به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, October 31, 2008

Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد

سلام محسن عزیز

 

یقینن بحث ما سلطانی و امپراطوری نیست و اگر وقتی صرف این تبادل نظرها میشه هدف بت ساختن یا روزۀ جهت دار خوندن به سود شخصی نیست و حد اقل برای من ایطور نیست چون من همین مقدار برام کافی که از بین این حرف ها چیزی یاد بگیرم و شایدم چیزی به دیگران اضافه کنم و یقینن خود شما هم متوجه شدید که من نه امیر قلعه نوییو قبول دارم به عنوان یک مربی شش دانگ نه افشین قطبی

 

شما نگاه کن تیم سپاهان اگر در روز بازی با شانسپولیس به قول شما آنقدر عقب نمی نشست که گل قهرمانی به سپاهان را دفاع وسط آقای سپهر حیدری نمیزد. شما وقتی تیمت را عقب می نشانی فشردگی در داخل یک سوم دفاعی ات ایجاد می کنی

 

محسن جان حرف منم دقیقا همین هستش که ما نباید فشردگی تو 35 متر دروازه خودمون داشته باشیم و محاجم جلو دروازه حریف گذاشتن نمیتونه مانع این فشردگی بشه ما باید پرس داشته باشیم که داریم اما نه تو زمین خودمون بلکه تو یک سوم دفاعی حریف و این هاست که به حریف اجازه فشار اوردن نمیده و برای این کار هم باز نیازی به داشتن چند فوروارد نیست بلکه نیاز به جلو رفتن کل تیم هستش که با حرکت آخرین نفر باید کل تیم جلو بره

در فوتبال نوین امروز گل زن ترین بازیکنان هالفبک ها هستند و کم کم فوتبال داره به سمتی میره که تیم ها با 1 نوک هدف و شاید در آینده بدون محاجم صرف بازی می کنند و داریم میبینیم که آ اس رم و اسکولاتی به فوتبال بدون محاجم صرف رسیدند

 

شاید داریم برمیگردیم به همون بحث که سیستم بازی میکند یا بازیکن و من خیلی محکم میگم که سیستم هست که به بازیکن نقش میده به طور مثال شما میتونید 6 دفاع آخر در تیم داشته باشی اما فشردگی در یک سوم دفاعی خودت نداشته باشی

 

ایجاد مثلث در کناره ها و فظ توپ هم کالا منطقی هستش باز شدن هنگام مالکیت توپ و جمع شدن هنگام از دست دادن توپ و از این جور اصل های فوتبال که به نظر همیشگی میاد هم میتونه تسکینی به 1 سیستم دفاعی ضعیف بده اما من هنوزم مشکل دفاعی استقلالو تو کم و زیاد شدن مهره ها نمیدونم و هنوزم میگم خلا اصلی عقب بسته شدن تیم هستش و این دفاع هستش که باید جلو بره نه اینکه تعداد بازیکن تو زمین حریف زیاد باشه اما دفاع تیم عقب باشه

 

به امید برد

 

 

 

 

--- On Fri, 10/31/08, sourena nasr <sssourena@yahoo.com> wrote:

From: sourena nasr <sssourena@yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@yahoogroups.com
Date: Friday, October 31, 2008, 3:25 AM

ba salam khedmate mohsen khan
man ba koliate harfet ke migy nabayad teamo bord too defa movafegham. kolan harchi toop ro az darvazeye khodet doortar negahdary emkane goal khordanet kamtare, be khosoos dar mourede defaye ss ke neshoon dade tahte feshar eshtebah mikone.oon bahsiam ke defa bayad teamo bekeshe jolo be hamin khater bood ke dar vaghe tarakome bazikon va toop az joloye darvazeye khodi door beshe. ama ye noktaro bayad behesh eshare konam. hamoontor ke age 4ta mohajem too tarkibe teamet bezary dalil bar bazie hojoomi va hamle be darvazeye harif nist. avaz kardane ye mohajem ba ye defa ham dalili bar defa kardane serf nist.bekhosoos vaghty ke ye bazikon ham ekhraj shode. bezar injoori pish berim. farz kon shoma yedafe ye bazikone teamet ekhraj mishe. avalin kary ke bayad bokoni chie? ineke ba ye taviz va ya jabejai balance ro be teamet bargardooni. yani kary koni ke teamet nazdiktarin form be halate avaliaro dobare peida kone.albate ina bastegy dare be inke che bazikoni too kodoom post ekhraj shode bashe va cheghadr az zamane bazi moonde bashe va natijeye bazi chi bashe.ama be nazare man vaghty akbary ekhraj shod. ba tavajoh be inke na jabary va na jan vario halfbackhaye toopgir va dargir shavandeye vasate zamin nistan,behtarin kar va manteghytarin kar avordane ye hlfbacke defai va biroon keshidane ye mohajem bood.injoori shoma be jabary va janvario ham faza va azadie bishtary baraye hamle midi. zemne inke age deghat karde bashy , jabary bad az ekhraje akbary shode bood mohajeme dovom.yani be nazare man az nazare theory and ta injaye kar kheili dorost va osooli hamechiz pish raft. ama inke dar amal chera ma raftim too lake defai ye bahse digas.kheili kootah chand ta dalilesho az nazare khodam onvan mikonam:
1-adame tavanaie pejman dar hefze toop
2-stresse balaye team(bekhosoos bad az goale dovom ke baes shod oon 10 12 mine akhare bazio serfan defa konan va bezanan zire toop)
3-zemne inke bayad ghabool kard peykan teame khoob va ghavy bood. va khate hamlash ham fougholade khatarnak bood.va ta ghabl az in bazi az nazare amary vazesh behtar az ss bood.
be har hal monkere zafaye ghalenoui nistam. ama be nazaram in ghalam karesh eshtebah nabood. be hich vajh.
be omide movafaghiate ss dar bazie emrooz


From: Mohsen Soleimani <mohsen_soly@ yahoo.com>
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Sent: Friday, October 31, 2008 1:34:33
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد

علیرضای عزیز سلام

شانسپولیس اگر واقعا شانسپویس نبود و اگر برهانی در آن روز برهانی روز پیکان بود آنوقت میدید که 6 تایی شده بودند یا نه. این دلیل که گفتی دلیل خوبی نبود من کاری به فروارد ها ندارم من از بیرون کشیدن فروارد و جایگزینی آن با دفاع آنهم دفاعی از نوع آخر که اقای کوشکی باشه مخالفم. فروارد آنهم فروارد سرعتی مانند برهانی وجودش در زمین یعنی زمین گیر کردن مدافعین وسط در یک سوم دفاعی خودشان  شما نگاه کن تیم سپاهان اگر در روز بازی با شانسپولیس به قول شما آنقدر عقب نمی نشست که گل قهرمانی به سپاهان را دفاع وسط آقای سپهر حیدری نمیزد. شما وقتی تیمت را عقب می نشانی فشردگی در داخل یک سوم دفاعی ات ایجاد می کنی بنا براین بهترین راه حفظ نتیجه وارد کردن بازیکنان توپ نگهدار به  تیم است و ایجاد مثلث های منطقه ای در کناره های زمین است تا بایجاد موانع ایذایی تیم حریف را از تجمع در زمین خودت دور کنی. فوتبال دیدن یک بحث است و فوتبال نگاه کردن یک بحث دیگراست. میگویند یک شاگرد جوان از یک استاد پیر پرسید  استاد شما که چشمهایتان درست نمی بیند استاد بلافاصله گفت بلی چشمهای شما از من قوی تر است ولی اشکال شما جوانان در این است که نگاه نمی کنید. دیدن با نگاه کردن فرق می کند. فوتبال را نگاه کنیم یعنی با دتت ببینیم  تا بتوانیم تمامی زوایا را دیده باشیم و به حرکات تیم ها دقت کنیم و به دلایل این حرکات دقت کنیم آنوقت می بینیم که چرا وقتی  دفاع راست برزیل در جام جهانی عوض می شود اریگو ساکی دفاع چپ تیمش را عوض می کند و درمقابل تیم برزیل پر قدرت بازنده از زمین بیرون نمی آید (اگر چه با پنالتی باخت) ولی در بازی نباخت.فوتبال امروز علمی شده است مثل شطرنج یک مقدارش تئوری و دام گستری است و آنالیز بازی حریف  و بقیه اش روانشناسی و جرات و جسارت و بازیخوانی لحظه ای. عصر ابرام چرخی و بقول فیروز بکش بکش (فوتبال قطبی) گذشته. همین امروز هم در شیراز دیدیم  امیر حمله کرد و غلام را مچاله کرد وقطبی زد زیرش و زد زیرش و زد زیرش و باخت. حالا معلوم می شود که استیلی و مرزبان (بخصوص مرزبان) کی بودند و قطبی کیست؟

ببخشید جسارت های مرا آماده شنیدن دلایل شما و رد دلایل خود هستم و استقبال می کنم بشرط آنکه فرهنگ سلطانی و امپراطوری توش نباشه.   

محسن سلیمانی

--- On Thu, 10/30/08, alireza safari <alireza_safari91@ yahoo.com> wrote:

From: alireza safari <alireza_safari91@ yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Date: Thursday, October 30, 2008, 11:29 AM

محسن عزیز
 
فکر میکنم اختلاف نظر ما در این باشه که شما عقیده دارید فوروارد های تیم نباید عقب بیان و به حریف اجازه جلو اومدن بدن و من نظرم اینه که دفاع آخر تیم نباید از عقب تیمو ببنده و دفاع تیم باید جلو بره و در نتیجه کل تیمو جلو ببره و اجازه نده تیم تحت فشار قرار بگیره
 
در مورد ضد حمله حرف شما متین و منطقیست اما راه های زیادی برای خنثی کردن ضد حملات هستش برای مثال دیدیم که شانسپولیس با آفساید گیری ضد حملات استقلالو تو دربی خنثی کرد و امروز سرعت دفاعی تیم هاست که باید مانع ضد حمله حریف بشه
 
محسن عزیز ما هیچ تیمی در سطح اول و دوم و سوم اروپا نداریم که با سه دفاع به صورت پوششی بازی کنن شاید 5 سال پیش تیم ملی هلند با سه دفاع بازی میکرد که باز هم شباهتی به دفاع امروز استقلال نداشت چون 3 دفاع هلندی روی 1 خط بودند و به قول خودشون فلت دیفنس داشتند پس مقایسه اون سازمان دفاعی با سازمان دفاعی استقلال به نظر منطقی نمیاد 
  


--- On Wed, 10/29/08, Mohsen Soleimani <mohsen_soly@ yahoo.com> wrote:
From: Mohsen Soleimani <mohsen_soly@ yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Date: Wednesday, October 29, 2008, 7:02 PM

با سلام

آنچه که عرض شد تنها  نظر من نیست یک اصل در آنالیز علمی فوتبال است. همانطور که در بخش دوم پیامت گفتی وقتی شما عمق تیم را کم می کنی یا باید از ابتدای  تا انتهای تیمت را بداخل زمین حریف ببری که فرصت ضد حمله برای تیم مقابل بوجود می آوری مثل بازی های اول استقلال در این فصل که قربانی حتی تا محوطه 6 قدم حریف هم میرفت و گل میزد  ولی روی ضد حملات گلهای مفتی دریافت می کنی و یا باید این عمق کم را در داخل زمین خودت  ایجاد می کنی در نتیجه فشرده میشوی و چون دفاع بالجبار  در شلوغی ایجاد شده در زمین خودی فضایی پیدا نمی کند که پاس درست بدهد بالاجبار زیر توپ میزند و چون در زمین مقابل یاری ندارد که توپ را نگه دارد و برای تیم زمان بخرد تا تجدید سازمان کند همان توپ مجددا به روی دروازه بر میگردد بنا براین مرتبا تحت فشار قرار میگیری و دفاع مجبور به اشتباه می شود و فشردگی حتی مانع دید و تصمیم گیری دروازه بان میشود. بنا براین اگر از عمق تیم صحبت کردم یک نظام منطقی است که فروارد ها در یک سوم میانی و یک سوم حریف فعال می مانند سیاوش در این کار استاد است. تا دفاع ها و هافبک های تیم مقابل نتوانند ما را در زمین خودمان حبس کنند و از طرفی فرصت ضد حمله را از تیم مقابل میگیری. در این حالت باید هافیک های تیم وظیفه دوندگی در یک سوم میانی و ارسال پاس های سالم و در ضمن کمک به دفاع را به عهده داشته باشند. با دقت به فوتبال های اروپایی نگاه کن متوجه عرایض من می شود. آقای قلعه نویی هم در بازی با پ پ  و هم در بازی با پیکان با خارج کردن یک فروارد عملا عمق تیم را کم کرد و تحت فشار قرار گرفت  تا گل را دریافت کردیم. ورود کوشکی به زمین هیچ فایده ای نداشت و دیدی که گل را خوردیم و اگر چند دقیقه دیگر بازی ادامه می یافت و یا داور آن برگردان را پنالتی گرفته بود الان بازی مساوی را در آرشیو داشتیم.

با تشکر از توجهتان محسن سلیمانی

--- On
Wed, 10/29/08, alireza safari <alireza_safari91@ yahoo.com> wrote:

From: alireza safari <alireza_safari91@ yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Date: Wednesday, October 29, 2008, 10:38 PM

محسن عزیز
 
من با تمام احترامی که به شما دارم باید بگم  با نظرتون مخالفم
 
بر عکس چیزی که شما گفتید من میگم.یعنی اگر بخوایم حجومی بازی کنیم باید فاصله بین دفاع آخر با نوک حمله کم بشه به وسیله جلو کشیدن دفاع
 
سیستم امروز استقلال دفاع آخر داره با دو نفر دفاع یار کوب یا جلو زن که سیستم دفاع پوششی هستش با یک هالفبک دفاعی و زمانی که اکبری اخراج شد کوشکی دفاع آخر شد و منتظری هالفبک دفاعی پس ما دفاع آخر اضافه نکردیم ما همه بازی با یک دفاع آخربودیم اما اینکه برهانی باید میومد بیرون یا نه بحثش جداست فقط اینو میدونم که اکبرپور با دوندگیش باید تو زمین میموند
 
محسن عزیز اگر به بازی پرسپولیس و سپاهان دقت کرده باشی میبینی که در 20 دقیقه ای که سپاهان بازی 1-0 باخترو 2-1 کرد و به پرسپولیس فشار وارد کرد بنگر و عقیلی که دفاع وسط های سپاهان بودن و آخرین نفرای این تیم تا نیمه زمین جلو اومدن و خط آفساید دفاع خطیشون و از وسط زمین بستند و همینم باعث شد که 20 دقیقه پرسپولیس منگنه بشه اما باید قبول کنیم سیستم دفاع خطی که اصلا دفاع آخری توش وجود نداره وقتی که جلو میاد کار راحت تری داره تا دفاع پوششی و باید به سیستم دفاعی استقلال و تنظیم فاصله بین خطوط استقلال زمان بدیم تا از پس این
کار سخت بر بیاد
 
مشکل امروز دفاعی استقلال اینه که ما فاصله بین اولین و آخرین نفر تیممون کم میشه اما با عقب اومدن نفر جلو نه جلو رفتن دفاع آخر و من با اینجور عمق دادن به تیم که شما میگید مخافم چون چون فاصله بین خطوط و زیاد میکنه و چیزی نداره جز زیر توپ زدن و خارج کردن هالفبک ها از بازی و فضای زیاد به حریف دادن
 
ممنون میشم نظرتو بگی محسن جان و اگه میبینی من اشتباه میکنم بهم بگی و قانعم کنی 
 
 
 
 


--- On Wed, 10/29/08, Mohsen Soleimani <mohsen_soly@ yahoo.com> wrote:
From: Mohsen Soleimani <mohsen_soly@ yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Date: Wednesday, October 29, 2008, 11:42 AM

علی عزیز

یک اصل اساسی در فوتبال میگه اگر میخواهی هجومی بازیکنی عمق تیمت را زیاد کن (یعنی بین آخرین یار خودی که میشه دفاع آخر و نوک حمله ات  را عمق تیم می گوییم) بنا براین وقتی شما عمق تیمت کم شود تیم مقابل به زمین شما می آید و ماند یک گیره یا پرس شما را تحت فشار قرار میدهد. وقتی سرمربی محترم می آید و نوک حمله ای که 3 دفاع مقابل را از ترس نمیگذارد که داخل زمین ما بشوند بیرون می کشد و یک دفاع وسط به زمین می آورد متاسفانه عمق تیمش را کم می کند وتیم تحت فشار قرار میگیرد. در بازی با پرسپولیس هم امیر همین کار را کرد و با تمام احترامی که برایش قائلم این را نقطه ضعف وی میدانم. تیم تحت فشار یعنی مدافعی که بی هدف مرتبا مجبور به زدن ضربه های بی هدف است و چون کسی نیست که توپ دریافتی را به زمین حریف ببرد بازی یک گله می شود و دفاع زیر فشار خرد می شود و اشتباه می کند شما گل دومی را که خوردیم دیدی چگونه کوشکی اشتباه کرد؟

از لطفت ممنونم

--- On Tue, 10/28/08, alireza safari <alireza_safari91@ yahoo.com> wrote:

From: alireza safari <alireza_safari91@ yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Date: Tuesday, October 28, 2008, 11:31 PM

:O vahid chera pk nemikhore ?:O:O bayad bere too tarikh esmesho sabt kone :)) DAMESH GARM.

khodavakili delam bara lotfi sookht ! narahatie goal khordan 1 taraf inke lotfi bade goal khodesham narahat shod 1 tarafe dige ! vaghan dastesh dard nakone chand saal too ss ba gheyrat moond emsalam majboor shod bere.

mine 20 ta 45 ESTESNAI bazi kardim yani amoozeshi bood bazikona cheshm baste hamdigaro peyda mikardan maloom bood ke barname daran bara bazi. too footballe iran age 25 min aali bazi koni baraye bordan kafie amma bayad khodemoono taghviat konim ke zamane  aali bazi kardanemun bala bere bara GHAHREMANIE ASIA.

3 emtiaze shirin 1 taraf inke taghriban az hameye mogheiataye goalemoon estefade kardim 1 taraf vaghan borhani roozi sare haalo roo dor bood ke defae peykan ziad be ss mogheiate goal nadad amma khodaro shokr emrooz borhani vazifasho khub anjam dado mogheiataro goal kard (goal nakardane forsatayi ke ba barname dorost mishe timo mikoshe)

be onvane 1 ssi az akbar poor raziam chon vaghti 10 nafare shodim az joon maye gozashto 2id vaghan 2id.

in hame tarif kardam amma 1 enteghadam daram : defae ss hanooz tahte feshar moshkel dare emrooz peykan dir 2zarish oftad vagarna khatar nak bood.nemidunam in khasteye amire ya na vali jabari aslan too kare defai komak nemikone!!

hamoonjuri ke moshkele goal zanimoon hal shod moshkele defamoonam hatman hal mishe

 

aghaa mohsen bande ba kamaale ehteram ba shoma mokhalefam chon peykaano 1 time ghors didam ke nimeye avval tahte tasire javo ghodrate ss bood va zamani be khodesh oomad ke dige dir shode bood be nazaram peykan time kheyli khoobi bood makhsoosan az nazare omghe defai didim ke khonsa kardan vasate zamine maro va har 3ta goal rooye santraa bood (1kish ke pk shod bazam santr bod)
(a&s)

--- On Tue, 10/28/08, Mohsen Soleimani <mohsen_soly@ yahoo.com> wrote:

From: Mohsen Soleimani <mohsen_soly@ yahoo.com>
Subject: Re: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Date: Tuesday, October 28, 2008, 11:04 AM

نازی عزیز سلام

فرصت و لذت خوبی را از دست دادی در نیمه اول بازی بسیار درگیرانه و با تاکتیک مشخصی را از استقلال دیدیم بطوریکه شاید بتوان با بازی استقلال اهواز مقایسه نمود. تیم پیکان اگرچه مثل استقلال اهواز دست و پا بسته نبود ولی بجزهمان یک گل که بسیار بچه گانه و غیر قابل باور به ثمر رساند کار دیگری از پیکان ندیدیم و همه جوره در زمین گم شده بودند. ولی متاسفانه هنوز در نیافته ام که قلعه نویی چرا اعتماد به نفس خود را گاهگاهی از دست میدهد و از اشتهای بازیکنان نیز عقب می افتد. همانطور که منصوریان در میان دو نیمه پیش بینی کرده بود استقلال با تاکتیک بازی بسته داخلی زمین شد تا از دو گل برتری خود محافظت کند در حالیکه پیکانی ها دراواخر نیمه اول فقط منتظر سوت داور بودند و کلا خود را باخته بودند تزریق ترس به تیم  روحیه تیم را پایین آورد بطوریکه از دقیقه 46 تیم استقلال در یک سوم دفایق خود به کمین نشست و قلعه نویی دل به ضد حمله و سرعت برهانی بسته بود. اخراج یدالله برنامه نیم بند وی را بهم ریخت و  با بیرون آمدن برهانی ترس و بیم دفاع پیکان مبدل به شجاعت شد بطوریکه تمامی بازی بصورتی باورنکردنی به یک سوم دفاعی استقلال آورده شد و بازی یک گله شد. در این حالت معمولا تاکتیک مقابل سانتر از هر نقطه روی نقطه پنالتی می شود تا مدافعین تحت فشار قرار گیرند و مجبور به اشتباه گردند. اگر در اواخر بازی ما گل دیگری دریافت نکردیم را بحساب شانس فوق عالی قلعه نویی و هواداران استقلال باید نوشت و الی مستحق خوردن گلهای دیگری هم بودیم. قلعه نویی باید بداند که اگر تمامی بازیکنان خود را ببازند ولی فقط سرمربی نیم خود رانبازد باحتمال 90٪ آن تیم برنده است . مشابه همین وضع را در بی تجربه کردیم که شجاعت فوق عالی قطبی موجب تساوی شد و الی دفاع فشل پرسپولیس را در بازیهای این فصل دیده ایم. 3 و 4 و ... گلهای خورده از تیم هایی که قدرت حمله نصف استقلال را ندارند  و متاسفانه استقلال و امیر قلعه نویی با روح محافظه کارانه در آخرین روزها متوجه خواهند شد که چقدر از ترس خود ضربه خورده اند.  و الی اگر استقلال فقط خودش باشد حریفی در ایران و حتی آسیا ندارد امیدوارم که هواداران ژنرال بر من خرده نگیرند انتقاد سازنده هدف ماست نه تخریب که خود عاشق استقلالیم.

محسن سلیمانی 

--- On Tue, 10/28/08, nazi_barani <nazi_barani_ 20@yahoo. com> wrote:

From: nazi_barani <nazi_barani_ 20@yahoo. com>
Subject: * EsteghlalBlue * پیکان پنچر شد
To: EsteghlalBlue@ yahoogroups. com
Date: Tuesday, October 28, 2008, 2:46 AM

سلام خدمت آبی دوستان عزیز
اول از همه برد شیرین استقلال مقابل پیکان رو به همه آبی دلان عزیز تبریم میگم
منکه نیمه اول بازیو ندیدم ولی اواخر نیمه دوم خیلی وحشتناک بود انشاءالله که کادر فنی برای جام باشگاههای آسیا یه فکر اساسی به حال خط دفاع تیم بکنن همانطور که برهانی با هت تریک خودش در این بازی خیال ما را از خط حمله راحت کرد و قلعه نویی اعتماد از دست رفته این بازیکن رو بهش برگردوند.
به نظر من یک قدم سخت پیش رو داریم و اونهم بازی سخت جمعه در مقابل ذوب آهن هست که انشاءالله با شکست پرگل این تیم به صدر جدول نزدیکتر و نزدیکتر بشه و در پایان استقلال عزیز رو بر بام آسیا مشاهده کنیم .
یادمون نره که مدیر روستا اذعان کرده استقلال در چند هفته اخیر بازیهای خیرکننده ای انجام داده
پس به امید پیروزی پرگل استقلال در روز جمع ساعت 5 بعد از ظهر ورزشگاه آزادی مقابل ذوب آهن










New Email addresses available on Yahoo!
Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
Hurry before someone else does!

__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive