به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, May 5, 2010

* EsteghlalBlue * ژنرال، حذف سپاهان واقعیت فوتبال توست!



این‌روزها قلعه‌نویی آماج حملات منتقدانی است که معقتدند موفقیتش در فوتبال ایران ...
این روزها امیر قلعه نویی آماج حملات منتقدانی است که معقتدند نتیجه گرفتنش در فوتبال ایران فقط مدیون تفکرات و علم و ودانش مربیگری او نیست بلکه همان عوامل فوق برنامه ! به کمکش می آیند و ... هر چند قلعه نویی مطابق معمول همه را به خدا واگذار کرده است ولی من می خواهم بحث دیگری را مطرح کنم و آن فقر دانش فنی و علم روز فوتبال در نزد مربیان وطنی است.

فراموش نمی‌کنم روزی که یکی از مدیران باشگاههای لیگ برتری که روزگاری مدافع سرشناس تیم ملی و یکی از باشگاههای رنگی بزرگ میهمان من در برنامه ای بود و وقتی صحبت خاطرات شد، از سرمربی بزرگ و نامداری یاد می کرد که بین دونیمه به رختکن می آمد و ضمن نثار چند فحش به بازیکنان ، به خط دفاع میگفت نباید گل بخورید چطورش را من نمی دانم و به خط حمله هم تاکید می کرد باید گل بزنید چطورش را خود دانید !؟ بعد هم تیم بزرگ با حمایت تماشاگران و نام پر هیبتش می برد و آقای سرمربی می آمد جلوی دوربین تلویزیون می گفت: بله ، خدا را شکر بچه ها دستورات تاکتیکی ! را خوب اجرا کردند و برنده شدیم ..... خوب این فوتبال و این مربیان وارث همان وضع سنتی بوده اند ،

مربیانی که برخی حتی دیپلم هم ندارند و زبان مادری را هم خوب صحبت نمی کنند و از فوتبال تنها زد و بند و گرفتن پول کلان و فرافکنی را یاد گرفته اند..... وقتی که سپاهان که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ،بهترین باشگاه ایران است ، حذف میشود، باید ریشه های پس رفت این فوتبال را در جای دیگر جستجو کرد.

این فوتبال نیاز به معمارانی دارد که خشت نخست آن را درست کار گذارند، والا وضع همین است که می بینید .... جای تعجب هم نداره وقتی بهترین تیم فوتبال ایران از دور مقدماتی لیگ آسیا حذف میشود، قطبی هم بگوید من کی قول قهرمانی در جام ملتهای آسیا دادم، با کدام پشتوانه می خواهد سقف آسیا را بشکافد و جام بگیرد.

* وبلاگ مازیار ناظمی




__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive