به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, May 4, 2009

* EsteghlalBlue * استقلال



سلام به همه خوبان

سلامی به شفافیت اب به  گرمی آفثاب و به آبی آسمان دلهایتان

از سالهایی صحبت میکنم  که زیاد دور نیست ولی در ذهنم به فاصله یک قرن یا یک هزاره جای گرفته است

سالهایی که  ورزش را در مدارس با آهنگ ورزشی اجرا میکردیم

برنامه صبحگاهی در مدرسه با موسیقی توام بود همزمان در تمام ایران

همه چیز در ذهن من یک رنگ داشت فقط ابی

این رنگ را به خاطر لطافت خاصی که داشت دوست داشتم

جلد کتاب و کلاسورم آبی بود و با عشق به این رنگ روزها وایام را سپری می کردم.

در نوجوانی  به ورزش بسکتبال روی آوردم انگشتام ثحمل توپ بسکتبال رانداشتند

احساس خوبی نسبت به فوتبال پیدا کردم  تیم محلات وبعد نوجوانان وجوانان استان

مسابقات جوانان آسیا را در استادیوم ارتش شیراز از نزدیک نظاره گر بودم بدون حصارهای 10 متری قفس مانند در استادیوم پیرحافظیه بارها بازی کردم  

  مجله های  هفثگی ورزشی  مانند دنیای ورزش و کیهان ورزشی

وروزنامه های دیگر در کنار کتاب ها ودفترهایم در دبیرستان نمی توانستم همراه نداشته باشم

مسابقات  فوثبال جوانان آسیایی در تایلند بر گزار میشد

و صبح با این جمله شنیدنی از رادیوروزم

آغاز شده بود درود بر حسن روشن روشنی بخش استادیو م بانکوک

غرق غرور اسطوره هام پیدا کرده بودم روشن حجازی علی جباری  بهتاشفریبا و دهها نام

پر افتخار دیگر...شاید اینجا بود که در شهر شیراز در کنار نام برق نام دیگری را می شنیدم

 

    حالا دیگه  روی این نام تعصب داشتم احساسم این بود     ازشنیدن آن نام لذت میبردم(تاج تهران)یا همین استقلال  تهران 

حالا دیگه یک استقلالی بودم........

در ورزشگاه  حرف از گل بود......

...ما گل میخایم..

حرف از  اتحاد ودوستی بود

تا اینکه  یواش یواش  نام های  دیگری پیدا شد ..شیر سما...ایران چکارش کرده  ... سوراخ  سوراخش کرده

...دروازه بان نداشتن به جاش سوراخ گذاشتن

و کمی  بعد تر .. باید برقصه و...حیا کن و..

این فرهنگ و ادبیات بود که من رغبت حضور در میادین را از دست دادم

این ادبیات  مال ما نبود این قسمتی از فر هنگ من نبود

سالها گذشت ونام استقلال شادی بخش قلب من و خانواده ام بود

با عضویت در این گروه احساس خوبی داشتم

انسانهای فر هیخته ای که هر روز بدون کوجکترین توقعی 

صفحات اول روزنامه ها  واسمون میفرستادن جای اظهار نظر و تبادل اندیشه بود  یکی بودیم

...

...مدتی فرصت نکردم متنی را ارسال کنم  ولی کارهای  زیبای زمزم اسی دلتا  خازن و این آخری ها کیانی  با ولع زیاد می خواندم

بیایید  به من که سی سال ریاضیات را در دانشگاه و دبیرستانها تدریس میکنم انگ جاسوس  قرمزها  داشتن همپالکی ولغات زشتی که از بیان ان شرم دارم نزنید

بگذارید  تا این گروه را همانند استقلال عاشقانه دوست داشته باشم

ارادتمند همه آبی ها

محمد علی باغویی




__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive