به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, February 16, 2008

* EsteghlalBlue * روزیکه استقلالی نبودم

 Ø±ÙˆØ²ÛŒÚ©Ù‡ استقلالی نبودم:
اون روزا توی تیم نوجوانان باشگاهمون بازی میکردم. وقتی هم که تیم جوانانمون بازی داشت من و یکی دیگه از تیم نوجوانان رو میبردن جوانان. دقایقی بازی به ما میرسید که خیلی ارزش داشت برامون .
قرار بود جمعه ی اون هفته جوانان ما با جوانان استقلال بازی کنن توی جام حذفی. جوانان استقلال اون سالها بهترین تیم جوانان ایران بود و با مربیگری محمد صلاحی یه تیم قدرتمند داشت که چند تا از بازیکناشون توی تیم اصلی استقلال هم بازی میکردن.
وقتی آخر تمرین به من گفتن که برای بازی جمعه منو خواستن و باید برم امجدیه, توی پوست خودم نمیگنجیدم. انتظار نداشتم که بازی برسه به من. همون نیمکت نشینی هم برای من نوجوون خیلی جذاب بود.برای منکه یه استقلالی تمام عیار بودم .
بازی شروع شد. سرمربی ما که اعتقاد داشت حقشو خوردن و مربی بزرگیه و براش افت داره که روی نیمکت جوانان بشینه, از روی سکوها تیم رو هدایت میکرد, مثل همیشه.
اون وقتا موبایل نبود. یه نفر رابط بود بین نیمکت و سکو. استقلال عالی بازی میکرد. دقیقه ی 30بود که گل دوم رو خوردیم. مربی پیغوم داد از روی سکو. گفته بود که من بلند شم , گرم گنم. جا خوردم. باورم نمیشد. بقیه بچه های نیمکت با حسرت نگام میکردن. از همه کم سن و سال تر بودم. خیلی استرس داشتم.دستام میلرزید. زانوهام جون نداشت انگار.
رفتم پشت دروازه و شروع کردم گرم کردن.تماشاچیای استقلال زیاد بودن. 3-4 هزار نفر میشدن که رقم خوبی بود برای مسابقات جوانان. بعضیاشون مسخرم میکردن. چون خیلی ریزه میزه بودم ولاغر. پیرهن شماره18 که بهم داده بودن به تنم گریه میکرد انگار. یه ذره که گرم کردم اوضاع عادی تر شد برام .کم کم استرسم کم شد. از مسخره کردن اونا هم ناراحت نمیشدم. آخه خودم استقلالی بودم.
هاف تایم توی رختکن مربی گفت که هافبک راست بازی کنم. توی حمله 4-3-3 توی دفاع 4-4-2. ( آقا شاپور) که بازیکن بزرگسالانمون بود و میدون دیده, اومده بود توی رختکن.دوزاریش افتاد که من چه حالی دارم اونجا. منو کشید کنار و گفت: ( به هیچی کار نداشته باش.فقط بازی همیشگی خودتو بکن. اگه فحش خواهر مادر شنیدی هم ناراحت نشو. فکر کن به من فحش میدن نه به تو.... برو دست علی به همرات). جون گرفتم انگار.
نیمه دوم شروع شد. استقلال دست بردار نبود. عجب تیمی داشتن. اونا حمله میکردن و من دوست نداشتم برگردم عقب. میخواستم دائم توی یک سوم دفاعی استقلال باشم تا یه کاری بکنم. همین شد که سرمربی دادش بلند شد. 2-3 بار از روی سکو داد زد: (برگرد عقب , بچه!! )... عادت داشت به من میگفت: ( بچه).
همین شد سوژه ی بعضی تماشاچیا.( بچه باید برقصه- بچه باید برقصه)
زیاد ناراحت نشدم........ سمت راست یه توپ رسید به من. یه نفر رو دریبل کردم. از دومین نفر که اسماعیل فنونی زاده بود رد شدم که اسماعیل توی 18 قدم با لگد گذاشت روی زانوم. پنالتی رو شاخش بود. ولی داور اوت گرفت. بچه هامون همگی اعتراض کردن. 2-3 تا کارت نصیبمون شد.
هم درد داشتم هم اعتراض. روی زمین افتاده بودم که دفاع آخرشون گفت: ( بلند شو بچه ک--.....)
خیلی ناراحت شدم,. هم از فحشی که شنیدم, هم از اشتباه داور. تما شا چیا دوباره گیر دادن: ( بچه گریه نکن-بچه گریه نکن). بغض کرده بودم ناجور. میخواستم بگم بابا , به مولا منم استقلالیم. خونم آبیه به خدا,... ولی.....
داغ کرده بودم. با جدیت بیشتری بازی میکردم.هر توپی که لو میدادم , تما شاچیا هو میکردن. شده بودم سوژه.
چند دقیقه گذشت . یه توپ دیگه گیرم اومد. اولی رو دریبل کردم. از دومی که رد شدم, قبل از اینکه لگد بخورم, با یه پاس عرضی توپ رو به حسین رسوندم تا با یه بغل پا گل بزنه.
توی عالم نو جوونی خیلی ذوق کرده بودم.جوگیر شده بودم.بالا Ùˆ پایین میپریدم. انگار توی جام جهانی خودم Ú¯Ù„ پیروزی روزدم.! غافل از اینکه 2Ú¯Ù„ عقب بودیم.!!  
همین شد Ú©Ù‡ تماشاچیا دوباره گیر دادن Ùˆ هو میکردنم. برای اولین باربود Ú©Ù‡ از استقلال  Ø¨Ø¯Ù… میومد Ùˆ بعضی بازیکناشو بعضی هواداراش.!! در حالیکه خودم یه استقلالی بودم , اونم  Ø¯Ùˆ آتیشه.
استقلال ما رو برد Ùˆ با صلابت قهرمان شد.سالها از اون موقع میگذره.  هنوز هروقت تماشاچیا بازیکن حریف رو هو میکنن , حس بدی پیدا میکنم. هنوز وقتی بازیکن استقلال با حریف درگیری لفظی پیدا میکنه, حالم بد میشه یه جورایی.
به خودم میگم حیف استقلال نیست که بعضی بازیکناش اونجوری باشن و بعضی هواداراش اینجوری؟!
هنوز وقتی یه بازیکن فحش میخوره حالم بد میشه یه جورایی....
 
اسی â€" دلــتا 


Be a better friend, newshound, and know-it-all with Yahoo! Mobile. Try it now. __._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/esteghlalblue

http://www.esteghlalblue.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive