به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, September 28, 2009

* EsteghlalBlue * حربه



حربه:

 

چند سال پیش , در بازی دوستانه پاس- پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی بود که برای بار دوم ,از زبان علی پروین خطاب به بازیکنانش شنیدم ؛(اگر در شرایط عادی از پس حریف برنمی آیید, شرایط را غیر عادی کنید)!

و در ادامه, آن بازی دوستانه به یک بازی سنگین بدل شد و پر زد و خورد.

بعدها که به عملکرد پروین, بیشتر دقیق شدم, این تئوری را در بازیهای دیگر او یافتم ؛ در تیم ملی مقابل کره جنوبی بود که ستاره ی کره ایها(کیم) تحت تاثیر یارگیری فشرده و خشونت بیش از حد ایرانیها, از شرایط عادی مسابقه خارج شد. همین حربه در مقابل ژاپن و بازیکن کلیدی شان( راموس) بکار رفت و موثر نیز واقع شد.بازی غیرعادی و دور از انتظار و دفاع 11نفره در زمین الجزایر نیز براساس همین تئوری طرح ریزی شده بود, شاید!

در دربی های تهران نیز, گاهی  که احساس میکرد تیمش از نظر مهره , با حریف خود همسنگ نیست و تراز, همان حربه را به کار برده است و همان تاکتیک را, کمابیش.؛

ماموریت رحیم یوسفی برای عصبی کردن و اخراج شاهین بیانی, مدافع آخر استقلال, در شرایطیکه آبیها برای آن پست حساس جایگزین مناسبی نداشتند. یا آن دربی معروف که پرسپولیس با یک بازی خشن, 9نفره شد و به عقیده ی کارشناسان داوری باید 7نفره میشد.و آنگونه بود که  پس از وقفه ای طولانی,بازی در شرایط غیرعادی دنبال شد و انگیزه ی حریف تخلیه.....

اگر منصفانه نگاه کنیم, می بینیم که در تاریخچه ی دربی, این حربه ازسوی پرسپولیسیها بیشتر بکار رفته است نسبت به حریف سنتی شان. از این روست که میبینیم در مواردی, دربی از سوی قرمزها نیمه کاره مانده است و پر حاشیه. در حالیکه آبیها حتی در روزهاییکه با 6گل و 3گل و... از حریف سنتی, شکست خورده اند, بازی را به پایان برده اند, بدون جنجال و مسائلی از این دست.

این بار نیز در آستانه ی دربی, صحبت از بازگشت پروین است و تزریق روحیه و ایجاد شوک بر پیکره ی نیمه خواب پرسپولیس. واین در شرایطیست که  پرسپولیسیها تا اینجا انتظارات را برآورده نکرده اند و دست به گریبانندبا معضلات متعدد فنی و حواشی ویرانگر.

 از آنسو, مشکلات آبیها  , محدود میشود به محرومیت بحث دار برهانی, مصدومیت روانخواه و صد البته, حاشیه ای که در آستانه ی دربی, از جانب سعیدلو تحمیل شد به استقلال, مبنی بر انتصاب واعظ برای قائم مقامی سازمان و جدایی احتمالی اش از استقلال.

حضور پروین میتواند در شرایط کنونی یک مزیت باشد برای پرسپولیس,  با توجه به تجربه و آشنایی اش با شرایط خاص دربی. و از آنجا که پروین, همواره پایبند بوده است به برنامه های خاص و سنتی اش, باید انتظار داشت درصورت حضورش در دربی, برنامه هایی توام با خشونت بکار رود برای ازکار انداختن تکنسین هایی  نظیر خسرو حیدری و فرهاد مجیدی از یکسو, و اجرای برنامه هایی برای عصبی کردن و اخراج بازیکنان تندمزاج و عصبی و مستعداستقلال, نظیر اکبرپور, صادقی, کاظمی و...

و باید حربه وهنرصمد را دید در تقابل با مربی سالهای دورش, که چگونه میتواند بازیکنان کارسازش را در مسلخ دربی, از مصدومیت و محرومیت مصون دارد, بدون آنکه  گرفتار شود در پیله ی احتیاط و محافظه کاری.

 

دلتا




__._,_.___


http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments: