت نام هاي ناشناخته اي چون مالديو و سورينام و گلهاي زده به آنان در قالب تيم ملي سر به آسمان می سایید ،  به خارج ترانسفر مي شويد،  پول خوبي گيرتان مي آيد و با برادران سرمايه گذاري مي كنيد و در اين عرصه نيز با توجه به بهره هوشي بالا و با استفاده از نام بلندي كه يافته ايد گوي سبقت را از ديگران مي رباييد.
 
سالها در اوج ميمانيد و ركوردهاي بالايي را در دنيا جا بجا مي كنيد. شانس كماكان با شماست. مالديو و سورينام و ..... در اين پروسه نردبان ترقي خوبي هستند. كسي منكر لياقت هاي شما نيست ولي خودتان هم ميدانيد كه مهم اين است  در اين زنجيره خوب جا افتاده ايد و با حركت اين زنجيره خواه و ناخواه در حركتيد و ديگر حتي اگر بخواهيد بايستيد ديگر نمي توانيد. كسي را ياراي کنار زدن شما نيست. لابي كردن را فوت آب شده ايد. داد زدن و فرياد كردن و توپ تشر را استاد كرده ايد.
 
 آرام آرام گاه تغيير فرا ميرسد صداي همه در آمده ولي ول كن قضيه نيستيد. مگر مي شود چنين گاو نه من شيردهي را رهاكرد. شما را كنار مي گذارند ولي از رو نميرويد. حالا بايد از ميان گود به كناره ها رفت ولي كينه را بايد نگهداشت چون در سلسله مراتب پله هاي نردبان ترقي در دمولند كلمه كينه قدري بالاتر از داد و فرياد نقش بسته است ، درست  زير پله حاشا و دو پله بالاتر از سنگ پا. همچنانكه خالي بندي و دادو فرياد هم براي خود جايگاهي ويژه دارند.
 
 براي استفاده از" ِبرَند" نامتان به يكي از قطب هاي صنعت ماشين سازي مي رويد. يك مربي فرنگي تيمي را بسته و آماده كرده چند هفته اي است كه نتايج خوبي هم گرفته و بنا به دلايلي نا معلوم!؟  اكله مي شود و پا به قرار می گذارد. شما که در این میان نقشی ندارید،  معصومانه،   قبراق و آماده بر پشت اسب زين شده مي پريد و همين تصادف ساده و پيآمد آن در هم ريختگي در ميان بزرگان فوتبال ناگهان خود را تاج بر سر مي بينيد.
 
بر ميگرديد و به پشت سرتان نگاه مي كنيد. راه طولاني ولي سخت و دشوار و با لذتي را سپري كرده ايد. آرام آرام خود را فراتر از لباستان مي بينيد همه پوسته ها را دريده ايد و ناگهان منفجر مي شويد. در دمو لند چه خبر است؟
 
چقدر خوب بزودی نشان میدهید که توجیه و بند بازی را هم  به زیبایی فرا گرفته اید هرگاه که پیروزید همه از فضل شما ست و خواست خداوند متعال  و هرگاه که می بازید یک نام: "داور".  مقصر ناكامي ها را شناخته ايد چون اندكي بعد يعني در فصل بعدي مقصر ناكامي ها را به همه معرفي مي كنيد. داوران. در طول مسابقه مرتبا به كنار زمين مي آييد و با داد و فرياد اين ذوالفقار پيشرفت در دمولند را بزيبايي بكار ميبريد الحق كه اسلحه اي كاربر است. مقصر سقوط تيم داوري است و در یک برنامه تلویزیون همه این دشمنان قسم خورده  را با مهارت  بزمین می کوبید .چه زیبا حتی مجری قهار برنامه پر مخاطب تلویزیونی را هم مات می کنید . مقصر به همگان معرفي مي شود. داور و داوران.... اين جنايتكاران قرن
 
در زير 40 سالگي ديگر مرزي نيست  در تاریخ و آمار و دمولند و قاره  آسيا كه پشت سر نگذاشته باشيد. ديگر كسي  جلودارتان  نيست. از  خود بيخود مي شويد. ميدان خالي شده. ناكامي هاي طويل المدت تيم منتخب كشورتان اينجا هم زمينه را بگونه اي عالي فراهم كرده است. يك  سرمربي ترسو و بزدل اروپايي كه حتي قدرت كنار گذاشتن يك بازيكن در تيم ملي را ندارد، بقدري گند زده است كه بوي عفنش دنيا را برداشته است. سرمربي وطني هم دريك تورنمت آسيايي در اثر بی تدبیری و لجبازی  بدون باخت اوت شده و دربدري هاي فدراسيون بي خاصيت نيز براي استخدام سرمربي بين المللي بي نتيجه است و دريغ از يك مربي درجه 3 اروپايي كه بيايد و عنان اين كشتي ناكام را بدست بگيرد.
 
 در طرفه العيني مجددا تاج گذاري مي كنيد. آنهم  پس ازيك توپ و تشر( يعني شكل ديگر داد و فرياد) عوامل پشت پرده با كنار گذاشتن حريف وطني  از فرنگ آمده،  دستهاي شما را در همان راند اول بالاميبرند. كماكان روند موفقيت ها مثبت و شيب منحني رو به بالاست. اوضاع هم كه عالي است. در دمو لند كسي از كسي حساب نمي كشد. يعني جرات حساب كشيدن ندارد. كسي حق سوال ندارد. مطبوعات غلط مي كنند. كارشناسان غلط مي كنند. مردم به استاديوم ها نمي آيند تا به شما بفهمانند كه چه خطري شما را تهديد مي كند  ولی  خرد جمعي هم كشك است. تماشاگران هم با انگ شما ناك اوت مي شوند و  تنها شماييد كه بدون توجه  به آنان ميتازيد و ميتازيد و ميتازيد.
 
با هوش سرشاري كه داريد بخوبي دريافته ايد كه در دمولند مديريت پاسخگو يعني كشك و مديريت سخنگو يعني همه چيز. فوتبال مبتني بر حرف و ادعا و نه علم. موفقيت يعني توپ زدن نه در زمین که پشت میکروفن. يعني حرفهاي گنده زدن. یعنی جنجال. می پرسید در صورت شكست چه اتفاقي ممكن است بيفتد؟ هيچي.  مهم اين است كه شما موفق باشيد. پولتان را بگيريد و دوسه روز بعد در پستي ديگر و در صندلي گردان ديگري فرو برويد.
 
در دمولند فقط كافيست يك بار و فقط يكبار شما عنواني را تصاحب كنيد. بعد از آن نانتان در روغن است. نه ازين روغن هاي بوگندي يا واسكازين بلكه در روغن فرد اعلاي كرمانشاهي كه مدتهاست دكتر ها براي حفظ تناسب اندام و عروق براي عوام الناس ممنوع كرده اند. و فقط شما و همپالگي هاي بزرگوارتان از آن بهره منديد.
 
 اصلا در دمولند كي به كيه؟  مهم " ِبرَند" شماست كه بين المللي شده و اگر و فقط قدري ديگر اين شانس با شما يار باشد بزودي دروازه هاي كشورهاي عربي و جهان سومي بروي شما گشوده مي شود. مگر نه اينكه در جهان سرمايه داري هر كالايي را قيمتي است درخور...... و شما شبها که به رختخواب می روید در فکر توجیه باخت های احتمالی مقابل تیم های هم گروه هستید. این مهارت را هم آموخته اید میدانم. بسیار باهوش و پیگیر هستید. می توانم آنونس این فیلم را پیش چشمانم مجسم کنم.
 
 مهم اين است كه شما كماكان خوب بو بكشيد و بموقع ركب بزنيدباختي كه باختي  تازه شايد هم بردي خوب مفت چنگت. نه اين ضامن ماندن است و نه آن دلیل رفتن بلكه ضامن موفقيت توپ و تشر است فرم تكامل يافته داد و فرياد است،  پس دم را غنيمت شمار كه فردا ديره.  همیشه برای باختن یک توجیه وجود دارد ولی برای بردن جواب یکی است: به فضل خدا و دعای مردم میهن و دانش و تلاش شما
 در دمو لند كي به كيه؟
 
 محسن سلیمانی آ ل

__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive