به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, January 23, 2010

* EsteghlalBlue * علی کریمی اسطوره زنده فوتبال ما



ضمن تشکر از سرکار خانم حمیده علیها که مشوق این کمینه بوده اند

 

علی کریمی اسطوره زنده فوتبال ما

 

 

اخبار متفرقه

علی کریمی مردی برای تمامی فصول
 
علی کریمی را باید از استثنائات فوتبال در حال احتضارمان بنامیم. مردی که در طول سالهای طولانی فوتبالش با هنر منحصر به فردش در هر بازی باشگاهی و ملی شهد شیرینی را بکام تماشاگرانش ریخته و میریزد و علیرغم تندی خویش که نشان از صداقت واقعی اش دارد درست مانند آبی زلال و چون شیشه همه درونش نمایان است. کمتر دروغ می گوید و شجاعت مثال زدنیش هنگام انتقاد از وضعیت موجود بی همتاست. و از هنر مردم داری نیز بغایت بهرمند است. او میداند که عمر فوتبال و اصولا عمر ورزشی ورزشکاران محدود است ولی عمر تاریخ به اندازه تمامی عمر یک ملت. او همیشه با مردم زیسته و با مردم بوده است و روش جلب محبوبیت را نیز بخوبی بلد است و بخاطر این هنرش نیز سزاوار ستایش است.



 

 آن روزی که رو در روی فدراسیون فوتبال ایستاد و با صداقت تمام تمامی دست اندرکاران فدراسیون فوتبال را به چوب فلک انتقاد بست کسی درست متوجه نشد که او از روی عشق و ارادت به ایران و ایرانی بودن است که اینگونه شاکی شده است  –درست بر عکس دایی که معلوم شد ان نیمچه انتقادش از فدراسیون بخاطر سرمربیگری تیم ملی بوده است- بعد ها با ایستادن در جلوی علی دایی ها و امثالهم نشان داد که یک ورزشکار چگونه باید باشد و چگونه باید زندگی کند. او بخاطر دین این شعبده بازی ها از فوتبال ملی علیرغم آنکه تا چندین سال دیگر هم میتواند چون ستاره ای در فوتبال ما بدرخشد کناره گرفت و عطای این فوتبال را به لقایش بخشید.
****
علی کریمی مرد محبوب قلبهاست همانند کریم باقری و منصوریان و حجازی و بهزادی و آنان که با رفتار و گفتارشان هماره نمونه بودند و با تاریخ فوتبال این مملکت پیوندی ناگسستنی دارند وهرگز تکرار شدنی نیستند. اگر امروز بتوانیم از میان بازیکنان فعلی که در حال بازی کردن هستند و ستاره آسمان فوتبال ما کسی را بعنوان اسطوره واقعی و زنده انتخا ب کنیم  حتی اگر استقلالی باشیم براحتی از علی کریمی و در کنار او از کریم باقری نام خواهیم برد..
****
امروز معدود تماشاگر  که شاید احساساتشان بر منطقشان چربید به او توهین روا داشتند و او را هو کردند ولی حساب این تعداد معدود از تماشاگران واقعی استقلالی جداست. یک استقلالی منطقی و واقعی رقیب را قوی میخواهد و باروحیه و وقتی بر او چیره نیز بشود هرگز در مقام تحقیر پهلوان زمین خورده بر نمی آید وای به کریمی که از خود ماست و از تن ماست و پاره چگرماست. چگونه راضی شویم که این قهرمان ملی که هرگز درمقابل مردم –حتی بی خردان- نایستاد و نمی ایستد و بعد از بازی برد را به هواداران تیم استقلال تبریک میگوید.
بعنوان یک پیر  استقلالی از هواداران عزیز استقلال می خواهم که هرگز حریف را خوار نکنند چون پیروزی بر یک حریف خوار فاقد ارزش است. بخواهیم که حریف ما دراوج قدرت با ما روبرو شود تا زمانیکه او را بردیم به این برد افتخار کنیم.
****
باید یاد بگیریم که آنکه با رفتن از استقلال و پشت کردن به مردم فوتبالش را به فنا کشیده شد حتی اگر چند صباحی نیز در پرسپولیس خوش درخشید  سزاوار این همه تحقیر نیست و علاقمند به فوتبال بخصوص استقلالیان در این موقعیت خطیر باید به خواست نیکبخت احترام بگذارند و او را  هم محترم بشمارند و اگر  به او ادای احترام  نمی کنند توهین نیز نکنند.
گذشته مال گذشته است و باید برای عبرت گرفتن مورد باز بینی قرار گیرد نه عقده گشایی.
پیروز باشید
 
محسن سلیمانی آ ل



نکته : گذشته مال گذشته است و باید برای عبرت گرفتن مورد باز بینی قرار گیرد نه عقده گشایی.




__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive