به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, March 2, 2008

* EsteghlalBlue * Kootah az football

بحث سرمربيگرى در تيم ملى، بحث حساسى بود و نمى توانستيم تصميم عجولانه اى بگيريم. از سوى ديگر خاوير كلمنته هم وقت زيادى از ما گرفت تا ۴۸ ساعت گذشته هم اين مربى اسپانيايى در حال مذاكره با فدراسيون فوتبال بود با اين حال واقعاً تكليف معلوم نبود.على كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اين مطلب، گفت: سرانجام با توجه به جميع شرايط «على دايى» را به عنوان سرمربى تيم ملى انتخاب كرديم. شايد برخى بر اين باور باشند كه سرمربى جديد ايران ناگهانى انتخاب شده است چون نام وى در ميان گزينه هاى مطروحه نبود. براى روشن شدن افكار عمومى بايد عرض كنم مذاكره با على دايى از مدت ها پيش شروع شده بود چون پيش بينى مى كرديم كه مذاكرات با كلمنته كه به دنبال وقت تلف كردن بود به جايى نرسد. وى افزود: به خاطر دور ماندن از حاشيه و جنجال، فدراسيون با تاكتيك خاصى شروع به مذاكره با على دايى كرد. البته قبل از مذاكره با وى، برنامه اى از او دريافت نكرده بوديم با اين حال تمام امور هماهنگ شده بود و طرفين مى دانستند دنبال چه هستند. روز گذشته هم آخرين نشست را با دايى داشتيم و او هم برنامه هايش را ارائه كرد كه در نهايت به توافق نهايى رسيديم.كفاشيان در توضيح علل انتخاب دايى به عنوان سرمربى جديد تيم ملى اظهار داشت: على دايى يك چهره بين المللى با كوله بارى از تجارب گرانبهاست كه شامل فعاليت هاى وى در عرصه مربيگرى نيز مى شود. او هر چند در زمينه مربيگرى يك مهره جوان به شمار مى رود با اين حال كارنامه درخشانى دارد. به هر حال اميدواريم دايى هر چه زودتر برنامه هاى خود را اعلام كند و تصميم نهايى را در مورد دستيارانش بگيرد.رئيس فدراسيون ادامه داد: از باشگاه سايپا هم كمال تشكر را دارم كه در خصوص انتخاب على دايى به عنوان سرمربى تيم ملى نهايت همكارى را با فدراسيون داشت. البته همگان مى دانند سايپا نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسياست با اين حال موضوع تيم ملى اولويت فوتبال ايران است. اميدواريم على دايى تمام توانمندى هاى قابل تحسين خود را در راستاى آماده سازى تيم ملى به كار گيرد و بتواند همچون دوران پربار بازى كردن و گلزنى اش در عرصه مربيگرى هم بهترين باشد.
 
«افشين قطبى» سرمربى پرسپوليس پس از پيروزى مقابل مقاومت سپاسى گفت: بازى بسيار خوبى بود و ما توانستيم برنده اين جدال ديدنى باشيم. وى ادامه داد: پرسپوليس در نيمه اول، بازى را در دست داشت و هر طور كه مى خواست روند آن را تغيير مى داد. البته نبايد از بازى موثر نيكبخت در نيمه اول به سادگى گذشت. او نشان داد يكى از بهترين بازيكنان پرسپوليس است. در نيمه دوم نيز توانستيم توپ و ميدان را در دست داشته و يك گل ديدنى ديگر به ثمر برسانيم كه كمك بزرگى بود به پيروزى ما. اين گل نيز حاصل همكارى بادامكى و نيكبخت بود اما بيشتر از همه براى رودباريان خوشحالم چرا كه وى در اين بازى نشان داد بهترين دروازه بان ايران است. قطبى افزود: آقاى پيروانى تيمى خوب و جوان را در اختيار دارد كه همواره مقابل پرسپوليس دونده و عالى بازى كرده اما اين پيروزى نشان مى دهد پرسپوليس توانايى لازم براى قهرمانى را دارد. من هنوز هم به قلب شير بازيكنانم اعتقاد دارم زيرا با اين پيروزى يك صدرنشينى عالى و شيرين به دست آورديم. ما در هر بازى براى جبران ۶ امتيازى كه از ما كسر كرده اند تلاش مى كنيم. چند بازى آينده مان در تهران است و بايد در آن نتيجه بگيريم. چاره اى به غير از كسب هر ۳ امتياز در ديدارهاى آينده برايمان نمانده زيرا مى خواهيم قهرمان شويم. قطبى با تمجيد مجدد از رودباريان اظهار داشت: او نگذاشت بازيكنان حريف به گل برسند، مانند دروازه بان تيم ابومسلم كه موتورش مقابل ما مثل يك هواپيما كار مى كرد و همه توپ ها را مى گرفت. سرمربى پرسپوليس داورى بازى را متوسط توصيف كرد و گفت: فوتبال مثل يك ميز است كه اگر يك پايه آن را برداريد، تعادل برهم مى خورد. داوران نيز يك پايه هستند در ميز. فوتبال ما بايد حرفه اى باشد و از داوران انتقاد نكنيم زيرا داور نيز مثل همه ما يك انسان است و احساس دارد. گاهى اوقات نيز در زمين فوتبال اتفاقاتى رخ مى دهد كه تنها داور تصميم درست را اتخاذ كرده و مربيان كه بازى را از بيرون مشاهده مى كنند دچار اشتباه شده اند. به همين دليل نمى خواهم از قضاوت بازى ايراد بگيرم.
 
رئيس اسبق فدراسيون فوتبال هشدار داد اگر مسئولان فدراسيون جديد نسبت به شرايط ليگ برتر هوشيار نباشند، سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به كمترين حد ممكن خود تنزل پيدا خواهد كرد. «محسن صفايى فراهانى» كه پس از شركت در كميته فنى AFC به تهران بازگشته اظهار كرد: در اين نشست درمورد شرايط باشگاه هاى مختلف براى حضور در ليگ قهرمانان بحث شد و جمع بندى امتيازات كشورها در دور اول بازرسى نمايندگان AFC مورد بررسى قرار گرفت كه ايران مكان ششم آسيا را به دست آورد. وى افزود: در مجموع امتيازات ارائه شده، ژاپن از ۵۰۰ امتياز در نظر گرفته شده ۹۰ درصد امتياز را كسب كرد، اين در حالى بود كه ايران پس از ژاپن، كره، چين، عربستان و استراليا در مكان ششم و با كمتر از ۶۰ درصد امتياز قرار گرفته است. صفايى فراهانى تأكيد كرد: اين يك هشدار براى فوتبال ايران است. باشگاه ها و فدراسيون فوتبال بايد هوشيار عمل كرده و شرايط را براى دومين بازرسى نمايندگان AFC در اول آوريل فراهم كنند. اگر دقت لازم صورت نگيرد، سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به كمترين حد ممكن خواهد رسيد. رئيس سابق كميته انتقالى افزود: شخصا حاضرم تمام همكارى هاى لازم را كه صلاح باشد با مجموعه فدراسيون فوتبال براى ارتقاى سطح كمى و كيفى باشگاه هاى ايران جهت كسب سهميه مناسب در ليگ قهرمانان آسيا انجام دهم. مسئولان فدراسيون فوتبال بايد با برنامه ريزى مناسب شرايط را براى كسب سهميه بيشتر در ليگ قهرمانان فراهم كنند. وى به ايرادات اساسى حاكم بر ليگ فوتبال ايران اشاره كرد و گفت: زمانى كه در كميته انتقالى بودم، بارها نسبت به ثبت رسمى سازمان ليگ حرفه اى ايران به عنوان يك NGO هشدار دادم اما توجه خاصى نشد. متاسفانه پس از گذشت ۷ سال هنوز سازمان ليگ حرفه اى ايران به عنوان يك موسسه به ثبت نرسيده و زيرمجموعه فدراسيون عمل مى كند كه اين موارد از نگاه AFC و فيفا داراى امتيازات منفى است. صفايى فراهانى تأكيد كرد: در حال حاضر فاصله ايران با ساير كشورهاى آسيايى براى كسب سهميه ليگ قهرمانان بسيار زياد است و بايد اين فاصله را به حداقل رساند. مى توان در ۲ ماه آينده شرايط لازم را براى كسب وضعيت مناسب تغيير داد. فقط بايد مسئولان فدراسيون با درايت و هوشيارى بيشترى عمل كنند.
 
 
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: خوشحالم كه قطبى سرمربى تيم ملى فوتبال نشد. «حبيب كاشانى» درباره انتخاب على دايى به عنوان سرمربى تيم ملى اظهار داشت: اين انتخاب را به دايى تبريك مى گويم. اميدوارم كارنامه موفقى داشته باشد. وى افزود: من و ساير مسئولان پرسپوليس در خدمت تيم ملى هستيم. اگر كمكى از ما بخواهند، در هر شرايطى كمك خواهيم كرد. وى درباره عدم انتخاب سرمربى پرسپوليس به عنوان سرمربى، تيم ملى گفت: افشين قطبى يك سال با ما قرارداد دارد و تا پايان اين زمان در خدمت وى هستيم. كاشانى خاطر نشان كرد: از عدم انتخاب قطبى به عنوان سرمربى تيم ملى خوشحال هستم. در شرايط فعلى، زمان براى فوتبال ملى ما بسيار محدود است اما اميدواريم كه كادر فنى جديد با بهره گيرى از تجارب مربيانى مانند قطبى، راه را براى رسيدن به افتخارات بزرگ فراهم كند. مديرعامل پرسپوليس عنوان كرد: انتخاب على دايى به عنوان سرمربى تيم ملى اسباب ناراحتى ما نشد؛ اگرچه قطبى برنامه هاى جامع و كاملى را به فدراسيون ارائه كرده بود. وى درباره پيروزى پرسپوليس در هفته بيست و سوم ليگ برتر مقابل مقاومت سپاسى اظهار داشت: ۳ امتياز حياتى را در شيراز كسب كرديم. از زحمات تمامى بازيكنان به ويژه از تلاش مضاعف حسن رودباريان و نفرات خط دفاع، نهايت تشكر را دارم. اميدوارم پرسپوليس تا پايان فصل به صدرنشينى ادامه داده و قهرمانى را كسب كند.
 
 
سرمربى تيم فوتبال سپاهان بعد از شكست تيمش مقابل پاس با تقدير از بازى اين تيم همدانى گفت: بازيكنان من امروز محو بازى خوب پاسى ها شدند و متأسفانه نتوانستند دستورات من را در زمين پياده كنند اما اين شكست دلايل ديگرى هم دارد و مهمترين آن ثابت نبودن محل بازى تيم ما طى ۶ هفته همكارى من با اين تيم بوده است. ژوروان ويه را افزود: متأسفانه من در اين مدت نقش مربى پروازى را داشته ام و تيم من هنوز نتوانسته در حضور تماشاگران خودى بازى كند كه همه اين مسائل روى هم عوامل شكست يك تيم را فراهم مى كند. وى در رابطه با حريف ديروز خود نيز تصريح كرد: منكر بازى خوب پاسى ها نمى شوم و آنها پس از به ثمررساندن گل هاى خود با روى آوردن به دفاع منطقى و با حمايت تماشاگران خود توانستند پيروز اين ميدان باشند. بازيكنان من ديروز در دفاع پاس همدان گير كردند واصلاً در حد انتظار ظاهر نشدند.
 
 


Looking for last minute shopping deals? Find them fast with Yahoo! Search. __._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/esteghlalblue

http://www.esteghlalblue.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive