به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب استقلال آبی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, December 27, 2008

* EsteghlalBlue * نقدی بر سخنان فتح الله زاده اصلاحيه



--- On Sat, 12/27/08, Mohsen Soleimani <mohsen_soly@yahoo.com> wrote:
دوستان عزيز با عرض پوزش در متن مقاله يكي دو اشتباه تايپي رخ داده است كه لطفا با ديد اغماض بنگريد و ذيلا اصلاح مي كنم.

 



متن اصلاح شده

نقدی بر سخنان آقای فتح الله زاده

اختصاصي ايرانساكر:  از محسن سليماني

اكنون كه استقلال از آرامش نسبي خوبي بر خوردار است و نتايج قابل قبولي در نيم فصل اول و ابتداي نيم فصل دومگرفته  است, باز هم خودي نماها  به مصداق "تير خودي در پهلو" دست از سر اين تيم بر نميدارند و هر روز با مصاحبه هاي رنگارنگ سعي در برهم زدن آرامش اين تيم دارند. نوشته حاضر نقدي است بر سخنان حاجي فتح الله زاده در ايران ورزشي. در اين مقاله ابتدا سخنان ايشان را نقل مي كنيم و سپس با نقد اين گفتار مي پردازيم.

 

فتح الله زاده: من و حجازى روزى به استقلال برمى گرديم!

قبول دارم شرايط قلعه نويى بهتر از حجازى است

 

فتح الله زاده حضور خودش و حجازى را در استقلال اشتباهى تعمدى مى داند. اين اظهار نظر در نوع خود جالب توجه است: در هر صورت اين اشتباهات تعمدى است كه امثال من و حجازى آن را انجام مى دهيم. من زمانى كه استقلال را تحويل گرفتم ۱۸ بازيكن از اين تيم جدا شده بودند و در ليگ هم جايگاهش حتى از پنج سال گذشته پايين تر بود اما با تدبير توانستيم يك قهرمانى در جام حذفى با اين تيم به دست آوريم چرا كه استقلال نمى توانست در ليگ موفق شود، بنابراين سختى هاى فصل گذشته را تحمل كردم تا قهرمان جام حذفى شويم.

من در همان زمان كه مسؤوليت قبول كردم مى دانستم كه كار دشوار است و اگر اين دشوارى را نمى دانستم اكنون كارشناس نبودم، با اين حال حاضرم تا بار ديگر همراه حجازى به كمك استقلال بياييم. اطمينان دارم كه حجازى برخلاف گفته اش نظرش مانند من است و بى ترديد اگر يك روز استقلال ما را بخواهد بار ديگر در خدمت باشگاه محبوب خود خواهيم بود و بار ديگر اين اشتباه تعمدى را انجام مى دهيم.

مدير عامل پيشين باشگاه استقلال همچنين درباره انتقاد ناصر حجازى از هيات مديره باشگاه استقلال در زمان فعاليتش به دليل عدم حمايت از او نيز گفت: مسأله اين نبود كه هيات مديره حجازى را نخواهد، بلكه بايد بپذيريم هيات مديره آن زمان استقلال به دليل آن كه تجربه فوتبالى نداشتند با شكست هاى اوليه دچار هيجان شدند و همين موضوع سبب شد تا فشار هيات مديره بر ناصر حجازى افزايش پيدا كند. در هر صورت در هيات مديره هفت نفر تصميم مى گيرند و من تنها يك راى داشتم كه آن راى موافق حجازى بود، با اين حال مى پذيرم شرايطى كه اكنون براى قلعه نويى هست در آن زمان براى حجازى در هيات مديره وجود نداشت اما باز هم تأكيد مى كنم كه حجازى هر زمان كه استقلال به او نياز داشته باشد به اين باشگاه كمك مى كند.

 

و حال به نقد گفتار ايشان مي پردازيم: 

 

اين كه آقاي فتح الله زاده اشتباه خود و به نيابت از جانب آقاي حجازي نيز متكلم الوحده مي شوند و اشتباه حجازي را نيز مي پذيرند يك قدم به جلو است ولي مشكل آنجاست كه به هيچ عنوان به دلايل آن اشاره اي نمي فرمايند تا از كلي گويي هايشان كاسته نشود.

 جام حذفي بدست آمده در ابتداي فصل گذشته هدف قابل توجهي نبود و در ميان سخنان ايشان جايي نداشت بلكه ايشان در حد مدعي قهرماني در آسيا  بودند. و اگر همت و پايداري بازيكنان بخصوص طالبلو و حتي چاشني شانس نبود معلوم نبود كه اين آخرين مستمسك ايشان نيز بنا و بنيادي داشته باشد.

بنا براين با عرض معذرت بايد به حاجي عزيز گفت برادر بزرگوار شما كدام سختي را تحمل كردي؟ سختي را هواداران مظلوم استقلال تحمل كردند. شما حقوق هاي خود را گرفتيد و حد اكثر قدري سخنان درشت شنيديد كه تحمل  اين  مسائل از فاكتورهاي مديريتي است و الي كوه كه نمي كنديد. مشكل در بي تدبيري شما و جناب آقاي حجازي بود كه قبل از بازيكنان خود را باخته بوديد تا جايي كه همگان در برنامه 90 ديدند كه چگونه به دست و پاي فردوسي پور افتاده بوديد كه :"آقاي فردوسي پور  حد اقل شما بياييد و از حقوق استقلال مظلوم حمايت كنيد." عادل فردوسي پور كيست؟  كه بيايد  از  حق  استقلال  دفاع كند.  مگر  شماي مدير مرده ايد مگر ما هواداران مرده ايم

 اين جبهه گيري و اين سخنان را با جبهه گيري كادر فني و مديريتي پرسپوليس در مقابل صحبت هاي آقايي بنام علي پور مقايسه كنيد و يا با موضع گيري (فرافكني)ابتداي فصل پرسپوليس در مقابل مشكلات داوري مقايسه كنيد تا ببينيد كه چگونه كميته داوري و داوران را سر جايشان نشاندند كه امروزه مشكلات داوري ديگر بر عليه  پيروزي نيست كه هيچ بلكه گل آشكارا آفسايد را درمقابل چشم همگان را داور عزيز ناديده ميگيرد تا تيم پرسپوليس از داوري ديگر زيان نبيند.

و يا براي جذب كمك هاي مالي به استقلال در سال گذشته چه كارهاي يانجام داده ايد ؟ به اطلاع همگان برسانيد. حاجي عزيز به روند چند ماهه گذشته و مديريت جديد استقلال نگاه كنيد كه چگونه در مقابل حاشيه ها موضع گيري مي كند و هرچه روزنامه ها مي نويسند ناديده انگاشته و اجازه نداده است كوچكترين شكافي بين مديريت و كادر فني بوجود آيد.

هر روز كه از اتوبانها مي گذريد اين جمله زيبا را مي بينيد كه "كيفيت اتفاقي نيست" شما زحمتي بكشيد و چند دقيقه به اين عبارت فكر كنيد و سپس عملكرد ها را مقايسه كنيد. نمي خواهم از هيچ مديري بت بسازم همه نقاط ضعف هم دارند ولي نكته مهم نوع تفكر است. تفكر شما مبتني بر موج سواري و خود نمايي است و تصور مي كنيد كه با ذكر يك عنوان دكتر مقابل نامتان و درج نوشته  در نشريات وابسته و يا مصاحبه يا تركاندن بمب مي توان مشكلات را حل كرد در حاليكه با اين كارها فقط مي توان مشكلات را پنهان كرد و يا منتقل نمود . براي مدير بايد جاذبه و دافعه فاكتور تفكر باشد. آنجا كه لازم است ارعاب منطقي آنجا كه لازم است تطميع منطقي  و آنجا كه لازم است منافع افراد را به سيستم پيوند دهد نه آنكه با هر نسيمي مانند درخت بيد خم شود و با هر سيلابي دستپاچه شده  و فرياد كمك و وامصيبتا سر دهد.

من اميدوارم كه تا زماني كه اين مشكلات مديريتي و تفكر را حل نكرده ايد هرگز پاي به حريم استقلال نگذاريد كه از نظر ما هواداران و با عرض معذرت و قياس مع الفارق بگوييم كه :

 " اين مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست..... عرض خود ميبري و زحمت ما ميداري"

لطفا استقلال را به حال خود واگذاريد و سفره خود نمايي و طمع  را جاي ديگري پهن بفرماييد كه اكنون فقط به آرامش نياز است و بس.

انسانها به اشياء‌ و نام ها  اعتبار و ارزش مي بخشند نه اشياء‌و نام ها به انسان. شما اعتبار را از استقلال گرفته ايد نه استقلال از شما. بنا براين اگر خواهان اعتبار بيشتر براي خودتان و استقلال هستيد دست از سر اين تيم برداريد.

.

محسن سليماني (آ ل(

 




__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/EsteghlalBlue

http://groups.yahoo.com/group/IranSoccer

http://groups.yahoo.com/group/Marshal-Modern-Group

http://www.iransoccer.ir

http://www.IRANSoccer.Ir




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive