به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, April 29, 2009

Re: * EsteghlalBlue * سوالات بدون جواب و يا بدون شرح در مورد قلعه نوعي و استقلال!!!!




 

میتوان از کنار این سوالات گذشت و یا آنکه مثل رفیق دیگرمان کتره ای جوابی نثار کرد و یا با فحاشی به این سوالات جواب داد ولی هیچکدام از این نحوه های برخورد« آبیانه» نیست. یعنی در شان استقلالیان نیست. بلکه سوالاتی که بسیا رهوشمندانه و سمت و سو دار مطرح می شود حتما هدفی را تعقیب می کند تا دیگران را به عکس العمل ناپخته وادارد تا سوال کننده به هدفی میخواهد برسد بنا براین بر حسب بضاعتی که دارم  در این مقال سعی می کنم نقطه نظرات و پاسخ هایی که به نظرم میرسد بخدمت ایشان و دوستان عرضه کنم.

 

ضمن عرض تبريك به مناسبت قهرماني استقلال به تمامي مربيان كادر فني بازيكنان و تماشاگران فهيم اين تيم و آروزي  كسب موفقيت در مسابقات آسيائي با مشاهده بازيهاي هفته پاياني مسابقات ليگ برتر سوالاتي در ذهنم پديدار شد كه اميدوارم مسوولان محترم سايت استقلال بلو و خوانندگان فهيمش پاسخهاي مستدل و قابل قبولي را براي روشن شدن ابهامات موجود در بعضي از زمينه ها به بنده و بسياري ديگر از علاقه مندان فوتبال ارائه دهند.

 

1-عيسي اندوي دروازه بان خارجي ذوب آهن كه بر طبق مقررات سازمان ليگ آخرين بازي فصلش را براي اين تيم انجام مي داد به چه دليلي بايد ضعيف ترين بازي سال خود را درحساس ترين بازي فصل ذوب آهن انجام دهد!؟

چه کسی گفته است که این ضعیفترین بازی این دروازه بان بوده است.  مگر شما تمامی بازیهای ایشان را دیده اید. ایشان یک دروازه بان با فیزیک بسیار خوب و انعطاف بدنی خوب ولی از لحاظ کنترل حرکات بسیار ضعیف است. توپهایی را میگیرد که کمتر دروازه بانی میگیرد و گلهایی می خورد و سوتی هایی میدهد که هیچکس نمیدهد. بازیهای در مقابل ابومسلم او را دیده اید. در مقابل پرسپولیس دیده اید که اینگونه اظهار نظر می کنید؟

2-دليل بي انگيزگي و سنگين حركت كردن بازيكنان ذوب آهن چه بود كه از همان ابتداي بازي كاملا مشخص بود كه ميلي به كسب مقام قهرماني در اين فصل ندارند!  بطوريكه در زماني از بازي وقتي نتيجه1-0 به سود فولاد بود هيچ اشتياقي براي زدن گل تساوي نداشتند و وقتي هم كه گل مساوي را زدند بلافاصله گل دوم و متعاقب آن دو گل ديگر نيز دريافت كردند!!!

آیا می توانید بگویید تیمی که درتهران به فجر سپاسی 5 گل میزند چرا در بازی برگشت در شیراز از همین تیم 4 تا میخورد؟ آیا بازیکنان استقلال در آن بازی بی انگیزه بودند یا آنکه روز بدشان بود. اضطراب نزدیک شدن ذوب آهن تا مغز استخوان بازیکنان رسوخ می کند. دوست عزیز فوتبال برخلاف نظر شما بازی مغز و اعصاب است نه فقط پا. بازیکنی که اضطراب دارد یک انسان عادی نیست. توجه شما را به مقایسه برهانی امسال با پارسال جلب می کنم. آیا برهانی پارسال بی انگیزه بود و امسال با انگیزه؟  نه برادر پارسال مضطرب بود و امسال تا حدودی درمان شده بود. حتی اضطراب آقای گلی همین امسال چنانش کرد که پنالتی را آنگونه زد آیا برهانی گاوبندی کرده بود که پنالتی را گل نکند؟ منطق شما چیست؟

 3-ابراهيم زاده به عنوان يك سرمربي فهيم چرا وقتي شاهد تك روي بيش از حد بازيكناني نظير خلعتبري-اشجاري و فرهادي در تيمش است هيچگونه اقدامي براي تعويض اين بازيكنان انجام نمي دهد؟!!

اصولا بازیکنی مثل خلعتبری را هیچ سرمربی ای در چهارچوب تاکتیکی نباید اسیر کند چون او بازیکن سرعتی و خلاق است درست مثل برهانی و به نظر من بسیار مسلط تر و باهوش تر از برهانی است. یک هافبک با اینهمه قدرت گلزنی در فوتبال ما بی نظیر است و فقط با کریمی و یا کریم باقری قابل مقایسه است. او همیشه تکروی می کند ولی وقتی پاس میدهد هم پاسهایی است مانند لیونل مسی. آیا گواردیولا به مسی میگوید شما تکروی نکن. فرهادی و اشجاری هم وقتی تیم عقب افتاده بود و اضطراب چند برابر شده بود یکتنه میخواستند تیم را نجات دهند دلیل اصلی عصبانیت و گفته های ابراهیم زاده هم همین است. عین همین حرکات را اکبرپور هم که دنبال ترانسفر شدن به دبی است در استقلال انجام میداد آیا امیر می توانست کاری بکند؟

4-چرا بايد تيم فولاد كه به مراتب درمقايسه با تيم پيام مشهد به دليل جايگاهش در جدول رده بندي از انگيزه پائين تري برخوردار است با چنان انگيزه خارق العاده اي پاي به ميدان مسابقه بگذارد به طوريكه تعجب همگان را بردارد؟!!

در حقیقت این سوالتان تکرار سوال 2 است. قبلا پاسخ داده شد ولی آیا این گفته شما نقض غرض نیست؟ شما گفتی که پیام انگیزه ندارد که به استقلال می بازد حالا انگیزه دار شدند. همانطور که میدانی از هر 10 نفر اهوازی  8 نفر استقلالی هستند.  بنابراین با تمام وجود از استقلال حمایت می کنند و فولادی ها میدانستند که اگر بی انگیزه باشند و استقلال ببازد تا ابد منفور مردم اهواز میمانند. برای همین بود که من ایمان داشتم که فولاد ذوب را می برد تا به وظیفه ای که مردم اهواز از آنان انتظار دارند عمل کرده باشد.

5- در روز و فصلي كه بي پولي مشكل اكثر بازيكنان تيم مشهدي است ولي بازيكنان ايراني اين تيم با تمام وجودشان بازي ميكنند چرا بايد بازيكنان خارجي پيام مشهد در برابر استقلال كاملا خنثي و بي انگيزه ظاهر شوند بطوريكه يكي از آنها در دقيقه 85 با انجام خطاي هند به طرز ناشيانه اي يك پنالتي تقديم استقلال ميكند و آرفي آنقدر ضعيف  عمل ميكند كه در نهايت هم  دقيقه 90 با انجام خطاي غير ضروري از بازي اخراج ميشود كه حتما بگويد به خاطر تعصبش اين كار را كرده است!!!!

آیا این هند که دفاع بخاطر غیر عمد بودنش حتی کارت زرد هم نگرفت مستحق چنین تعبیری است؟ نظرتان در مورد هند علیزاده در مقابل پرسپولیس چیست؟ لابد  ایشان بخاطر آنکه 4 سال قبل توی پ پ بوده  گاوبندی کرده بود تا نتیجه را مساوی کند؟ اگر چه تعجب آمیز بود که بازیکنی بلافاصله بعد از ورود به زمین توپ را روی سر علی کریمی مارس (اصطلاح بسکتبالی و در والیبال مارک) کند. لابد آنهم کار قلعه نویی بوده است که تو بیا برو به بازی و نتیجه را مساوی کن؟ خوب این بازیکن که نام بردی  بیمار است که دقیقه 90 اخراج می شود. می توانی بگویی چرا دقیقه یک اخراج نشد که تیمش 10 نفره شود و حتما بازی را بسازد که در به دقایق آخر نکشد. آخر حرفی بزنید که خودتان هم به تمسخر نگیرید. تمام طول بازی همین بازیکنان آنقدر بازیکنان استقلال را مضروب کردند که اگر یک داور منصف در زمین بود بسیاری از آنها رااخراج میکرد. باور کنید که روز آخر روز اضطراب سقوط و صعود بود برادر عزیز. من منکر پاکیزه بودن صد در صد فوتبال نیستم ولی دوست ندارم خیلی هم دایی جان ناپلئونی تصور کنم که زندگی را برخود و دیگران جهنم کنم. نه برادر پیامی ها دوست داشتند که در لیگ بمانند و الی در زمین راه میرفتند و اینقدر استقلالی ها را لگد باران نمی کردند. سعی هم کردند بخصوص اشپیتم که گل بزند و آقای گل شود تا پیشنهاداتش را چرب تر کند ولی نتوانستند.

6-زمانيكه به رويدادهاي اخير و به خصوص اين يكسال سپري شده فوتبال ايران نگاه ميكنيم عملكرد غير فني بازيكنان خارجي به خصوص بازيكنان آفريقائي تبار قدري شبهه انگيز است  به عنوان مثال عرفان اولروم فوروارد قهار و گلزن ابومسلم كه در سالهاي گذشته بارها با پيراهن تيمهاي مختلف دروازه تيمهاي بزرگ پايتخت را باز كرده است در دو بازي با استقلال يا به دلايل مختلف در ميدان حاضر نمي شود يا ضعيف ترين بازي خودش را انجام ميدهد تازه تر آنكه صحبت هائي مبني برانجام تماس هائي با اوكه قبل از بازي گرفته شده است ميشود و حتي پيشنهاد حضور در تيم فصل بعد استقلال به او داده ميشود كه البته مثل هميشه اعلام شد كه اين صحبت ها شايعاتي بيش نيست!! يا به عنوان مثالي ديگر ابراهيم توره كه تا قبل از بازي برگشت پرسپوليس-استقلال به عنوان گلزن ترين فوروارد پرسپوليس مطرح بود در بازي ماقبل آخر داربي با وجود آنكه ميداند 2 اخطاره است و بايد از گرفتن اخطار بدون دليل خودداري كند در كمال تعجب و به راحتي هرچه تمام تر بعد از شنيدن صداي سوت داور بدون دليل به توپ ضربه ميزند تا 3 اخطاره شود و بازي بعد تيمش را از دست بدهد!!!

لابد جباری هم آدم بی شرفی است که به داور اعتراض می کند تا اخطار بگیرد و 3 اخطاره شود؟ لابد اکبرپور و پیروز قربانی که توپ را روی 6 قدم به طاق آسمان می کوبند خائن بالفطره هستند. لابد نیکبخت هم توپ روی 6 قدم را گل نمی کند بدلیل دوری قطبی از دبی است. هر داستانی میتوان ساخت و هر مطلبی را می توان نوشت ولی باید چیزی نوشت که حد اقل بزها عطسه خنده ناک نزنند. شما فرضهایتان مثل دم خروس که از زیر عبا پیداست نمیگذارد قسم حضرت عباستان شنیده شود.  آیا دلایل شما غیر آنچیزهایی است که در روزنامه گل و پیروزی نوشته می شود؟ مطبوعاتی که رنگی بودنشان تابلو است. اولروم قراردادش به پایان رسیده است پولش را نداده اند و او گرو کشی می کند به استقلال چه ربطی دارد؟ او میتوانست در نیم فصل به استقلال بیاید ولی چون طلبکار بود و پولش را نمیدادند مجبور شد در ابومسلم بماند وماند.

7-با توجه به مثال هاي ذكر شده در قبال بازيكنان خارجي آيا اين شائبه به وجود نمي آيد كه اين بازيكنان كه براي مقطعي كوتاه به فوتبال ايران مي آيند فقط ديد تجاري و اقتصادي دارند و به راحتي ميتوانند در قبال دريافت پيشنهاداتي دست به هر عمل ناشايستي بزنند و وقتي عملكرد بازيكنان خارجي تيم بي بضاعت پيام مشهد در برابر استقلال را ميبينيم ناخواسته اين طرز تفكر تقويت ميشود.

صد در صد دید تجاری داند مگر در کشورشان اینقدر پول بهشان میدهند که در آنجا بمانند؟ مگر جایی دیگر بیشتر از این مملکت به آنها پول میدهند که به آنجاها نمی روند. همین بازیکنان متعصب خودمان اگر گوشه دلار را ته عجمان و شارجه هم نشانشان بدهند دیوانه اند که پول نقد دلاری را بگذارند و بیایند ریال نسیه بگیرند؟  به نظر من بهترین بازیکنان پیام همان بازیکنان خارجی شان بودند. کدامشان کم کاری کردند. اصلا چند تا موقعیت گل داشتند که گل نکردند و چند تا پاس گل به استقلالی ها دادند که آنها به ثمر نرساندند. طفلکی ها تا دقیقه 94 قصد حمله داشتند ولی زورشان نرسید.

8-با وجود آنكه قلعه نوعي در اين چند هفته اخير به مانند هميشه صحبت از دست هاي پشت پرده و عواملي ميكرد كه نميخواهند بگذارند استقلال قهرمان شود-هرچند كه مي بينيم در عمل استقلال قهرمان شد-اما هيچوقت اين عوامل را معرفي ننمود و حتي قضيه بحث تباني بازي سالهاي گذشته استقلال اهواز-استقلال كه از سوي تعدادي از بازيكنان آن دوران آبي پوش ازقبيل زرينچه و نوازي مطرح شده بود و در برنامه زنده تلويزيوني 90 هم از سوي مايلي كهن مطرح گرديد كه در نهايت  در كمينه انضباطي از سوي آنان تكذيب شد و حتي جريمه مالي هم شدند در حاليكه هيچوقت قلعه توعي به كميته انضباطي فرانخوانده شد كه در برابرگفتن جمله  دست هاي پشت پرده و آناني كه نميخواهند بگذارند استقلال قهرمان شود توضيحي براي روشن شدن اذهان عمومي ارائه دهد!!!

این را قبلا هم گفته ام قلعه نویی حد اقل از لحاظ روانشناسی سرآمد سرمربیان ایرانی است و حرافی را هم خوب بلد است. شما فیلم گاو را دیده اید. بسیار هوشمندانه بود. میخواست بگوید وقتی که علینه گاو شدی و باور کردی که تمام زندگیت درگاو خلاصه می شود رفتارت نیز مثل گاو می شود. وقتی یک فرد باور کرد که ناتوان است دیگر عمرا توانا بشو نیست. فرا فکنی یکی از روش های معالجه درماندگی هاست. باورتان نمی شود از یک روانشناس بپرسید. اما باور انسان را تغییر بدهید می بینید که تفکر و نحوه رفتارش تغییر می کند. امیر از آن انسانهایی است که ضعف را باور نمی کند و به بازیکنان هم میگوید که باور نکنید. اگر ما نتیجه نگرفتیم دلایلی غیر از ضعف ما دارد تا آنها ضعف را باور نکنند و این شاه بیت کار این آدم بدون تحصیلات آکادمیک است. کریمی با طنز همین کار را می کند.

9-هنوز داستان بازي اين فصل راه آهن-استقلال كه دروازه بان راه آهن-حسين آشنا- 5 گل دريافت نمود و صحبت هائي كه در مورد كمك مربي استقلال-اميد طيري- و ارتباطش با اين جريان ميشد از اذهان پاك نشده اما اين مسئله هم مسكوت ماند و هيچ وقت هم  پيگيري نشد كه لااقل حتي به مرحله تكذيب برسد!!!

حسین آشنا کدام توپ را مثل آن دروازه بان سایپا گرفت و در دروازه انداخت؟ کدام یک از گلهای استقلال را می توانست بگیرد که نگرفت. آخر این چه پارانویدی است که به آن دچار شده ایم که همه چیز را با بدبینی نگاه می کنیم.. اصلا امید طیری کجای پیاز است. اصلا کی تحویلش میگیرد که اینقدر نفوذ داشته باشد. کی گفت و کی مسکوت گذاشت.

10-وقتي به قضاياي بازي استقلال-سايپا نگاه ميكنيم و بيانيه هاي مايلي كهن و صحبت هائي كه در مورد بحث تباني كه زرينچه مطرح كرده بود بيشتر دقت ميكنيم ميبينيم كه بلافاصله حكم عزل مايلي كهن از تيم ملي صادر ميشود و جالب آنكه خود مايلي كهن اعلام ميدارد كه استعفا نداده است!!!

تربیت بدنی اگر میخواست از امیر در مقابل قلعه نویی پشتیبانی کند که امیر را بر میگزید تا دل استقلالی ها را هم بدست آورد تا دهان زرینچه باز شد تمامی بوق های رنگی بکار افتاد و مایلی کهن از همه محکمتر در آن دمید حرف با مدرک بزنید. آخراین آقایان هرچه قدر احمق باشند از این مردک که احمق تر نیستند. بعد از آن فحشهای ناموسی که در استادیوم داده شد و بناچار علی دایی را کنار گذاشتند  دنبال یکی می گشتند که دولایش کنند و سوارش بشوند و در عین حال موجه هم باشد خری بهتر از مایلی کهن پیدا نکردند. بخصوص که طرف توجه ریاست محترم هم بود. اما آنان خودشان را از مایلی بیشتر دوست دارند. مایلی کهن کنترلش از دست رفته صبر کن ببین تا چند روز دیگر چه قشقرقی برپا می کند. مگر در هیئت مدیره پ پ نکرد مگر در مورد علی دایی نکرد و ... این آدم روانی است و هرچند وقت یکبار که قدری بهش میدان میدهند خودش را خراب  و خراب تر میکند حالا وایسا و نگاه کن.

11-هنوز به خاطر داريم كه در چند فصل پيش و در زمانيكه قلعه نوعي هدايت استقلال را در برابر پرسپوليس عهده دار بود در ابتداي بازي از سوي گزارشگر مسابقه اعلام ميشود كه شاهد سيمائي جديد از آقاي قله نوعي هستيم و بعد از آن بازي بود كه تا چند وقت شاهد گزارش زنده بازيهاي داخلي توسط عادل فردوسي پور نبوديم!! و يا در زماني كه قلعه نوعي مربي تيم ملي بود و تيم به اردوي خارج از كشور در حاشيه خليج فارس رفته بود در برنامه زنده 90 مايلي كهن به عنوان مهمان برنامه بيان داشت كه افرادي خارج از ليست همراهان و بازيكنان تيم ملي نيز در اردو حضور دارند اما بلافاصله ازسوي قلعه نوعي تكذيب شد و اصلا پيگيري هم نشد!!! هنوز به ياد دارم زماني كه ناصر حجازي و اصغر حاجيلو به استقلال آمدند چه اتهاماتي را متوجه قلعه نوعي نمودند ازجمله در مورد بحث پاداش ها-هداياي تولدي كه باشگاه به قلعه نوعي داده است و حتي شكايت حاجيلو از قلعه نوعي به كلانتري نيز كشيده شد اما بازهم مسئله مسكوت ماند و با اعلام گذشت طرفين مساله مختومه اعلام شد.

نه برادر  خلاف به عرضتان رسانده اند. فردوسی پور دنبال تحصیلات و گرفتاری های خودش بود و الی وقتی در مقابل علی آبادی و کفاشیان و تاج وایساد ازش حمایت نمی شد و برنامه اش را هم تعطیل میکردند ولی این برنامه سوپاپی است که دریغ است که از دست سیاستمداران خارج شود. این برنامه و مجری توانایش بعنوان یک ابزار خیلی بدرد می خورد. اگر این آقایان ارادتی به امیر قلعه نویی داشتند او را سرمربی می کردند. حد اقل 10 ملیون از استقلالی ها از تیم ملی حمایت می کردند. از شما سوال می کنم ناصر حجازی  که منتقد شماره یک فدراسیون است و خیلی باز حرفهایش را میزند چرا همین دو هفته قبل در برنامه شبکه دو روند استقلال را مثبت میخواند و یا در مقابل مایلی کهن بطور ضمنی از امیر دفاع می کند؟ چون استقلالی اصیل است. منتهی وقتی برسر کار آمد متوجه شد که با تصورات 10 سال پیش نمیتوان در فوتبال امروز این مرزو بوم موفق بود. باید قدری هم زیرکی و آب زیرکاه بودن را در وجودت داشته باشی. مدیریت کنونی بسیار پیچیده تر از آن است که علی پروین و حجاز و حاجیلو در آن موفق شوند. گذشته از اینها صرف اتهام یعنی محکومیت. لابد حقوق را سرو ته خوانده اید!

12-به نظر ميرسد حمايتي خارج از حد معمول هميشه در قضاياي مختلف از امير قلعه نوعي مي شده است كه وقتي به قضاياي بركناريش از تيم ملي و اصراري كه محسن صفائي فراهاني بر اين امر داشت دقت كنيم ميتوان پي برد كه اين حمايتها از چه سوئي بوده است!!!

این سوالتان هم تکراری است و قبلا پاسخ داده شد. ولی بازهم یکبار دیگر میگویم وقتی شما میخواهید از کسی حمایت کنید او را مصدر امری می کنید نه آنکه او را برکنار کنید و امثال علی دایی بی تجربه و مایلی روانی را بجایش بگماریید.

 

در پايان بارديگر اعلام ميدارم كه به هيچ وجه قصد لوث نمودن و كمرنگ كردن قهرماني استقلال را ندارم هرچند اين قهرماني به لطف تفاضل گل به دست آمد اما وقتي بهترين خط حمله ليگ  و آقاي گل ليگ در اختيار اين تيم است بالطبع حق طبيعي استقلال قهرماني در اين فصل بود.اميدوارم

بهتر بود می نوشتید. در پایان ا روغن های ریخته و پایمال کرده را نذر امامزاده استقلال می کنم و امیدوارم که امیر قلعه نویی درد بی درمان (همان دردی است که مایلی کهن گرفته)بگیرد و چون ما از قهرمانی استقلال رنجیده خاطر هستیم لطفا امیر قلعه نویی را اخراج و تیم را تحویل دیگرانی بدهند تا همین دو تا و نصفی هوادار هم از این درد بیدرمان چه کنم چکنم سکته کنند.

مسوولان محترم سايت استقلال بلو كه همواره در جهت تنوير افكار عمومي حركت كرده اند و مردم نيز به آن سايت اعتماد كامل دارند با چاپ اين مقاله نسبتا طولاني و پاسخ به سوالات مطروحه گامي بزرگ در راستاي برآورده نمودن شعار "دانستن حق مردم است" بردارند.الله اعلمباتشكر فراوان از حسن توجه و نظرتان.

سایت استقلال بلو مجمع هواداران استقلال است و تا آنجا که یکی دوتا از  مدیرانش را میشناسم همه استقلالی هستند و بقیه اش من و شما هستیم و بس. نه بجایی وابسته است و نه ارگانی را پرچم است. که پاسخگو باشد و الی ما اینجا نبودیم. در مورد دانستن هم بدان که  حداقل در جهان سوم "دانستن  حق مردم نیست"چون بدلیل ضعف ساختاری  آنان همیشه به قیم نیازمندند و برای همین است که تاریخ این ملک را هرچه ورق بزنی آریامهر از تویش بیرون میزند. و هیچ دلیل قانع کننده ای برای خواندن تاریخ ندارند و بیشتر فرهنگ شفاهی را دنبال می کنند و الی اینقدر تهمت و افترا در مطبوعات چاپ نمیشد. لابد خریدار دارد که گفته می شود و نوشته می شود.    زیاده عرضی نیست. روده درازی ام را همه ببخشند.

قربان همگی  شما جوانان آبیدل
--- On Wed, 4/29/09, mohammadali moayedmohseni <mmamm_1356@yahoo.com> wrote:

From: mohammadali moayedmohseni <mmamm_1356@yahoo.com>
Subject: * EsteghlalBlue * سوالات بدون جواب و يا بدون شرح در مورد قلعه نوعي و استقلال!!!!
To: EsteghlalBlue@yahoogroups.com
Date: Wednesday, April 29, 2009, 4:37 PM

ضمن عرض تبريك به مناسبت قهرماني استقلال به تمامي مربيان كادر فني بازيكنان و تماشاگران فهيم اين تيم و آروزي  كسب موفقيت در مسابقات آسيائي با مشاهده بازيهاي هفته پاياني مسابقات ليگ برتر سوالاتي در ذهنم پديدار شد كه اميدوارم مسوولان محترم سايت استقلال بلو و خوانندگان فهيمش پاسخهاي مستدل و قابل قبولي را براي روشن شدن ابهامات موجود در بعضي از زمينه ها به بنده و بسياري ديگر از علاقه مندان فوتبال ارائه دهند.
1-عيسي اندوي دروازه بان خارجي ذوب آهن كه بر طبق مقررات سازمان ليگ آخرين بازي فصلش را براي اين تيم انجام مي داد به چه دليلي بايد ضعيف ترين بازي سال خود را درحساس ترين بازي فصل ذوب آهن انجام دهد!؟
2-دليل بي انگيزگي و سنگين حركت كردن بازيكنان ذوب آهن چه بود كه از همان ابتداي بازي كاملا مشخص بود كه ميلي به كسب مقام قهرماني در اين فصل ندارند!  بطوريكه در زماني از بازي وقتي نتيجه1-0 به سود فولاد بود هيچ اشتياقي براي زدن گل تساوي نداشتند و وقتي هم كه گل مساوي را زدند بلافاصله گل دوم و متعاقب آن دو گل ديگر نيز دريافت كردند!!!
3-ابراهيم زاده به عنوان يك سرمربي فهيم چرا وقتي شاهد تك روي بيش از حد بازيكناني نظير خلعتبري-اشجاري و فرهادي در تيمش است هيچگونه اقدامي براي تعويض اين بازيكنان انجام نمي دهد؟!!
4-چرا بايد تيم فولاد كه به مراتب درمقايسه با تيم پيام مشهد به دليل جايگاهش در جدول رده بندي از انگيزه پائين تري برخوردار است با چنان انگيزه خارق العاده اي پاي به ميدان مسابقه بگذارد به طوريكه تعجب همگان را بردارد؟!!
5- در روز و فصلي كه بي پولي مشكل اكثر بازيكنان تيم مشهدي است ولي بازيكنان ايراني اين تيم با تمام وجودشان بازي ميكنند چرا بايد بازيكنان خارجي پيام مشهد در برابر استقلال كاملا خنثي و بي انگيزه ظاهر شوند بطوريكه يكي از آنها در دقيقه 85 با انجام خطاي هند به طرز ناشيانه اي يك پنالتي تقديم استقلال ميكند و آرفي آنقدر ضعيف  عمل ميكند كه در نهايت هم  دقيقه 90 با انجام خطاي غير ضروري از بازي اخراج ميشود كه حتما بگويد به خاطر تعصبش اين كار را كرده است!!!!
6-زمانيكه به رويدادهاي اخير و به خصوص اين يكسال سپري شده فوتبال ايران نگاه ميكنيم عملكرد غير فني بازيكنان خارجي به خصوص بازيكنان آفريقائي تبار قدري شبهه انگيز است  به عنوان مثال عرفان اولروم فوروارد قهار و گلزن ابومسلم كه در سالهاي گذشته بارها با پيراهن تيمهاي مختلف دروازه تيمهاي بزرگ پايتخت را باز كرده است در دو بازي با استقلال يا به دلايل مختلف در ميدان حاضر نمي شود يا ضعيف ترين بازي خودش را انجام ميدهد تازه تر آنكه صحبت هائي مبني برانجام تماس هائي با اوكه قبل از بازي گرفته شده است ميشود و حتي پيشنهاد حضور در تيم فصل بعد استقلال به او داده ميشود كه البته مثل هميشه اعلام شد كه اين صحبت ها شايعاتي بيش نيست!! يا به عنوان مثالي ديگر ابراهيم توره كه تا قبل از بازي برگشت پرسپوليس-استقلال به عنوان گلزن ترين فوروارد پرسپوليس مطرح بود در بازي ماقبل آخر داربي با وجود آنكه ميداند 2 اخطاره است و بايد از گرفتن اخطار بدون دليل خودداري كند در كمال تعجب و به راحتي هرچه تمام تر بعد از شنيدن صداي سوت داور بدون دليل به توپ ضربه ميزند تا 3 اخطاره شود و بازي بعد تيمش را از دست بدهد!!!
7-با توجه به مثال هاي ذكر شده در قبال بازيكنان خارجي آيا اين شائبه به وجود نمي آيد كه اين بازيكنان كه براي مقطعي كوتاه به فوتبال ايران مي آيند فقط ديد تجاري و اقتصادي دارند و به راحتي ميتوانند در قبال دريافت پيشنهاداتي دست به هر عمل ناشايستي بزنند و وقتي عملكرد بازيكنان خارجي تيم بي بضاعت پيام مشهد در برابر استقلال را ميبينيم ناخواسته اين طرز تفكر تقويت ميشود.
8-با وجود آنكه قلعه نوعي در اين چند هفته اخير به مانند هميشه صحبت از دست هاي پشت پرده و عواملي ميكرد كه نميخواهند بگذارند استقلال قهرمان شود-هرچند كه مي بينيم در عمل استقلال قهرمان شد-اما هيچوقت اين عوامل را معرفي ننمود و حتي قضيه بحث تباني بازي سالهاي گذشته استقلال اهواز-استقلال كه از سوي تعدادي از بازيكنان آن دوران آبي پوش ازقبيل زرينچه و نوازي مطرح شده بود و در برنامه زنده تلويزيوني 90 هم از سوي مايلي كهن مطرح گرديد كه در نهايت  در كمينه انضباطي از سوي آنان تكذيب شد و حتي جريمه مالي هم شدند در حاليكه هيچوقت قلعه توعي به كميته انضباطي فرانخوانده شد كه در برابرگفتن جمله  دست هاي پشت پرده و آناني كه نميخواهند بگذارند استقلال قهرمان شود توضيحي براي روشن شدن اذهان عمومي ارائه دهد!!!
9-هنوز داستان بازي اين فصل راه آهن-استقلال كه دروازه بان راه آهن-حسين آشنا- 5 گل دريافت نمود و صحبت هائي كه در مورد كمك مربي استقلال-اميد طيري- و ارتباطش با اين جريان ميشد از اذهان پاك نشده اما اين مسئله هم مسكوت ماند و هيچ وقت هم  پيگيري نشد كه لااقل حتي به مرحله تكذيب برسد!!!
10-وقتي به قضاياي بازي استقلال-سايپا نگاه ميكنيم و بيانيه هاي مايلي كهن و صحبت هائي كه در مورد بحث تباني كه زرينچه مطرح كرده بود بيشتر دقت ميكنيم ميبينيم كه بلافاصله حكم عزل مايلي كهن از تيم ملي صادر ميشود و جالب آنكه خود مايلي كهن اعلام ميدارد كه استعفا نداده است!!!
11-هنوز به خاطر داريم كه در چند فصل پيش و در زمانيكه قلعه نوعي هدايت استقلال را در برابر پرسپوليس عهده دار بود در ابتداي بازي از سوي گزارشگر مسابقه اعلام ميشود كه شاهد سيمائي جديد از آقاي قله نوعي هستيم و بعد از آن بازي بود كه تا چند وقت شاهد گزارش زنده بازيهاي داخلي توسط عادل فردوسي پور نبوديم!! و يا در زماني كه قلعه نوعي مربي تيم ملي بود و تيم به اردوي خارج از كشور در حاشيه خليج فارس رفته بود در برنامه زنده 90 مايلي كهن به عنوان مهمان برنامه بيان داشت كه افرادي خارج از ليست همراهان و بازيكنان تيم ملي نيز در اردو حضور دارند اما بلافاصله ازسوي قلعه نوعي تكذيب شد و اصلا پيگيري هم نشد!!! هنوز به ياد دارم زماني كه ناصر حجازي و اصغر حاجيلو به استقلال آمدند چه اتهاماتي را متوجه قلعه نوعي نمودند ازجمله در مورد بحث پاداش ها-هداياي تولدي كه باشگاه به قلعه نوعي داده است و حتي شكايت حاجيلو از قلعه نوعي به كلانتري نيز كشيده شد اما بازهم مسئله مسكوت ماند و با اعلام گذشت طرفين مساله مختومه اعلام شد.
12-به نظر ميرسد حمايتي خارج از حد معمول هميشه در قضاياي مختلف از امير قلعه نوعي مي شده است كه وقتي به قضاياي بركناريش از تيم ملي و اصراري كه محسن صفائي فراهاني بر اين امر داشت دقت كنيم ميتوان پي برد كه اين حمايتها از چه سوئي بوده است!!!
در پايان بارديگر اعلام ميدارم كه به هيچ وجه قصد لوث نمودن و كمرنگ كردن قهرماني استقلال را ندارم هرچند اين قهرماني به لطف تفاضل گل به دست آمد اما وقتي بهترين خط حمله ليگ  و آقاي گل ليگ در اختيار اين تيم است بالطبع حق طبيعي استقلال قهرماني در اين فصل بود.
اميدوارم مسوولان محترم سايت استقلال بلو كه همواره در جهت تنوير افكار عمومي حركت كرده اند و مردم نيز به آن سايت اعتماد كامل دارند با چاپ اين مقاله نسبتا طولاني و پاسخ به سوالات مطروحه گامي بزرگ در راستاي برآورده نمودن شعار "دانستن حق مردم است" بردارند.
الله اعلم
باتشكر فراوان از حسن توجه و نظرتان


Get your new Email address!
Grab the Email name you've always wanted before someone else does!



__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive