به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, January 6, 2008

* EsteghlalBlue * Baoo va ss

بائو: به پرسپوليس نمى روم چون استقلالى ام
دوشنبه تيم جديدم را
انتخاب مى كنم
163524.jpg
ايران ورزشى - ميثم بائو ظهر روز جمعه به طور رسمى قراردادش را با الشعب امارات فسخ كرد تا تيم جديدش را تا چند روز ديگر انتخاب كند. بائو به خبرگزارى فوتبال ايران مى گويد: «دوست دارم در ايران بازى كنم و پس از بررسى پيشنهادات با يك تيم ليگ برترى قرارداد خواهم بست.»

مثل اينكه قراردادت را فسخ كردى؟
< بله، قراردادم فسخ شد و ۷۵ درصد از مبلغى كه براى اين فصل توافق كرده بوديم را دريافت كردم.
قرار بود به ليگ قطر بروى.
< آنها پيشنهاد دادند ولى قبول نكردم چون دوست دارم در ايران بازى كنم و بيشتر مورد توجه قرار بگيرم. حضور در امارات تجربه خوبى بود و حالا دوست دارم فوتبالم را در ايران دنبال كنم.
مثل اينكه نمى توانى براى استقلال بازى كنى، اينطور نيست؟
< بله، ليست آنها پر است و متأسفانه نمى توانم براى استقلال بازى كنم.
از چه تيم هايى پيشنهاد دارى؟
< از چند تيم مثل مس كرمان، راه آهن، استقلال اهواز، سايپا و پرسپوليس پيشنهاد دارم ولى به تيم مى روم كه با شرايط من كنار بيايد. دوست ندارم قرارداد دو ساله يا يك ونيم ساله ببندم و فقط مى خواهم قرارداد ۵ ماهه امضا كنم، يعنى تا پايان ليگ.
پرسپوليس با تو مذاكره كرده؟
< بله، مذاكره كردند ولى من استقلالى ام و به پرسپوليس نمى روم.
تا كى وضعيت تو مشخص مى شود؟
< فردا (يكشنبه) به ايران مى آيم و به احتمال زياد دوشنبه تيم جديدم را انتخاب مى كنم.

۱۲ روز بدنسازى، آمادگى و رسيدن به مرز مطلوب
براى استقلال ديگر بهانه اى پذيرفتنى نيست
163530.jpg
رضا عربى
Reza Arabi

ايران ورزشى - استقلال پس از حدود ۲ هفته دورى از كشورمان امروز به تهران برمى گردد و پس از ۲ روز استراحت ادامه تمرينات خود را از سر خواهد گرفت؛ حضور ۱۲ روزه استقلال در دبى مى تواند منشأ تحولات بسيارى در اين تيم باشد. طبق اخبار واصله از دبى به نظر مى رسد بازيكنان استقلال به لحاظ بدنى در وضعيت مطلوبى قرار گرفته باشند و شواهد هم به وضوح نشان مى دهد كه فيروز كريمى از سفر به امارات به دنبال تفريح نبوده و همانگونه كه ديديم در بدو ورود به امارات در حالى كه ساعت به وقت امارات نيمه هاى شب را نشان مى داد تمرين سخت و طاقت فرسايى براى بازيكنان خود در نظر گرفت تا همان جا «ميخ» خود را كوبيده باشد. سفر ۱۲ روزه به امارات همان چيزى بود كه فيروز كريمى از بدو ورود به استقلال در پى اش مى گشت.
فيروز كريمى پس از اينكه سكان دار استقلال شد وعده داد كه پس از ۲۵ جلسه تمرين تيمى را به هواداران استقلال تحويل خواهد داد كه توانايى برترى در همه بازيها را هم داشته باشد.
جملاتى كه فيروز كريمى به زبان مى آورد، اينگونه بود: «پس از ۲۵ جلسه تمرين مفيد اگر به منچستر هم باختيم من پاسخگو هستم.» و حالا بايد از فيروز كريمى انتظار داشت با توجه به وقتى كه در اختيار داشته در قبال باخت احتمالى استقلال پاسخگو باشد و خود شكست استقلال را گردن بگيرد. شكى نيست كه فيروز كريمى با صداقتى مثال زدنى پا به استقلال گذاشته و او براى خدمت به تيمى آمده كه در نيم فصل نخست نتايج بسيار ضعيفى گرفته است.
براى همين ذهنيت مثبتى ميان او و هواداران استقلال شكل گرفته و دوستداران استقلال به اين مهم اشراف دارند كه حضور كريمى در استقلال تنها براى ساخته شدن و خدمت به يكى از تيم هاى مردمى پايتخت انجام شده و نه نيت ديگرى.
با همه اين تصورات اما نمى توان از فيروز كريمى انتظار داشت كه استقلال در نيم فصل دوم هم همان راهى را برود كه نيم فصل اول رفت. بى گمان هيچ هوادارى از تيم نهم جدول انتظار قهرمانى ندارد. هرچند كه دور از ذهن و دور از تصور هم نيست و سرنوشت نانوشته فوتبال حتى تيم هاى پايين تر از استقلال را هم اميدوار نگه مى دارد اما باخت هاى احتمالى استقلال در نيم فصل دوم هيچ توجيه منطقى نخواهد داشت، مگر آنكه پس از وقوع چنين حادثه اى استقلال را از پيش از شروع فصل زير سؤال ببريم و مسائلى را در شكست هاى احتمالى استقلال دخيل بدانيم كه شايد بيشتر به توجيه شباهت داشته باشد تا يك دليل منطقى! استقلال پيش از شروع فصل تيم خوبى بست، هرچند كه در ميانه ميدان خلأ و ضعفى چشمگير دارد اما حضور بازيكنانى نظير منيعى، مجيدى، برهانى، روانخواه، پولادى، منتظرى، بياتى نيا، شفيعى و كوشكى نمى تواند خريدهاى بدى تلقى شود و تنها چيزى كه استقلال را به چالش كشاند ناهماهنگى و ضعف بدنى بود كه اين نقطه هاى تاريك تيم جديد استقلال در تعطيلات ميان فصل مى بايست و بايد برطرف شود چرا كه توجيه به بهانه خريدهاى نه چندان خوب پيش از شروع فصل هم نمى تواند چندان منطقى به نظر برسد. استقلال در حال حاضر بايد قدر مجموعه اى كه در اختيار دارد را به خوبى بداند و با فراموش كردن روزهاى اسفبارى كه در نيم فصل گذشته پشت سر گذاشت، چهره اى تازه و مورد پسند را در روزهاى آينده مقابل ديد علاقه مندانش بگذارد.
همه امكاناتى كه امروز در اختيار استقلال قرار گرفته باعث مى شود تا امروز از فيروز و دستيارانش انتظار داشته باشيم پس از گذران روزهاى آرام در امارات دچار دگرديسى بنيادين شده و سيمايى نو را به معرض ديد بگذارد.
تمرينات خوبى كه استقلال در فضايى آرمانى در اردوى ۱۲ روزه پشت سر گذاشت را بايد منطبق با خواسته هاى فيروز كريمى بدانيم و از او و ديگر اركان باشگاه استقلال انتظار داشته باشيم كه در نيم فصل دوم مدل جديدى از استقلال را در عرصه مسابقات به ميدان بياورد.
__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/esteghlalblue

http://www.esteghlalblue.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive