به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, November 2, 2009

* EsteghlalBlue * عشق یا کاتالیزور



عشق یا کاتالیزور:

 

بعضی چیزها هستند که جایگاهشان در دل مردم است و در باورشان. و هیچگاه نمیگنجند در چارتِ سازمانی و عملکرد سیستماتیک. و بر نمیتابند هیچ ماده وتبصره و قانونی را.

لذا اگر عده ای, هیچگاه به این واقعیت پی نبرده اند و یا نخواسته اند که پی ببرند, باید (آموزگارِ سختگیرِ تجربه) تا کنون درسشان داده باشد که هر گاه هر چیز را از دلِ مردم بیرون کشیده اند ,به طمعِ بهره برداریهای ناسالم اقتصادی و سیاسی, و آن را به دستگاههاکشانده اند وخوراک رسانه ها کرده اند, تیشه زده اندبه ریشه ی عشق مردم و ایمان و باورشان.

خیلی از اعتقادات بوده است که از دل مردم بیرون کشیده اند و ظاهر کرده اند بر روی خروجی رسانه ها, و به همین واسطه, عشق مردم را به فنا سپرده اند و نابودی.

و عجیب آنکه پس از بهره برداریهایشان, دردِ فرهنگ میگیرند و فریاد وامصیبتا سر میدهند که فرهنگ و اعتقاداتِ مردم,سست شده است و ضعیف و لرزان.

فوتبال هم مقوله ایست  که مدتهاست, مشغله ی فکری سیاسیون شده است و دغدغه ی اقتصادیون.

مستطیلِ سبز که بخصوص برایِ مردم جهان سوم, فراتر از فضای یک بازیست, و حکمِ عشق دارد و مسکن ومخدر بر دردهای بی درمانِ اجتماعی و تاریخی شان, چراگاهی سرسبز شده است برای طمع ورزان و سود جویان.

همانها که اینبار فوتبال را از دلِ مردم بیرون میکشند و در نشستهای اقتصادی مینشانند و محافل سیاسی.

و چقدر بی سلیقه این کار را میکنند و بی رحمانه, و صدالبته دغلکارانه. و اسف باراینست که دردِ خودِ فوتبال را نمیدانند و غمِ جماعت سرگشته  ی هوادارش را.

با این دیدگاه و عملکردهای غیر منصفانه است که باید برای فوتبالِ مردمی و مردمِ فوتبالی, مرثیه ای سرود و سوگنامه ای خواند و قرائت کرد در انتها, فاتحه ای.  

چرا که همان بلایی را بر سر فوتبال می آورند که بر سر دیگر مقولاتِ فرهنگی و مذهبی آورده اند ,و آنچنان حریص و طمع ورزانه به جانِ فوتبال, این پدیده ی فوقِ ورزشی افتاده اند که گویا نمیدانند , حتی برای زراندوزیها و قدرت طلبیهایشان, باید فوتبال باشد و در دلِ مردم باشد, تا فضایی مهیا شود و بستری آماده, برای کامیابیها یشان و نیل به اهدافشان.

و ایکاش میدانستند که فوتبال, عشق جمع کثیری از این مردم است. عشق و باور مردم نیز , جایگاهش در دلِ مردم است , و آنگاه که حکم ابزار گرفت و کاتالیزور شد برای بالادستیها, لاجرم محکوم به انحراف است و صد البته, انحطاط.

 

( دلتــا)

 




__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive