به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, October 27, 2008

Re: * EsteghlalBlue * یک سوال: آیا قحطی آدم در این فوتبال آمده است؟

 

جناب آقای سلیمانی اگرچه مطلبی که نوشتین فوق العاده بود و هیچ نکته ای رو جا نذاشته بودین، اما یه نکته کوچیک توش بود که شاید بد نباشه بگم.

 

در انتخاب محبوبترین بازیکن (در خبری که چند روز پیش از خبرگزاری ایسنا من به گروپ فرستادم) گفته شده بود که فقط در انتخاب بازیکنای آسیایی شرط بازی توی لیگ کشورشون اومده.

حالا راست و دروغش به گردن همون فرد مجهول الهویه ای که نیکبخت رو به عنوان محبوبترین انتخاب کرده!!!

 


--- On Sat, 10/25/08, Mohsen Soleimani <mohsen_soly@yahoo.com> wrote:

From: Mohsen Soleimani <mohsen_soly@yahoo.com>
Subject: * EsteghlalBlue * یک سوال: آیا قحطی آدم در این فوتبال آمده است؟
To: "esteghlalblue zamzam" <EsteghlalBlue@yahoogroups.com>
Date: Saturday, October 25, 2008, 10:57 PM

 پشت پرده انتخاب محبوبترین بازیکن ایران
در مطبوعات دیروز خواندیم که نیکبخت واحدی بعنوان محبوب ترین بازیکن فوتبال این مملکت از سوی کمیته آمار جهانی انتخاب شده است.
من به عنوان انسانی که حد اقل 40 سال است که فوتبال این مملکت را از نزدیک دیده ام از خودم می پرسم وقتی انسانهای والایی مانند کریم باقری و علی کریمی (مخصوصا پرسپولیسی ها را گفتم که مرا متهم به قضاوت رنگی نکنند و الی در تیم استقلال امثال جباری و قربانی  ودر  سایر تیم ها بسیار انسان های والایی وجود دارند که مستحق چنین عنوانی هستند) وجود دارند این آدرس های غلط را چه کسانی میدهند.

 

 نیکبخت واحدی با کدام صفت ممتازی مستحق کاندیدای چنین عنوانی است؟  خودش می گوید «شاید بعضی ها دوست نداشته باشند که من در این مورد حرفی بزنم اما کتمان نمی کنم ، مسلما خوش قیاقه بودن یا بقول بعضی ها خوش تیپ بودن هم در این موضوع ها بی تآثیر نبوده تا یکی از بازیکنان محبوب ایران باشم. این یک موضوع طبیعی است که مردم بازیکن خوش قیافه یا خوش تیپ را دوست داشته باشند هرچند خودم یک موضوع را بیشتر دخیل میدانم و آن را مردمی بودن خودم میدانم» ملاحظه می فرمایید که محبوبترین یعنی خوش تیپ ترین بنا براین اگر آقای محمد رضا گلزار اگر در فوتبال این مملکت پایش به توپ خورده بود طبعا حق ایشان ضایع گردیده بود.
 
در متن خبرآمده است که «فدراسیون جهانی تاریخ و آمار از طریق نمایندگانش در سراسر جهان؛ محبوبترین بازیکنان هر کشور را انتخاب می کند. ستاره های نامی همچون دیوید ویا،تورس و ژاوی از اسپانیا، کاکا، رونالدینهو و روبینیو از برزیل، توتی ،توز و مسی از آرژانتین، ون نیستلروی، رونی، ریکلمه، ریبری، پیرلو،آنری و ابوتریکه بازیکن محبوب مصری و  چند بازیکن دیگر از جمله بازیکنان صاحب نام دیگر حاضر در این فهرست هستند» 
 تا اینجای مطلب را داشته باشید تا دوباره به آن بازگردیم.
 
« اما در گزارش ایسنا آمده است که سایت جهانی تاریخ و آمار فوتبال که قصد انتخا ب و معرفی محبوبترین بازیکن فوتبال جهان را از طریق رای گیری دارد، با نماینده سایت مربوط به انتخاب بهترین و محبوب ترین بازیکن و در باره ملاک انتخاب واحدی نیکبخت با گزارشگر  گفت و گو کرده است. »
 
نکته جالب در این گزارش این است که نام این مقام مسئول مشخص نیست. و معلوم هم نیست که این آقا اهل کجاست و اصولا یک فوتبال شناس و یک جامعه شناس است یا  مسئول سالن های مد و فشن! و یا نماینده گروههای تبیغات تجاری و اصولا این انتخاب برای چیست؟
 
به دنبال صحبت های این مقام مسئول توجه فرمایید:«به دلیل آنکه مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام در خارج از ایران زندگی می کنند، مسئولان سایت جهانی تاریخ و آمار فوتبال علیرضا واحدی نیکبخت را از طریق نماینده شان انتخاب کرده اند»
 
گزارشگر فراموش کرده که در چند سطر بالاتر از یک سری بازیکن نام برده که بجز رونی بقیه هیچکدام در کشور خودشان بازی نمی کنند. اگر ملاک این بوده چگونه مهدوی کیا و نکونام را به دلیل آنکه خارج از کشور بازی می کنند کنار گذاشته اند؟
 
اینجاست که دم خروس با قسم حضرت عباس تناقض می یابد. اما اصل داستان این است که ایشان اصولا یک طعمه تبلیغاتی خوب برای جلب توجه هست. کمتر روزنامه ای را باز می کنید که صحبتی در مورد ایشان نداشته باشد بهر حال سوژه خوبی برای تبلیغات است و برای بسیاری از کالا ها مبلغ خوبی بوده است. از این سری بازیکنان در دنیا بازهم هستند مانند بکهام ولی سوال اینجاست که دیوید بکهام حد اقل از نبوغی بهره مند بود و فوتبال را به زیبایی بازی می کرد ولی این آقای محترمی که حتی در ارنج اصلی تیم های  تیم محبوب پایتخت فیکس نشده و همواره یک پای اصلی نیمکت بوده و در تیم ملی این مملکت هم سالهاست که حضور ممتدی نداشته است چگونه و با کدام معیار بعنوان محبوبترین انتخاب شده است؟
البته وقتی به بعضی از روسای جمهور در دنیا که کمترین پایگاهها را در بین مردم دارند و بیشترین جوک ها و طنزها درمورد آنها نوشته می شود مثل چاوز و فیدل کاسترو و صدام حسین و ....... عنوان محبوبترین اطلاق می شود جای تعجب نیست، که به واحدی نیکبخت که حد اقل میدانم که نیمی از دوستداران فوتبال یعنی هیچ استقلالی با شرفی هرگز به وی رای نداده و نمی دهد ، دادن چنین عنوانی یعنی توهین به فوتبالی که مردانی چون کریم باقری و نکونام و مهدوی کیا و جباری و ..... در آن جایگاهی بلند دارند. بعضی از مطبوعات ما با درج چنین اخباری نشان میدهند که جز لقب کاغذ پاره مستحق هیچ عنوانی نیستند مانند همین عنوانی که به امثال نیکبخت میدهند.
 
محسن سلیمانی -آ ل


__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive